Mi ne želimo odpuščati
Tako pravijo v Združenju manager, ki letos praznuje 20 let delovanja. Čas je za dialog, transparentnost in odločne ukrepe, dodajajo.
Ljubljana – »Gospodarska kriza v Sloveniji je kritična zaradi treh razlogov: visoke izvozne odvisnosti, nezrelosti političnega in gospodarskega sistema in nezadostne konkurenčnosti. Kje so naši realni nacionalni interesi? Ne v zaščiti tajkunov, ampak ohranitvi in povečevanju števila delovnih mest,« je ob predstavitvi dela ob 20-letnici Združenja manager povedal Peter Kraljič. Kriza je priložnost, če bomo nehali linčati menedžerje, vzpostavili dialog med državo, delodajalci in delojemalci (sindikati) in dolgoročno več vlagali v izobraževanje, inovacije in negovali vrednote, predvsem delo.
Kraljič je presenetil z napovedjo, da bo lahko negativna rast slovenskega BDP celo sedemodstotna (iz EU so Sloveniji minuli teden napovedali 3,8-odstotno negativno rast), glede napovedi o pozitivni rasti v prihodnjem letu je skeptičen. »Dosedanji uspeh slovenskega gospodarstva gre tudi na račun menedžerjev in podjetnikov, v teh časih pa se morajo lastniki obnašati krizi primerno in odgovorno ter spremeniti pričakovanja,« pravi Kraljič.
Ne bodo ne kritizirali ne branili kolegov
Franjo Bobinac, predsednik uprave Gorenja in začasni predsednik združenja, pravi, da je slovenski menedžment družbeno odgovoren: »Naša naloga niso odpuščanja, ampak pridobivanje novih poslov, obvladovanje stroškov, razvoj, investicije …« Poudarja, da gre v teh časih tudi za krizo vrednot, vendar na splošno ne želijo ne kritizirati ne braniti svojih kolegov, ki so se lotili menedžerskih odkupov, svoje morajo povedati organi pregona. Ob tem je Borut Bratina povedal, da nadzorni sveti ne bi smeli vplivati na delovanje uprav, čeprav prihaja do prevzemov: »Naloga nadzornikov je, da kontrolirajo upravo, v razmerja med lastniki in upravo se ne smejo mešati.«
»Razsežnost krize se bo v Sloveniji šele pokazala, zato je naloga menedžerjev, da hitro ukrepa,« pravi Sonja Gole, generalna direktorica Adria Mobil: »Vsi podpiramo spremembe, dokler nas ne zadenejo. V krizi je ključno sodelovanje menedžmenta in sindikatov.« Podobno meni tudi Žiga Debeljak, predsednik uprave Mercatorja: »Krizne ukrepe lahko realiziramo le ob uspešnem komuniciranju. Vsem zaposlenim je treba jasno razložiti situacijo in časovni okvir ukrepov.«
Podjetnik dela 24 ur na dan
Cvetka Selšek, predsednica uprave SKB, pravi, da je v njeni 30-letni karieri gospodarstvo nenehno v krizi, od pomanjkanja deviz do izgube trgov nekdanje Jugoslavije in drugega: »Krizne situacije so za menedžment pravilo. Zanimivo je, da jih čutijo v glavnem velika podjetja, mali pa so fleksibilni in se znajo vedno prilagoditi. Tudi Slovenija bi se morala: manj bi vlagala v avtomobilsko industrijo, priložnost pa poiskala v turizmu.« Med prvimi je v Sloveniji menedžerski odkup opravila ekipa Jožeta Mermala, predsednika uprave BTC: »Malokdo ve, da je 51 odstotkov BTC v rokah zaposlenih. To je ključ do uspeha, zato bomo tudi mlajše spodbujali k nakupu deležev in jih tudi s tem nagrajevali.«
Joc Pečečnik, ki sodi med najuspešnejše slovenske podjetnike, pravi, da mu je uspelo, ker 24 ur na dan razmišlja o podjetju, razvoju, novih priložnostih: »Rad se soočam s težavami, saj se z njimi velikokrat pokaže tudi izziv. Žal kriza jemlje tudi veliko socialno ceno, vendar je menedžerjem treba zaupati. Vsi moramo vedeti, da je bilo delo v prejšnjih letih prelepo in bo potrebna trnova pot, da bo zopet tako.«