Reševali ujete na žičnicah
Na Krvavcu so pred zimsko sezono izpeljali skupno reševalno vajo v primeru okvare žičniške naprave.
Krvavec – Na Krvavcu sta v soboto zaradi hude tehnične okvare obstali kabinska žičnica in šestsedežnica Vrh Krvavca, med nebom in zemljo pa je zato ostalo ujetih 24 ljudi, ki so jih morali reševalci rešiti s pomočjo vrvi in lestve s košaro, vgrajene na teptalec snega. Takšen je bil scenarij sobotne vaje reševanja z žičniških naprav Nesreča na žičnici – Krvavec 2008, v kateri je sodelovalo okrog osemdeset predstavnikov upravljavca smučišča RTC Krvavec, uprave za zaščito in reševanje (URSZR), gorskih reševalcev, jamarjev, poklicnih in prostovoljnih gasilcev, helikopterske enote slovenske vojske, policistov, nujne medicinske pomoči, Rdečega križa, Centra za socialno delo in Občine Cerklje. Po oceni vodje kranjske izpostave URSZR Jerneja Hudohmeta je vaja pokazala precej dobro usklajenost reševalnih enot, pa tudi nekaj pomanjkljivosti.
»Žičničarji se vsako leto usposabljamo tudi za reševanje z žičniških naprav, pred začetkom letošnje smučarske sezone pa smo se odločili za širšo vajo, da preverimo usklajenost različnih ekip zaščite in reševanje. Vsi skupaj pa upamo, da bo ostalo le pri vaji,« je pojasnil Srečko Retuznik, direktor RTC Krvavec. Kot je dejal, na Krvavcu še niso imeli primera, ko bi morali obiskovalce reševati s sedežnic, saj so vse žičniške naprave poleg elektromotornega pogona opremljene tudi z dizelskim pogonom. »Če bi naenkrat obstale vse naprave na Krvavcu, bi na njih obtičalo skoraj tisoč ljudi,« je še pojasnil Retuznik.
Po podatkih URSZR je bilo v Sloveniji v zadnjih petih letih devet takšnih žičniških nesreč, v zadnjem letu pa dve, je dodal Hudohmet. »Če ostanete ujeti na žičnici, je najbolje ohraniti mirno kri in poslušati napotke upravljavca. Nikakor ne skačite sami z naprav, počakajte na prihod reševalcev,« svetuje Hudohmet. V skladu z zakonom morajo sicer reševalci vsako žičniško napravo izprazniti v treh urah in pol.
»Prevozi z žičniškimi napravami se po varnosti zaradi vedno boljše tehnologije približujejo letalskim prevozom, ki veljajo za najvarnejše. Varnost na slovenskih žičnicah je zelo dobra, saj v petdesetih letih beležimo le dve smrtni žrtvi. Do nesreč na žičniških napravah sicer v zadnjih letih najpogosteje prihaja zaradi napak delavcev, predvsem pri vzdrževanju,« pa je povedal Zlatko Bahovec, republiški inšpektor za promet, ki bistvenih pripomb na izvedbo sobotne vaje ni imel, opazil pa je nekaj manjših pomanjkljivosti, ki jih bo moral RTC Krvavec še odpraviti.