Vztrajajo pri tožbi
Adria Airways Tehnika vztraja pri tožbi zoper ustanoviteljico Adrio Airways za 8,78 milijona evrov in zamudne obresti, kar po besedah direktorja Adrie Airways Tehnika Maksimiljana Peleta znaša že okoli 12 milijonov evrov.
Kranj – Na kranjskem okrožnem sodišču je v sredo potekala obravnava 8,78 milijona evrov težke tožbe Adrie Airways Tehnika proti Adrii Airways zaradi prikrajšanja ob ustanovitvi in dokapitalizaciji družbe. Poravnava med hčerinsko in matično družbo ni uspela, dodatna zaslišanja in dokazne predloge pa je sodnik Aleksander Urankar zavrnil, tako bi bila razsodba lahko znana v roku meseca dni. Od vložitve tožbe je sicer poteklo kar dve leti, to pa je bil prvi in najverjetneje tudi zadnji narok, čeprav je sodnik dopustil možnost vrnitve postopka v fazo dokazovanja.
Sodnik Urankar je v sredo zavrnil številne predloge pooblaščencev obeh strani za zaslišanja vodilnih in nekdanjih vodilnih v Adrii Airways, med njimi tudi nekdanjega nadzornika Maksa Tajnikarja. Obe strani sta zaradi zavrnitve dokaznih predlogov sodišču sicer očitali procesne kršitve.
Kot je po obravnavi povedal direktor Adrie Airways Tehnika Maksimiljan Pele, ta tožba odpravlja temeljni problem ustanovitve družbe: »Ustanovitev družbe je bila nepravilna, prišlo je do prevrednotenja osnovnega kapitala v višini okoli 8,7 milijona evrov, zaradi vsega tega pa družba še sedaj čuti posledice pri poslovanju. Gre za kar nekaj elementov: od prevrednotenja dobrega imena in delov do prevrednotenja delov, ki niso naša last. Ustanovni kapital je bil 14,6 milijona, od tega ga je bilo več kot 10 milijonov že odpisanega, trenutni kapital družbe pa je štiri milijone. Mi želimo, da se te nepravilnosti popravijo.« Kot je še dodal Pele, je Adria Airways Tehnika tudi zaradi tega danes v likvidnostnih težavah: »Če pogledamo 8,7 milijona evrov plus pripadajoče obresti, gre za okoli 12 milijonov evrov, to pa so številke, ki so omembe vredne.«
V Adrii Airways nepravilnosti vseskozi odločno zanikajo. Njihov pooblaščenec Matjaž Jan je tako pojasnil, da so dokapitalizacijo preverili tako revizorji kot cenilci, tedaj pa je bila zadeva za Adrio zaključena: »Če niti revizorji niso odkrili nepravilnosti, kako naj jih potem direktorji.«
Adria Airways Tehnika je bila ustanovljena leta 2010 kot družba z omejeno odgovornostjo, Adria Airways, ki jo je tedaj vodil Tadej Tufek, pa je nanjo kot stvarne vložke prenesla neopredmetena sredstva, zaloge in dobro ime.