Svet prostorske matematike

Test: Mazda5 CD 143 TX+ in Opel Zafira 1.9 CDTI Cosmo

Enoprostorski avtomobili v kompaktnem razredu na skupni avtomobilski lestvici še vedno kotirajo precej visoko in imajo jih skoraj vsi uveljavljeni avtomobilski proizvajalci. Prav tako velja, da z vsako novo generacijo pridobivajo več prostornosti, udobja in prilagodljivosti, ob samoumevnih posodobitvah pogonske tehnike. Mazda5 in Opel Zafira imata v tej skupini približno enako »delovno dobo«, oba modela sta bila tudi že deležna manjših lepotnih in vsebinskih popravkov, in kljub temu da pripadata istemu razredu, je med njima kar nekaj razlik. Mazda5 je tudi po pomladitvi ohranila skoraj vse elemente zunanjosti, rahlo so ji preoblikovali le zadnje luči, masko in žaromete, v notranjosti pa so komaj zaznavne spremembe na armaturni plošči. Še bolj podrobno je treba pogledati, kaj je novega na Oplovi Zafiri, čeprav so bile spremembe narejene skoraj v enakem, to je majhnem obsegu, seveda pa vse s ciljem ohranjanja dobre kondicije.

Konceptualne razlike med Mazdo5 in Oplom Zafiro so vidne že na zunanjosti. Ob približno enakih karoserijskih merah ima japonska predstavnica na bokih drsna vrata za vstop v zadnji del kabine, ki se lahko pomikajo tudi s pomočjo elektrificiranega mehanizma, medtem ko Zafira ostaja pri klasiki. Glede sedežne konfiguracije je nekoliko na boljšem Oplov enoprostorec, ki ima vselej sedem sedežev, medtem ko jih je treba pri Mazdi5 doplačati, pa tudi pri razporejanju in zlaganju so bili Japonci nekoliko manj spretni. V Mazdi5 je namreč sredinski sedež v drugi vrsti precej ozek, vendar ga je mogoče spremeniti tudi v priročno mizico, z mrežasto vrečo pod njo. Nekoliko širša Zafira sredinskemu potniku zadaj ponuja več prostora, tudi sedeža v tretji vrsti se zložita globlje v dno, zato je bolje izkoriščen prtljažni prostor.

Drugače je za volanom, kjer se zdi sedenje za volanom Mazde5 za odtenek boljše kot pri Zafiri, za oči prijaznejša sta tudi preglednost in osvetlitev merilnikov, manj dela je s potovalnim računalnikom, več pa s preglednostjo nad zadnjim delom avtomobila, ki jo zmanjšuje sorazmerno stisnjena šipa v prtljažnih vratih. Pri Zafiri je treba pohvaliti predvsem velike steklene površine, zaradi katerih je boljši tudi občutek prostornosti.

Turbodizelska motorja sta si blizu tako po velikosti kot po zmogljivostih, obakrat pa sta več kot solidna sopotnika predvsem na dolgih progah. Pri Mazdi5 je količina moči in navora 2,0-litrskega štirivaljnika razporejena tako, da voznik nima veliko dela s prestavno ročico natančnega šeststopenjskega menjalnika, pospeševanje je zadovoljivo tudi pri polno obtoženem avtomobilu, na dolgih poteh je ta pogonski stroj z dobro zvočno zadušenostjo neutrujajoč. Razlike z 1,9-litrskim motorjem, ki poganja Zafiro, se merijo skoraj v milimetrih, šeststopenjski menjalnik je za odtenek bolj čvrst, a še vedno precej natančen in dobro preračunan na motorne zmogljivosti. Kljub temu da sta oba avtomobila limuzinska kombija, imata dobro uglašeno podvozje in vožnja z njima ni naporno opravilo. Glede na to, da sta povsem skupaj tudi poceni, je odločitev med obema nedvomno zelo težka.

Tehnični podatki

MAZDA5 CD 143 TX+/OPEL ZAFIRA 1.9 CDTI COSMO

Mere: d. 4,505/4,467, š. 1,755/1,801, v. 1,665/1,670 m, medosje 2,750/2703 m Prostornina prtljažnika: 538-1566/645-1820 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1610-2250/1769-2250 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 1998/1910 ccm

Največja moč pri v/min: 105 kW/143 KM pri 3500 // 110 kW/150 KM pri 4000 Največji navor pri v/min: 360 pri 2000/320 pri 2000

Najvišja hitrost: 196/202 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 10,4/10,4 s

Poraba goriva po EU norm.: 7,3/ 5,4/ 6,1 // 7,7/ 5,2/ 6,1 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 159/165 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 25.990/26.340 EUR

Uvoznik: MMS, Ljubljana/GM SEE, podružnica Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Žirovnica / ponedeljek, 26. avgust 2019 / 13:09

Posodobitev gorenjske železniške proge

Nadgradnja železniške proge Ljubljana–Jesenice, s katero bodo zagotovili njeno večjo zmogljivost in varnost, bo predvidoma stekla oktobra prihodnje leto. Zgradili bodo tudi več cestnih podvozov.

Objavljeno na isti dan


Radovljica / ponedeljek, 11. april 2016 / 12:31

Kopališče bodo prenovili

Občina Radovljica je dobila gradbeno dovoljenje za prenovo mestnega kopališča, začetek gradnje je pogojen s pridobitvijo evropskega denarja. Kompleks kopališča, v katerem so ob bazenu še kamp ter špor...

Tržič / ponedeljek, 11. april 2016 / 12:29

Mokrišče ni kraj za odlaganje

Križe – Bralec iz območja tržiške občine (ime in priimek hranimo v uredništvu) je opozoril na nasutje izkopanega materiala na območju mokrišča Blata, in to celo v času rasti pomladanskega velikega...

Tržič / ponedeljek, 11. april 2016 / 12:28

Denarja za kulturo ne zmanjšujejo

Tržič – V razpisu za sofinanciranje ljubiteljskih kulturnih dejavnosti v občini Tržič je v občinskem proračunu za letošnje leto namenjenih skoraj 64 tisoč evrov. V primerjavi s preteklimi leti obči...

Škofja Loka / ponedeljek, 11. april 2016 / 12:28

Na Godešiču razburjeni zaradi višjega nadomestila

Krajani Godešiča se jezijo, ker naj bi se jim močno povečal znesek nadomestila za uporabo stavbnih zemljišč (NUSZ).

Kamnik / ponedeljek, 11. april 2016 / 12:24

Sanirali plaz pod cerkvijo

Zemeljski plaz, ki je od leta 2012 ogrožal znamenito cerkev sv. Ane v Tunjicah in bližnje pokopališče, je saniran.