Globokih obraznih gub še ni
Test: Audi A3 Sportback 1.9 TDI
Audijev najmanjši, lahko se mu reče tudi vstopni model, je že lani upihnil 12 svečk, v zadnje obdobje avtomobilskega življenja pa je druga generacija vstopila v rahlo kozmetično in tehnično osveženi podobi. Treba je priznati, da se gube na trojkinem obrazu kljub letom še ne poznajo, še zlasti velja to za petvratno različico sportback, ki so jo spravili na ceste šele potem, ko se je dobro prijela trivratna. Zadnji kozmetični posegi niso prinesli velikih zunanjih sprememb, ampak le uskladitev z najnovejšimi hišnimi smernicami. To predvsem pomeni, da ima A3 nove žaromete s tehnologijo svetlečih diod za dnevne luči, ki se najdejo tudi na rahlo preoblikovanih zadnjih lučeh. Vse ostalo je komaj vidno, oziroma opazijo le pravi poznavalci, čeprav se je na račun masivnejših odbijačev avtomobil podaljšal za poltretji centimeter. Tudi notranjost je ostala bolj ali manj nespremenjena, torej voznik lahko pričakuje germansko redoljubno urejene merilnike, ki so jim nekoliko popravili grafiko, kombinacijo rdečkaste in sive osvetlitve, logično razporejena stikala, in splošno ugodno ergonomijo. V sportbacku je seveda na voljo nekoliko izdatnejši prtljažnik, ki brez podiranja zadnje sedežne klopi sprejme 370 litrov prtljage. Vsaj glede manjšega dizelskega motorja je bolj ali manj vse znano tudi pod motornim pokrovom. Štirivaljnik z 1,9-litra gibne prostornine ima za seboj že precej kilometrine, ob zadnjih posodobitvah turbodizelskih strojev, ki so dobili neposredni vbrizg po skupnem vodu, je njegova tehnologija že nekoliko za časom. Kljub temu prijetno preseneti z nizko porabo, zaradi katere so postanki na bencinskih črpalkah razveseljivo redki. Motorna moč se na prednji kolesi prenaša preko šeststopenjskega ročnega menjalnika, zato je pri višji potovalni hitrosti motornega hrupa več, kot se spodobi za prestižno znamko. K poglavju o dobrih voznih lastnostih seveda že po tradiciji sodi zanesljiva lega na cesti.
Avtomobilsko življenje Audija A3 je bilo torej dokaj dolgo in bogato, za primeren prestižni pedigre pa skrbi njegova cena.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 1896 ccm
Največja moč pri v/min: 77 kW/105 KM
Najvišja hitrost: 194 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 5,8/ 3,8/ 5,4 l/100 km
Maloprodajna cena: 42.224 EUR
Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana