Letala niso preglasna
Prve meritve okoli brniškega letališča so pokazale, da letala ne povzročajo prekomernega hrupa. Civilna iniciativa zahteva podatke o maksimalnih vrednostih hrupa.
Brnik – »Prve meritve letalskega hrupa so pokazale, kot da letala šepetajo, sami pa vemo, kako glasna so, ko hrumijo nad nami,« je predsednik civilne iniciative občanov Šenčurja Branko Pajer v torek komentiral prve rezultate monitoringa letalskega hrupa, ki niso potrdili pritožb krajanov Šenčurja nad prekomernim hrupom, ki ga povzročajo nizki preleti letal. Rezultate prvih, dvomesečnih meritev so predstavili na četrtem sestanku civilne iniciative s predstavniki ministrstva za promet, Aerodroma Ljubljana, kontrole zračnega prometa, Adria Airways, zavoda za varstvo pri delu in občine Šenčur.
Meritve so pokazale, da je bil januarja in februarja kazalec hrupa v nočnem času med 44 in 46 decibelov, kar je pod mejo dovoljenih 48 decibelov, kazalec 24-urne meritve pa je bil z izmerjenimi 55 oziroma 56 decibeli prav tako pod mejo dovoljenega - 58 decibeli. »Meritve, ki so bile prikazane s kazalci hrupa, ne predstavljajo dejanskega stanja hrupa, zato smo od pristojnih zahtevali, da predstavijo maksimalne in minimalne vrednosti hrupa in meritve hrupa v dnevnih konicah,« je dejal Pajer, ki se ob tem sprašuje, kako je lahko letalo Adrie Airwaysa 3. marca odkrilo približno tri kvadratne metre strehe na stanovanjski hiši sredi Šenčurja, če je letelo po vseh predpisih, kakor trdijo odgovorni. Civilna iniciativa je prav tako nezadovoljna, ker prometno ministrstvo še vedno ni pripravilo pravilnika o letalskem hrupu, ki ga obljubljajo že od leta 2004 naprej. »Veseli pa smo obljube Aerodroma Ljubljana, da bodo še letos zgradili gozdno pregrado proti Šenčurju. Dobrodošla bi bila tudi ureditev procedure vzletanja in pristajanja, saj je kršitev kar nekaj,« še razmišlja Pajer. Gozdna protihrupna pregrada naj bi po predstavljeni študiji zmanjšala letalski hrup le do tri decibele.
»Iniciativa je verjetno pričakovala višje ravni izmerjenega hrupa, vendar smo jim razložili, da se po zakonodaji in standardih, ki veljajo v Sloveniji, izračunavajo povprečni kazalci hrupa v okolju,« je razložil Jernej Jenko iz Zavoda za varstvo pri delu Ljubljana. Andrej Grebenšek, pomočnik direktorja Kontrole zračnega prometa Slovenije, pa zagotavlja, da so procedure letenja že v celoti prilagodili zahtevam civilne iniciative. »Vzlete letal nad Šenčurjem smo med 22. in 24. uro omejili v največji možni meri, ponoči pa v celoti prepovedali, razen če vreme ali neke izredne razmere ne zahtevajo drugače, kar se zgodi pri petih do desetih odstotkih vseh letov.«
»Aerodrom Ljubljana je po besedah predsednika uprave Zmaga Skubirja v celoti izpolnil svoje obljube civilni iniciativi. »Namestili smo sonde za merjenje hrupa, dogovorili pa smo se tudi, da gremo v projekt postavitve protihrupne pregrade, ki ga bomo izpeljali proti koncu leta ali najkasneje do sredine prihodnjega leta. Kot sem seznanjen, se je hrup precej zmanjšal tudi zaradi postavitve novega navigacijskega sistema, ki omogoča, da letala pri vzletanju proti Šenčurju takoj usmerijo levo,« je povedal Skubir.