Rastejo hitreje kot prejšnja leta
Tržiškega podjetja Pik As mnogi Gorenjci ne poznajo, toliko bolj pa poznajo njihovi franšizni trgovini Eurospin. Že drugič so nominirani za gorenjsko gazelo.
Brezje pri Tržiču – »Ne, nisem presenečen nad nominacijo za Gorenjsko gazelo 2008, saj gre naš razvoj bliskovito naprej,« pravi Ivan Kokalj, direktor in lastnik polovičnega deleža podjetja Pik As (drugo polovico ima v lasti sin Zvonko Kokalj). Zgodovina podjetja je podobna številnim podjetniškim začetkom. Na začetku, od leta 1994 naprej, so se v podjetju ukvarjali z grosistično prodajo sadja in zelenjave, kasneje so odprli še dve trgovini. Prvo kar doma, na Brezjah pri Tržiču, kjer je še danes sedež podjetja, drugo v Tržiču.
»Kaj kmalu smo ugotovili, da je to premalo, prometa ni bilo dovolj. Povezali smo se s podjetjem Eurospin Italija in jih po slovenskem približevanju Evropski uniji tudi pripeljali na Gorenjsko,« pojasnjuje Kokalj. S franšizo so italijansko trgovsko verigo razširili z diskontoma na Deteljici v Tržiču in na Primskovem v Kranju. Kokalj se spominja, da je imela prva trgovina zelo velik promet, zato so kaj hitro začeli razmišljati o novi, v gorenjski prestolnici. »Ob odprtju trgovine v Dolnovu v Kranju se je promet prve trgovine razpolovil, kar je pomenilo le to, da smo prej imeli tako zveste kupce, ki so k nam prihajali tudi iz Kranja in okolice,« pove sogovornik in nadaljuje tudi o slabih izkušnjah: »Bil sem presenečen in slabe volje zaradi podtikanj, da je naša trgovina namenjena revežem. Res smo med najcenejšimi v Sloveniji, ampak hkrati tudi med najkakovostnejšimi. Ne nazadnje nam to vsak dan sporočajo naši kupci.«
Direktorja glede na močno blagovno znamko vprašamo tudi o prepoznavnosti njihovega podjetja. »Kot Pik As smo delali v manjšem obsegu in bili neprepoznavni, po povezavi z Eurospinom in našimi diskonti pa je drugače,« pravi Kokalj. Danes ima Pik As 32 redno zaposlenih, skupaj s pogodbenimi sodelavci jih je 45. Promet je skokovito narasel, kar slikovito opiše sogovornik: »Niti predstavljati si nisem mogel, da je na področju prometa možen takšen skok. S prodajo sadja in zelenjave smo imeli mesečni promet, kot ga danes diskont naredi v enem dnevu.« Kljub temu sedež podjetja ostaja na Brezjah pri Tržiču, odmaknjen na obrobje, v vasi. O selitvi lastnika ne razmišljata, saj je veliko pomembnejša lokacija trgovine.
»Že dolgo načrtujemo odprtje novega diskonta v Škofji Loki. Žal primernega zemljišča ne dobimo, čeprav imamo veliko kupcev tudi s škofjeloškega območja. Zahteve Eurospina so znane, potrebujemo najmanj tisoč kvadratnih metrov prodajnih površin, zemljišč pa ni,« pravi Ivan Kokalj. Kljub temu gre podjetju dobro, recesija se ne pozna. Lani se je sicer zaradi nove konkurence v Kranju promet znižal za 30 odstotkov, vendar so z odprtjem mesnice znova pridobili kupce. Tako je letos promet celo višji kot v (do sedaj) najboljših časih Pik Asa.