Komentar: Predor s figo v žepu
Večina Slovencev že dolgo ve, da je slovenski avtocestni križ velik in težak križ, ki ga bomo ob vseh nastalih dolgovih na svojih ramenih nosili še dolgo vrsto let. Tudi brez revizijskih ugotovitev računskega sodišča nam je že dolgo jasno, da se gradi nesmotrno, negospodarno in neučinkovito, pri čemer je zlasti njegovo financiranje najbolj problematično. Pri tem ni zatajila le politika z nekaterimi ključnimi odločitvami, pač pa tudi stroka, ki ni znala projektov ustrezno pripraviti, da o odnosu do izvajalcev ni znala urediti razmerij, nadzora in predvsem plačil. Nič čudnega torej, da je kilometer slovenskih avtocest v primerjavi s cenami po Evropi znatno dražji, pri čemer je izgovarjanje na posebnosti našega terena, na varovanje kmetijskih zemljišč in na širjenje gradenj s priključnimi cestami le delno utemeljeno. Že dolgo je javnosti znano, da niso bili izbrani optimalni poteki avtocest, da so se pod raznimi vplivi in pritiski sklepala hudo draga odstopanja in kompromisi.
Za Gorenjsko lahko rečemo, da je pri avtocestnem križu potegnila krajši konec. Ne samo zaradi dejstva, da bo gorenjski krak v polnosti zgrajen zadnji, pač pa tudi zaradi njegovega nesmotrnega poteka. Odločitev, da gre avtocesta vzhodno od Šmarne gore, kar je odrezalo od uporabe avtoceste precejšnji del »spodnje Gorenjske«, zlasti pa da se ta krak ne priključuje na severno, pač pa na zahodno ljubljansko obvoznico, je povzročila gradnjo zloglasnega, kar trikrat dražjega šentviškega predora. Da bo treba od Medvod oziroma Jeprce graditi vzporedno štiripasovnico, je samo potrditev omenjene napačne odločitve. Že danes in ne šele čez deset let, kot pravi nekdanji prometni minister, pa jutranje stoječe kolone do Mednega in hudi zastoji na Celovški cesti v popoldanski konici opravičujejo rešitev s tripasovnim predorom in polnim priključkom. Zato se je težko strinjati, da je bila, ob omenjenih izvirnih grehih napačnih potekov, rešitev izsiljena, torej neupravičena. Če so projektanti dvopasovnega šentviškega predora imeli figo v žepu, so to figo kazali predvsem Gorenjcem.
Govoriti le o podražitvi, čeprav gre za dva različna projekta, ni povsem korektno, kot to tudi ne bo, ko bodo širili in dogradili odstavni pas na nevarno preozki pomurski avtocesti. Napaka je na začetku.