Ohraniti želijo čim več zelenja
Študenti in profesorji Fakultete za arhitekturo so v Škofji Loki predstavili rešitve, ki so nastale na mednarodni arhitekturno-urbanistični delavnici Kamnitnik.
Škofja Loka - V prihodnjih desetletjih naj bi se Škofja Loka širila na območje Kamnitnika. Od Podlubnika pa vse do povezovalne ceste Škofja Loka–Kranj naj bi potekala severna obvoznica, ki bi zamejila to območje proti severu, med njo in sedanjo Kidričevo cesto, dolgoročneje pa tudi nad obvoznico pa bi gradili. Že leta 2004 so ta zemljišča s prostorskimi načrti namenili pozidavi. Občina Škofja Loka je želela z arhitekturno-urbanistično delavnico priti do zamisli, kakšna naj bi bila urbanizacija Kamnitnika. Kot je ob predstavitvi nekaterih rešitev, ki so jih predstavili študentje ljubljanske fakultete za arhitekturo in njihovi kolegi s fakultete v Pescari, dejal dekan Peter Gabrijelčič, takšne delavnice omogočajo celovitejše rešitve kot denimo natečaji, hkrati pa odpirajo tudi dialog med stroko in javnostjo.
Severna obvoznica naj bi bila nekakšna parkovna cesta, ob njej bi bilo veliko dreves in ozelenjenih brežin, predstavljala bi »zeleno hrbtenico« novega naselja in se lepo spajala z območjem potoka Suhe. Hrib Kamnitnik bi ostal zelena akropola nad naseljem, ki bi zraslo na tem mestu. Štiri skupine študentov so predstavile različne poglede na to, kako naj se to območje pozida, kako naj potekajo navezovalne poti z obvoznice proti preostalim delom Škofje Loke in kako naj se v novi koncept vključi industrijski predel (betonarna s tamkajšnjo zajezitvijo Suhe). Ena od skupin denimo predlaga terasasto gradnjo, vsi pa so si enotni, da gradnja ne bi smela biti razpršena, ampak strnjena, stavbe pa ne visoke, saj takšne ne sodijo v tukajšnje okolje. Scenarijev gradnje je več, strnjene soseske hiš so študentje različno umestili v prostor, predlagajo tudi zaključene komplekse gradnje za poslovno-družbene namene (vrtec z igriščem, trgovski kompleks s stanovanji v vrhnjih nadstropjih, tudi varovana stanovanja in turistični objekti sodijo v to okolje). Predlagajo tudi fazno gradnjo, pri kateri se ob koncu vsake faze ustvari vtis o zaključeni celoti, čeprav še obstajajo možnosti za nadaljevanje. Prav vsi predlagatelji pa so si bili enotni, da je treba v tem okolju ohraniti kar največ zelenja.
Predstavitve se je udeležilo tudi nekaj občanov, ki jih skrbi zlasti gradnja severne obvoznice. Zakaj naj bi cesta potekala tako, da bi presekala celo naselje Grenc in ogrozila več kmetij, je zanimalo Marjana Frlana, ki meni, da bi morali najprej predstavitev variant obvoznice pripraviti za občane, šele nato pa naročiti delavnice, kakršna je bila pričujoča. Mateja Hafner Dolenc z občinskega oddelka za okolje in prostor je povedala, da je bilo območje Kamnitnika že pred štirimi leti določeno kot stavbno zemljišče, njeni sodelavci pa so pojasnili, da je enkrat v času treba stvari načrtovati, nato se naroči študija variant z vsemi argumenti, zakaj predlaga določene rešitve, nato išče kompromise s prebivalstvom v tem prostoru.