Komentar: Predor s figo v žepu

Večina Slovencev že dolgo ve, da je slovenski avtocestni križ velik in težak križ, ki ga bomo ob vseh nastalih dolgovih na svojih ramenih nosili še dolgo vrsto let. Tudi brez revizijskih ugotovitev računskega sodišča nam je že dolgo jasno, da se gradi nesmotrno, negospodarno in neučinkovito, pri čemer je zlasti njegovo financiranje najbolj problematično. Pri tem ni zatajila le politika z nekaterimi ključnimi odločitvami, pač pa tudi stroka, ki ni znala projektov ustrezno pripraviti, da o odnosu do izvajalcev ni znala urediti razmerij, nadzora in predvsem plačil. Nič čudnega torej, da je kilometer slovenskih avtocest v primerjavi s cenami po Evropi znatno dražji, pri čemer je izgovarjanje na posebnosti našega terena, na varovanje kmetijskih zemljišč in na širjenje gradenj s priključnimi cestami le delno utemeljeno. Že dolgo je javnosti znano, da niso bili izbrani optimalni poteki avtocest, da so se pod raznimi vplivi in pritiski sklepala hudo draga odstopanja in kompromisi.

Za Gorenjsko lahko rečemo, da je pri avtocestnem križu potegnila krajši konec. Ne samo zaradi dejstva, da bo gorenjski krak v polnosti zgrajen zadnji, pač pa tudi zaradi njegovega nesmotrnega poteka. Odločitev, da gre avtocesta vzhodno od Šmarne gore, kar je odrezalo od uporabe avtoceste precejšnji del »spodnje Gorenjske«, zlasti pa da se ta krak ne priključuje na severno, pač pa na zahodno ljubljansko obvoznico, je povzročila gradnjo zloglasnega, kar trikrat dražjega šentviškega predora. Da bo treba od Medvod oziroma Jeprce graditi vzporedno štiripasovnico, je samo potrditev omenjene napačne odločitve. Že danes in ne šele čez deset let, kot pravi nekdanji prometni minister, pa jutranje stoječe kolone do Mednega in hudi zastoji na Celovški cesti v popoldanski konici opravičujejo rešitev s tripasovnim predorom in polnim priključkom. Zato se je težko strinjati, da je bila, ob omenjenih izvirnih grehih napačnih potekov, rešitev izsiljena, torej neupravičena. Če so projektanti dvopasovnega šentviškega predora imeli figo v žepu, so to figo kazali predvsem Gorenjcem.

Govoriti le o podražitvi, čeprav gre za dva različna projekta, ni povsem korektno, kot to tudi ne bo, ko bodo širili in dogradili odstavni pas na nevarno preozki pomurski avtocesti. Napaka je na začetku.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gospodarstvo / četrtek, 5. avgust 2021 / 11:28

Najbolj poznana Izbrana kakovost

Kranj – Fakulteta za ekonomijo in informatiko Univerze v Novem mestu je skupaj s partnerji in agencijo Mediana izvedla raziskavo, v okviru katere so vprašani (vseh je bilo več kot tisoč) odgovarjal...

Objavljeno na isti dan


Gorenjska / četrtek, 14. oktober 2021 / 21:53

Umrl je Slavko Beznik

Ljubljana – V sredo je v 95. letu starosti umrl Slavko Beznik, novinar in urednik, ki je začel postavljati trdne temelje današnjemu Gorenjskemu glasu. Njegove družinske korenine segajo na Gorjuše,...

Izleti GG / četrtek, 14. oktober 2021 / 16:17

Čez teden študenta, konec tedna turista

Stojiva v dolgi vrsti, ki se vije čez majhno teraso vse do vogala kamnite, z modrimi in belimi ploščicami oblečene hiše. Skozi okna se širijo sladke vonjave po sveže pečenem testu, ki ga n...

Tržič / četrtek, 14. oktober 2021 / 16:09

Že desete Spominjarije

... na gledališkega in filmskega velikana ter »domačina« z Brezij pri Tržiču Poldeta Bibiča

Kranj / četrtek, 14. oktober 2021 / 16:08

Nov sklep o določitvi javnih športnih objektov

Kranj – Kranjski mestni svetniki so na septembrski redni seji sprejeli sklep o določitvi javnih športnih objektov občinskega pomena v mestni občini Kranj. Z njim so nadomestili sklep iz leta 1999,...

Kamnik / četrtek, 14. oktober 2021 / 15:56

Zanimanja za subvencije ni

Občina Kamnik letos ni prejela nobene vloge za subvencioniranje nakupa male komunalne čistilne naprave oziroma nepretočne greznice na območju Velike planine.