Komentar: Predor s figo v žepu

Večina Slovencev že dolgo ve, da je slovenski avtocestni križ velik in težak križ, ki ga bomo ob vseh nastalih dolgovih na svojih ramenih nosili še dolgo vrsto let. Tudi brez revizijskih ugotovitev računskega sodišča nam je že dolgo jasno, da se gradi nesmotrno, negospodarno in neučinkovito, pri čemer je zlasti njegovo financiranje najbolj problematično. Pri tem ni zatajila le politika z nekaterimi ključnimi odločitvami, pač pa tudi stroka, ki ni znala projektov ustrezno pripraviti, da o odnosu do izvajalcev ni znala urediti razmerij, nadzora in predvsem plačil. Nič čudnega torej, da je kilometer slovenskih avtocest v primerjavi s cenami po Evropi znatno dražji, pri čemer je izgovarjanje na posebnosti našega terena, na varovanje kmetijskih zemljišč in na širjenje gradenj s priključnimi cestami le delno utemeljeno. Že dolgo je javnosti znano, da niso bili izbrani optimalni poteki avtocest, da so se pod raznimi vplivi in pritiski sklepala hudo draga odstopanja in kompromisi.

Za Gorenjsko lahko rečemo, da je pri avtocestnem križu potegnila krajši konec. Ne samo zaradi dejstva, da bo gorenjski krak v polnosti zgrajen zadnji, pač pa tudi zaradi njegovega nesmotrnega poteka. Odločitev, da gre avtocesta vzhodno od Šmarne gore, kar je odrezalo od uporabe avtoceste precejšnji del »spodnje Gorenjske«, zlasti pa da se ta krak ne priključuje na severno, pač pa na zahodno ljubljansko obvoznico, je povzročila gradnjo zloglasnega, kar trikrat dražjega šentviškega predora. Da bo treba od Medvod oziroma Jeprce graditi vzporedno štiripasovnico, je samo potrditev omenjene napačne odločitve. Že danes in ne šele čez deset let, kot pravi nekdanji prometni minister, pa jutranje stoječe kolone do Mednega in hudi zastoji na Celovški cesti v popoldanski konici opravičujejo rešitev s tripasovnim predorom in polnim priključkom. Zato se je težko strinjati, da je bila, ob omenjenih izvirnih grehih napačnih potekov, rešitev izsiljena, torej neupravičena. Če so projektanti dvopasovnega šentviškega predora imeli figo v žepu, so to figo kazali predvsem Gorenjcem.

Govoriti le o podražitvi, čeprav gre za dva različna projekta, ni povsem korektno, kot to tudi ne bo, ko bodo širili in dogradili odstavni pas na nevarno preozki pomurski avtocesti. Napaka je na začetku.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gorenja vas-Poljane / četrtek, 2. julij 2020 / 09:30

Obnova šole se bliža koncu

V podružnični šoli na Sovodnju končujejo dela v okviru energetske sanacije stavbe in delne adaptacije starega dela šolskega poslopja.

Objavljeno na isti dan


Kranj / ponedeljek, 12. april 2010 / 07:00

Za bolnike še premalo parkirišč

Direktorica kranjskega zdravstvenega doma je razložila, zakaj pacienti ne morejo parkirati v garaži prizidka zdravstvenega doma.

Naklo / ponedeljek, 12. april 2010 / 07:00

Gradnja novega priključka

Naklo - Od lanske jeseni gradijo zahodno od naselja Naklo nov avtocestni priključek. Po krajšem premoru pozimi dela vidno napredujejo. Prejšnji teden so položili grobi asfalt na...

Železniki / ponedeljek, 12. april 2010 / 07:00

Največ izgube zaradi bazena

Javni zavod Ratitovec je tudi lani posloval negativno, nabralo se je že za 53.400 evrov izgube. Kako zavod potegniti iz rdečih številk?

Kamnik / ponedeljek, 12. april 2010 / 07:00

Na Lazah odprli prenovljeni kulturni dom

Laze v Tuhinju - Občina Kamnik je v zadnjih štirih letih v sistematično obnovo kulturnih domov po vsej občini namenila dobrega pol milijona evrov, od tega 74 tisočakov za kulturn...

Bled / ponedeljek, 12. april 2010 / 07:00

Poudarek na promociji hotela

Vodenje Šport hotela Pokljuka je pred kratkim prevzel Rado Urevc, ki bo poskušal ljudi na Pokljuko privabiti s pomočjo posebnih paketov aktivnega oddiha.