Polnovzmeteno kolo za poljske poti in brezpotja

Priročnik za rekreativne kolesarje

V prejšnji številki sem obljubil, da bom začel pisati nekaj, ki naj bi postalo priročnik za vse rekreativne kolesarje in tudi za tiste, ki si to želite postati.

Za pomoč sem poprosil Francija Ahačiča, dolgoletnega izkušenega prodajalca, serviserja koles v kolesarskem centru, kjer se vsakodnevno srečuje predvsem s tistimi ljudmi, ki si želijo postati kolesarji, in seveda tudi z izkušenimi, vrhunskimi kolesarji. Oba sva bivša tekmovalca in oba sva še vedno navdušena gorska in cestna kolesarja. Za pomoč sem ga zaprosil ne samo zaradi njegovih bogatih izkušenj, temveč tudi zato, ker oba meniva, da si ljudje, ki imajo radi rekreacijo, zaslužijo tudi napisane nasvete.

Torej, če želite nekaj storiti zase, se želite ukvarjati s športom: morda je kolesarstvo pravo za vas; ste začetnik in kupujete novo kolesarsko opremo?

Mogoče imam nekaj nasvetov za vas, da se boste lažje odločili, da boste vedeli, kaj iščete, da boste tudi sami kaj znali postoriti na svojem kolesu.

Moje prvo »resno« kolo

Kupujem kolo, a ne vem kakšno je zame primerno. Ne vem niti, kakšno velikost kolesa naj si izberem. Nimam pojma o nastavitvah kolesa in zanima me vse o dodatni opremi. Nujno potrebujem nasvete za hitra popravila kolesa. Kako naj se pripravim pred vožnjo in po njej? Če ste se našli v prejšnjih vprašanjih in trditvah, potem berite naprej.

Že na začetku se soočimo z dilemo, kakšen tip kolesa je primeren za nas. Ali naj si kupimo treking kolo ali cestno ali gorsko? Na začetku se moramo vedno vprašati, kje se bomo največ vozili.

Poljske poti in brezpotja

Za vožnjo po pretežno teh poteh izberemo gorsko polno vzmeteno kolo, le to je dovolj močno in varno za velike obremenitve, ki jih taka podlaga prinaša.

Posebnost teh koles je blaženje, kar omogoča stalen stik s podlago, s tem pa bistveno povečamo varnost, udobje in ne nazadnje podaljšamo življenjsko dobo kolesa.

Makadamske ceste

Za vožnjo po makadamskih cestah svetujem gorsko kolo. To ima zadosti močan okvir iz aluminijastih zlitin ali ogljikovih vlaken, kar omogoča nizko težo in togost.

Posebnost teh koles so manjše in širše pnevmatike z bolj grobim dezenom in blažilci na prvem ali celo zadnjem kolesu. To omogoča varno in udobno vožnjo.

Asfaltirane ceste

Najbolj primerno kolo za asfaltirane ceste je nedvomno cestno dirkalno kolo, namenjeno je kolesarjem za športno vožnjo. Posebnost teh koles je zelo lahek in tog okvir kolesa, narejen iz aluminijaste zlitine ali ogljikovih vlaken, kar omogoča zelo velik izkoristek prenosa moči na cesto. Druga posebnost je značilno ukrivljeno dirkaško krmilo, ki omogoča dober oprijem in veliko aerodinamiko na kolesu. Ta kolesa so opremljena s tremi vrstami pogonskega mehanizma.

Klasična dvojna verižnica je namenjena tekmovalcem in boljšim rekreativcem. Kompaktna dvojna verižnica je namenjena rekreativnim kolesarjem. Trojna verižnica pa je namenjena začetnikom, starejšim in kolesarjem, ki vozijo pretežno zelo strme vzpone.

Za bolj izletniško kolesarjenje po asfaltiranih cestah je bolj primerno hibridno ali fitnes kolo. Je mešanica dirkalnega in treking kolesa. Posebnost tega kolesa je ravno krmilo in višja pozicija, kot jo poznamo na treking kolesih. Druga posebnost so širše pnevmatike od 25 do 28 mm, kar omogoča vožnjo z nižjim tlakom v pnevmatikah in posledično bolj udobno in varno vožnjo. Opremljeni so s trojnimi verižnicami.

Za nedeljsko kolesarjenje po asfaltiranih cestah pa priporočam treking-kolo. Posebnosti tega bicikla sta vzmetenje prvega kolesa in višje krmilo, kar omogoča zelo udobno vožnjo - žal na račun slabše aerodinamike in večje teže. Še ena prednost tega modela je bolj univerzalna uporaba, saj brez težav kolesarimo tudi po boljših makadamskih cestah.

   

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Splošno / sreda, 31. oktober 2007 / 07:00

Prijetno s ščepcem adrenalina

V AMD Žiri so letos za svoje člane organizirali dirko v kartingu.

Objavljeno na isti dan


Kranj / ponedeljek, 23. februar 2015 / 21:59

Razlogov za odpoklic ni bilo

Upravno sodišče je ugodilo pritožbi Marije Ogrin zoper lanski sklep kranjskega mestnega sveta o njenem odpoklicu z mesta direktorice Gorenjskega muzeja.

Škofja Loka / ponedeljek, 23. februar 2015 / 21:00

Noče miloščine, le menjavo stanovanja

V silvestrskem požaru na Mestnem trgu 35 je zaradi gašenja močno poškodovano tudi lastniško stanovanje Ivanke Fajfar. Z občino se ne more dogovoriti o zamenjavi.

GG Plus / ponedeljek, 23. februar 2015 / 20:59

Unikati, skovani po občutku

V Kovaštvu Krmelj v Logu nad Škofjo Loko gozdarsko orodje še danes izdelujejo ročno pod kladivom. »Vsi izdelki so enaki, a hkrati drugačni, unikatni,« pravi Jože Krmelj. Za njihov najpogostejši izdele...

Gospodarstvo / ponedeljek, 23. februar 2015 / 20:58

Od satelitskih krožnikov do helikopterjev

Podjetje Flycom iz Žirovnice je eno vodilnih evropskih podjetij na področju helikopterskih pregledov iz zraka in obdelave podatkov. Ustanovitelj podjetja Roman Bernard se je najprej ukvarjal s satelit...

Škofja Loka / ponedeljek, 23. februar 2015 / 20:56

Naše korenine že v Noriškem kraljestvu

V Stari Loki so minuli teden predstavili zgodovinski roman Noriško kraljestvo, Beli panter, ki ga je napisal Janez Janša. Korenine Slovencev sežejo v prvo stoletje pred Kristusom.