Nesrečne zapornice ni več
Minulo soboto so odstranili zapornico ob poti v dolino Tamar, na kateri se je tragično ponesrečil mlad kolesar.
Kranjska Gora – Nesrečne zapornice na poti iz Planice v dolino Tamar, v katero se je konec julija zaletel šestnajstletni kolesar in se smrtno ranil, ni več. Minulo soboto so jo odstranili, potem ko so na sredini seji občinskega sveta kranjskogorski občinski svetniki v hitrem postopku sprejeli odlok o tem. Pobudo za odstranitev zapornice je dal občinski svetnik Andrej Žemva, ki je poudaril, da je bila zapornica smrtno nevarna ovira na občinski kategorizirani cesti. Žemva se je podrobno pozanimal, na osnovi katerih odlokov je bila zapornica sploh nameščena in kakšen je bil režim njenega odpiranja. Zapornico so postavili na osnovi dveh odlokov, sprejetih leta 1999 oziroma 2001, z njo pa naj bi zavarovali naravno okolje doline Planice proti Tamarju, ki leži v najvrednejšem in hkrati najbolj občutljivem območju Triglavskega narodnega parka. Na ta način naj bi ohranjali naravne lepote in spodbujali hojo, kolesarjenje in tek na smučeh v tem okolju. Po odloku naj bi bila zapornica poleti odprta ponoči in dve uri podnevi (med 12. in 14. uro), v preostalem času pa naj bi bila zaprta. A v praksi se je dogajalo, je ugotovil Žemva, da je bila odprta tudi v času, ko bi morala biti zaprta, saj so poleg upravičencev do ključa zapornico odpirale tudi neupravičene osebe. »Upravljanje z zapornico je bilo prepuščeno stihiji. Ko je bila odprta, je bila odprta na posebno nevaren način, usmerjena proti tistim, ki se vračajo iz doline Tamar proti Planici, ker se je odpirala v horizontalni smeri,« je dejal Žemva. Za nameček je bila zapornica zelene, varovalne barve in v položaju odprtja skorajda nevidna tudi zaradi zelenega ozadja. »Prav to je bil po moje tudi pravi vzrok za hudo nesrečo, ki se je zgodila 27. julija in v kateri je žal izgubil življenje mlad kolesar. Ker gre v danem primeru za zaprtje občinske kategorizirane javne ceste, bi morala za namestitev in delovanje zapornice veljati pravila, določena v Pravilniku o prometni signalizaciji in opremi na javnih cestah. Ta v 84. in 85. členu natančno predpisuje barvo in obliko zapornice, ki mora biti pobarvana ali prevlečena s snovjo, ki odseva svetlobo, izjemoma s polji rdeče in bele barve, odpirati pa se mora v vertikalni smeri,« je povedal Žemva. Na osnovi njegove pobude so občinski svetniki sprejeli odlok o prenehanju veljavnosti dveh odlokov, na osnovi katerih je bila zapornica postavljena. Župan in občinska uprava pa so se takoj lotili priprave novega odloka, ki bo urejal prometni režim v dolini Tamar in naj bi ga občinski svetniki sprejeli na dopisni seji do jutri. Po predlogu naj bi namesto zapornice postavili prometni znak, ki bo prepovedoval vožnjo motornih vozil v dolino Tamar z izjemo lastnikov zemljišč, intervencijskih vozil in vozil, ki oskrbujejo planinske koče.