Vse manj ukradenih vozil
V Sloveniji upada kraja osebnih vozil; v zadnjih treh letih se je zmanjšala za več kot tretjino. Slovenski policisti so ta mesec sodelovali tudi v mednarodni akciji, v kateri odkrivajo ukradena vozila.
Ljubljana – »Statistični podatki kažejo, da se je v Sloveniji število ukradenih vozil v zadnjih letih precej znižalo – s približno 1300 v letu 2006 na nekaj več kot 900 v letu 2008,« je pojasnil vodja oddelka za premoženjsko kriminaliteto uprave kriminalistične policije Dejan Garbajs. V Sloveniji beležimo okoli 50 ukradenih avtomobilov na sto tisoč prebivalcev, kar je precej manj kot v nekaterih drugih državah Evropske unije, kjer ukradejo dvesto ali celo več vozil na sto tisoč prebivalcev. Pri nas je v upadu tudi legalizacija ukradenih vozil na podlagi zamenjave šasije, saj tatovi kar osemdeset odstotkov ukradenih vozil razrežejo in prodajo po delih, je še razložil Garbajs. V Sloveniji so sicer med tatovi najbolj priljubljena vozila, ki so najpogostejša v prometu; pri nas ukradejo največ avtomobilov znamke Volkswagen (Golf in Passat) in Renault (Clio).
Zgornje ugotovitve je Garbajs podal na novinarski konferenci, ki so jo minuli petek sklicali zaradi predstavitve rezultatov mednarodne akcije Credit Car, v kateri so slovenski policisti od 2. do 5. marca skupaj s carinskimi enotami in cestninskimi nadzorniki odkrili sedem ukradenih motornih vozil, od tega štiri tuja. Med odkritimi vozili sta bili tudi dve tovorni vozili in priklopnik. V akciji je sodelovalo 181 policistov, kriminalistov in kriminalističnih tehnikov, ki so kontrolirali 5116 motornih vozil, od tega 2488 tujih. Poleg odkritih vozil so obravnavali še deset drugih kaznivih dejanj in več prekrškov. Odkrili so tudi 59 avtomobilov brez veljavne vinjete, zato so njihove lastnike kaznovali.
Z akcijo Credit Car sicer policisti vzhodnoevropskih držav odkrivajo ukradena vozila v cestnem prometu ter odkrivajo in preprečujejo mednarodno organizirano trgovino z ukradenimi vozili, prav tako pa odkrivajo tudi morebitne prevoze ukradenih predmetov, umetnin, ilegalnih pribežnikov, prepovedanih drog, ilegalnih prevozov orožja. Tokrat je potekala četrtič, v Sloveniji pa so jo policisti izvajali med rednim delom v notranjosti države in tudi s poostrenim nadzorom vozil na celotnem avtocestnem križu. Pri slednjem je policija postavila popolno zaporo avtoceste, preusmerila promet na počivališče in selektivno preverjala vozila. »Rezultat akcije ocenjujemo pozitivno, kljub manjšemu številu odkritih vozil, saj je njen namen tudi preventivni,« je ocenil Garbajs.
V zadnjem obdobju je po besedah Garbajsa nekoliko zastala tudi pot ukradenih vozil iz zahodne v vzhodno Evropo. Delno zaradi zasičenosti trga, delno pa zaradi poostrenega nadzora na mejah. Garbajs še dodaja, da se je avtomobilskim tatovom močno znižal zaslužek, stroški s prevozom vozila pa so postali zelo visoki. Ta čas sicer prek Slovenije najbolj pogosto poteka prevoz ukradenih luksuznih vozil iz južnega dela Francije, pot se prek Hrvaške nadaljuje do Srbije, od tam pa proti jugu v Črno goro in Albanijo in proti severu v Rusijo.