Nova prostorska odkritja
Test: Citroën Berlingo 1.6 HDi Multispace
Avtomobili, ki so nastali kot križanci z lahkimi dostavniki, so se uveljavili tudi kot prostorna družinska prevozna sredstva, pravzaprav je uporaba v potniške namene skoraj prevladala nad transportom tovora. Zato so pri Citroënu novo generacijo Berlinga še bolj naravnali na udobje in ga »pomehkužili« do te mere, da je povsem skril svoje dostavniške korenine.
Novi Berlingo je kajpak občutno elegantnejši od svojega »originalnega« predhodnika, ki je zasedal ceste debelo desetletje. Karoserijske poteze so bolj zlikane, povsem odsekanih pločevinastih robov skoraj ni več, velike zastekljene površine pa le še dodatno poudarjajo naklonjenost potnikom in potovanju. Tega velikoprostorca je po podobi torej težko še uvrstiti med dostavnike, čeprav ima tudi svojega tovornega sorodnika. Ob agresivnem odbijaču, rahlo vzpenjajočem se pokrovu motorja, velikem vetrobranskem steklu in mišičastih bokih nekaj dostavniške duše pokaže le na zadnjem delu, kjer so velika in predvsem široka prtljažna vrata (pre)težka za odpiranje predvsem takrat, ko to počno nežnejše ženske roke. Za velikim kosom pločevine se skriva velikanski prtljažni prostor, ki bi znal zadostovati tudi za nadpovprečno količino družinske prtljage, predvsem, kadar so na stropu dodatne omarice in police. Seveda je mogoče prave tovorne dimenzije doseči s podiranjem zadnje deljive sedežne klopi in takrat se lahko Berlingo spremeni v pravi družinski tovornjak.
Tudi za volanom se zdi, da je Berlingo velikoprostorski potniški avtomobil in ne gospodarsko vozilo. Podoba armaturne plošče prav nič več ne zaostaja za tistimi v Citroënovih potniških avtomobilih, res pa je, da so se snovalci odrekli eksperimentiranju z digitalnimi merilniki in drugimi hišnimi posebnostmi. Plastika je na nižjem kakovostnem nivoju kot v limuzinskem okolju, a veliko pomembneje v takem avtomobilu je, da ne manjka odlagalnih polic in predalov za drobnarije, predvsem pa prostora za potnike, ki je dovolj razkošno odmerjen tudi v zadnjem delu, kamor se pride skozi drsna vrata na obeh bokih.
Pri motornem izboru bi bila odločitev za kaj drugega kot turbodizelski štirivaljnik skoraj bogokletna; močnejši od treh različic Berlinga v največji meri naredi za udoben in hkrati dovolj hiter potovalnik. Ta pogonski stroj je skoraj presenetljivo kultiviran, le pri priganjanju v višje vrtljaje se začne upirati z nekoliko glasnejšim zvokom. Prijetna za voznika je motorna odzivnost že v nižjih vrtljajih, moteča sta menjalnik s preveč opletajočo prestavno ročico in širina avtomobila, ko je treba poiskati parkirni prostor. Ker so novega Berlinga postavili na mehaniko, namenjeno potniškim avtomobilom, je tudi njegovo obnašanje na cesti manj poskakujoče, a s precejšnjo mero guganja in nagibanja. Potniško tovorni kompromis je pač zahteval žrtve, a je avtomobilu vseeno prinesel veliko več, kot je izgubil.
Tehnični podatki
Mere: d. 4,380, š. 1,810, v. 1,852 m, medosje 2,730 m
Prostornina prtljažnika: 678
Teža (prazno v./ dovoljena): 1429/2065 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski
Gibna prostornina: 1560 ccm
Največja moč pri v/min: 80 kW/110 KM pri 4000
Največji navor pri v/min: 260 pri 1750
Najvišja hitrost: 173 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 12,5 s
Poraba goriva po EU norm.: 6,8/ 4,9/ 5,9 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 147 (Euro IV)
Maloprodajna cena: 17.640 EUR
Uvoznik: Citroën Slovenija, Koper