Svet prostorske matematike
Test: Mazda5 CD 143 TX+ in Opel Zafira 1.9 CDTI Cosmo
Enoprostorski avtomobili v kompaktnem razredu na skupni avtomobilski lestvici še vedno kotirajo precej visoko in imajo jih skoraj vsi uveljavljeni avtomobilski proizvajalci. Prav tako velja, da z vsako novo generacijo pridobivajo več prostornosti, udobja in prilagodljivosti, ob samoumevnih posodobitvah pogonske tehnike. Mazda5 in Opel Zafira imata v tej skupini približno enako »delovno dobo«, oba modela sta bila tudi že deležna manjših lepotnih in vsebinskih popravkov, in kljub temu da pripadata istemu razredu, je med njima kar nekaj razlik. Mazda5 je tudi po pomladitvi ohranila skoraj vse elemente zunanjosti, rahlo so ji preoblikovali le zadnje luči, masko in žaromete, v notranjosti pa so komaj zaznavne spremembe na armaturni plošči. Še bolj podrobno je treba pogledati, kaj je novega na Oplovi Zafiri, čeprav so bile spremembe narejene skoraj v enakem, to je majhnem obsegu, seveda pa vse s ciljem ohranjanja dobre kondicije.
Konceptualne razlike med Mazdo5 in Oplom Zafiro so vidne že na zunanjosti. Ob približno enakih karoserijskih merah ima japonska predstavnica na bokih drsna vrata za vstop v zadnji del kabine, ki se lahko pomikajo tudi s pomočjo elektrificiranega mehanizma, medtem ko Zafira ostaja pri klasiki. Glede sedežne konfiguracije je nekoliko na boljšem Oplov enoprostorec, ki ima vselej sedem sedežev, medtem ko jih je treba pri Mazdi5 doplačati, pa tudi pri razporejanju in zlaganju so bili Japonci nekoliko manj spretni. V Mazdi5 je namreč sredinski sedež v drugi vrsti precej ozek, vendar ga je mogoče spremeniti tudi v priročno mizico, z mrežasto vrečo pod njo. Nekoliko širša Zafira sredinskemu potniku zadaj ponuja več prostora, tudi sedeža v tretji vrsti se zložita globlje v dno, zato je bolje izkoriščen prtljažni prostor.
Drugače je za volanom, kjer se zdi sedenje za volanom Mazde5 za odtenek boljše kot pri Zafiri, za oči prijaznejša sta tudi preglednost in osvetlitev merilnikov, manj dela je s potovalnim računalnikom, več pa s preglednostjo nad zadnjim delom avtomobila, ki jo zmanjšuje sorazmerno stisnjena šipa v prtljažnih vratih. Pri Zafiri je treba pohvaliti predvsem velike steklene površine, zaradi katerih je boljši tudi občutek prostornosti.
Turbodizelska motorja sta si blizu tako po velikosti kot po zmogljivostih, obakrat pa sta več kot solidna sopotnika predvsem na dolgih progah. Pri Mazdi5 je količina moči in navora 2,0-litrskega štirivaljnika razporejena tako, da voznik nima veliko dela s prestavno ročico natančnega šeststopenjskega menjalnika, pospeševanje je zadovoljivo tudi pri polno obtoženem avtomobilu, na dolgih poteh je ta pogonski stroj z dobro zvočno zadušenostjo neutrujajoč. Razlike z 1,9-litrskim motorjem, ki poganja Zafiro, se merijo skoraj v milimetrih, šeststopenjski menjalnik je za odtenek bolj čvrst, a še vedno precej natančen in dobro preračunan na motorne zmogljivosti. Kljub temu da sta oba avtomobila limuzinska kombija, imata dobro uglašeno podvozje in vožnja z njima ni naporno opravilo. Glede na to, da sta povsem skupaj tudi poceni, je odločitev med obema nedvomno zelo težka.
Tehnični podatki
MAZDA5 CD 143 TX+/OPEL ZAFIRA 1.9 CDTI COSMO
Mere: d. 4,505/4,467, š. 1,755/1,801, v. 1,665/1,670 m, medosje 2,750/2703 m Prostornina prtljažnika: 538-1566/645-1820 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 1610-2250/1769-2250 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski
Gibna prostornina: 1998/1910 ccm
Največja moč pri v/min: 105 kW/143 KM pri 3500 // 110 kW/150 KM pri 4000 Največji navor pri v/min: 360 pri 2000/320 pri 2000
Najvišja hitrost: 196/202 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 10,4/10,4 s
Poraba goriva po EU norm.: 7,3/ 5,4/ 6,1 // 7,7/ 5,2/ 6,1 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 159/165 (Euro IV)
Maloprodajna cena: 25.990/26.340 EUR
Uvoznik: MMS, Ljubljana/GM SEE, podružnica Ljubljana