Računalnik in jaz: Oglaševanje danes in jutri

Recesija je zadela svet. To še najbolj občuti gospodarstvo, seveda pa na koncu najbolj nastradamo ljudje.

Pred časom je veljalo, da bi se razvijajoč se svetovni trg moral še bolj povečevati in razvijati, kar bi bilo skladno z naraščajočo pismenostjo prebivalstva, izboljšano infrastrukturo in z večjo količino finančnih sredstev. Vendar pa lahko naraščajoča gospodarska recesija s svojimi razsežnostmi v gospodarstvih, ki so v fazi razvoja, tudi tu zadevo upočasni. In jo tudi je. Nekateri menijo, da je recesija le navidezna, a tisti, ki so jo že občutili, vedo, da je še kako prava.

Recesije so le redko prizanesljive do oglaševanja. Velik del prihodkov televizij pride iz komercialnih dejavnosti, zato bi gospodarsko krizo lahko vzeli kot priložnost za dvig oglaševanja na tem mediju. Prihodki od oglaševanja v tiskanih medijih se bodo letos zmanjšali tudi do 20 odstotkov. Gospodarska kriza bi na drugi strani lahko pripomogla k dvigu sredstev oglaševanja na televiziji. V letu 2009 naj bi se delež gledanja televizije povečal, saj se je že v letu 2008 v primerjavi z letom 2007 za 30 minut na teden na gledalca. Televizija bo nekakšno varno zavetje, kamor se bodo lahko gledalci zatekli, da ne bi razmišljali o posledicah recesije in krize.

Po svetu je 2,5 milijarde analognih radiov. Na globalni ravni je več kot 10 tisoč spletnih radijskih postaj, zato lahko oglaševanje to izkoristi, tako da lahko oglaševanje preko internetnih radiov v letu 2009 poraste za 20 odstotkov. Medtem ko je povsem pričakovano, da bo globalni medijski sektor pod vplivom makroekonomskih stanj, pa pri tem ne smemo pozabiti, da je potreba po medijskih informacijah osnovnega pomena. In ravno tu je priložnost, ki jih ponuja internet in sodobne informacijsko-komunikacijske tehnologije.

Stroški spletnih strani, ki so specializirane za vsebine, ki jih ustvarjajo uporabniki, bi lahko na letni ravni močno presegli 100-milijonski znesek. Čeprav je strošek hranjenja enega videoposnetka minimalen, strošek hranjenja milijona filmov ali milijarde fotografij ni zanemarljivo majhen. Kljub veliki priljubljenosti takšnih internetnih strani, te strani še vedno težko pritegnejo oglaševalce, saj ti svoja sredstva za oglaševanje rajši namenijo stranem z vsebino, ki jo ustvarjajo strokovnjaki. Podobne stvari veljajo tudi za družbena omrežja, ki bodo morala vložiti veliko truda za dodatna sredstva.

Mesečni prihodek na enega gledalca v kinu, bralca časopisa ali pa naročnika kabelske televizije prinese več 10 dolarjev, pri tem pa prihodek enega uporabnika družbenega omrežja povprečno znaša zgolj nekaj centov na mesec. Družbena omrežja potrebujejo nekaj sto uporabnikov, da ustvarijo prihodek, ki bi ga lahko primerjali s prihodkom enega uporabnika uveljavljenih medijev.

Kljub začetnim obljubam so potenciali mobilnega oglaševanja ostali neizpolnjeni, saj so na globalni ravni prinesli zgolj 0,4 odstotka oglaševalskih prihodkov. Vendar je lahko mobilno oglaševanje eno od štirih top oglaševalskih sredstev v letu 2009, samo radio in televizija se lahko merita z njim. Tržni delež tega elementa se lahko več kot samo podvoji. Takšne pobude bodo šle v smeri uporabe kratkih SMS tekstovnih sporočil, kar je najpreprostejša oblika sporočanja prek mobilnih telefonov.

Svetovni splet omogoča hitrejše širjenje informacij, poleg tega so te na voljo takoj in vsakomur, ki ima dostop do interneta. Oglaševanje na internetu ima vrsto prednosti in oglaševalci iščejo tu vedno nove in nove možnosti. Vendar je ponekod ta zasičenost že prevelika. Odprete video klip in najprej se vam odvrti reklamno sporočilo, odprete novico in vmes vam postrežejo z reklamno pasico. Vse to postaja že moteče, zato je iskanje novih možnosti pri oglaševanju še toliko bolj pomembno.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Nasveti / nedelja, 21. julij 2013 / 15:49

Na pragu Provanse

Po navadi je šlo v enem dnevu: Radovljica–Jacou (1160 km). Letni čas: zgod­nja jesen. Hop, čez prag Azurne obale v Provanso. A se ne bi ustavila na pragu? Izbrani je precizen: Kje točno? M...

Objavljeno na isti dan


Radovljica / ponedeljek, 21. julij 2014 / 11:56

Komisija pritrdila Fajfarju

Predsednik sveta krajevne skupnosti Ljubno in član radovljiškega občinskega sveta Brane Fajfar vendarle lahko opravlja zimsko službo, je zdaj ugotovila Komisija za preprečevanje korupcije. Za ceste v...

Gorenjska / ponedeljek, 21. julij 2014 / 11:54

Osebna izkaznica je potekla, kaj pa zdaj

Pred potovanjem v tujino pravočasno preverite, ali imate ustrezen dokument in ali je veljaven. Pod določenimi pogoji ga sicer dobite v enem dnevu, a vas bo to stalo živcev in denarja.

Razvedrilo / ponedeljek, 21. julij 2014 / 11:06

Vročekrvna irska glasba

Gorenjska glasbena skupina Mali oglasi ostaja aktivna: ob seriji poletnih koncertov je posnela videospot, pripravlja pa tudi album avtorskih pesmi. Skupino sestavlja pisana zasedba šestih izkušenih...

Razvedrilo / ponedeljek, 21. julij 2014 / 11:06

Študentski vikend inteligence in cvička

Med različnimi poletnimi festivali, ki po Sloveniji ponujajo večdnevno zabavo in sprostitev, se je v zadnjih letih uveljavil tudi ŠVIC oziroma Študentski vikend inteligence in cvička, ki ga klub tr...

Gorenjska / ponedeljek, 21. julij 2014 / 11:02

Nepozabni tabor v Radencih

Radenci – Nedavnega petdnevnega Medgeneracijskega tabora v Radencih se je udeležilo 76 udeležencev iz Medgeneracijskih društev Z roko v roki Kranj in Jesenski cvet iz Domžal. Udeleženka Olga Kepic,...