Na Gorenjskem bi bilo lahko manj cestnih zapornic, če bi ljudje bolj spoštovali prometne znake in druge omejitve. (Foto: Marjana Ahačič)

Nesrečne zapornice ni več

Minulo soboto so odstranili zapornico ob poti v dolino Tamar, na kateri se je tragično ponesrečil mlad kolesar.

Kranjska Gora – Nesrečne zapornice na poti iz Planice v dolino Tamar, v katero se je konec julija zaletel šestnajstletni kolesar in se smrtno ranil, ni več. Minulo soboto so jo odstranili, potem ko so na sredini seji občinskega sveta kranjskogorski občinski svetniki v hitrem postopku sprejeli odlok o tem. Pobudo za odstranitev zapornice je dal občinski svetnik Andrej Žemva, ki je poudaril, da je bila zapornica smrtno nevarna ovira na občinski kategorizirani cesti. Žemva se je podrobno pozanimal, na osnovi katerih odlokov je bila zapornica sploh nameščena in kakšen je bil režim njenega odpiranja. Zapornico so postavili na osnovi dveh odlokov, sprejetih leta 1999 oziroma 2001, z njo pa naj bi zavarovali naravno okolje doline Planice proti Tamarju, ki leži v najvrednejšem in hkrati najbolj občutljivem območju Triglavskega narodnega parka. Na ta način naj bi ohranjali naravne lepote in spodbujali hojo, kolesarjenje in tek na smučeh v tem okolju. Po odloku naj bi bila zapornica poleti odprta ponoči in dve uri podnevi (med 12. in 14. uro), v preostalem času pa naj bi bila zaprta. A v praksi se je dogajalo, je ugotovil Žemva, da je bila odprta tudi v času, ko bi morala biti zaprta, saj so poleg upravičencev do ključa zapornico odpirale tudi neupravičene osebe. »Upravljanje z zapornico je bilo prepuščeno stihiji. Ko je bila odprta, je bila odprta na posebno nevaren način, usmerjena proti tistim, ki se vračajo iz doline Tamar proti Planici, ker se je odpirala v horizontalni smeri,« je dejal Žemva. Za nameček je bila zapornica zelene, varovalne barve in v položaju odprtja skorajda nevidna tudi zaradi zelenega ozadja. »Prav to je bil po moje tudi pravi vzrok za hudo nesrečo, ki se je zgodila 27. julija in v kateri je žal izgubil življenje mlad kolesar. Ker gre v danem primeru za zaprtje občinske kategorizirane javne ceste, bi morala za namestitev in delovanje zapornice veljati pravila, določena v Pravilniku o prometni signalizaciji in opremi na javnih cestah. Ta v 84. in 85. členu natančno predpisuje barvo in obliko zapornice, ki mora biti pobarvana ali prevlečena s snovjo, ki odseva svetlobo, izjemoma s polji rdeče in bele barve, odpirati pa se mora v vertikalni smeri,« je povedal Žemva. Na osnovi njegove pobude so občinski svetniki sprejeli odlok o prenehanju veljavnosti dveh odlokov, na osnovi katerih je bila zapornica postavljena. Župan in občinska uprava pa so se takoj lotili priprave novega odloka, ki bo urejal prometni režim v dolini Tamar in naj bi ga občinski svetniki sprejeli na dopisni seji do jutri. Po predlogu naj bi namesto zapornice postavili prometni znak, ki bo prepovedoval vožnjo motornih vozil v dolino Tamar z izjemo lastnikov zemljišč, intervencijskih vozil in vozil, ki oskrbujejo planinske koče.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Slovenija / petek, 29. julij 2016 / 13:09

Največje tovarne na svetu

Kje stoji in obratuje največja tovarna na svetu? To je matična tovarna Volkswagen v Wolfsburgu, v kateri več kot 73 tisoč zaposlenih proizvede 3800 avtomobilov dnevno. Toda: že danes bo odprta še večj...

Objavljeno na isti dan


Zanimivosti / nedelja, 12. maj 2013 / 07:00

Anketa: Mladim je Rusija všeč

Društvo Slovenija Rusija je ob podpori Fundacije Russkiy Myr za slovenske dijake in učence pripravilo deset ekskurzij k Ruski kapelici pod Vršičem. V sredo so se ene od njih udeležili tudi dijaki prve...

Gospodarstvo / nedelja, 12. maj 2013 / 07:00

Zelo hitro lahko obudimo del gradbeništva

"Na eni strani znižujemo stroške, na drugi proizvedemo več in kakovostnejše izdelke," o uspešnem poslovanju pravi Saša Bavec.

GG Plus / nedelja, 12. maj 2013 / 07:00

Slovenska pisateljska pot

Dobili smo novo vseslovensko transverzalo. Najbolj znana je Slovenska planinska pot, dolga okoli štiristo kilometrov. Slovenska pisateljska pot (SPP) pa jih znese kar sedemsto! Pri njej sicer ne...

GG Plus / nedelja, 12. maj 2013 / 07:00

Vaš razgled

Nasveti / nedelja, 12. maj 2013 / 07:00

Jabolka v juhi in sladici

Vsa raznežena pripovedujem prijateljici Ingrid, kako so me navdušile barve v Parku rododendronov. »No,« se zasmeji, »pa greva jutri gledat še belo morje.« Ne razumem prispodobe, a ko se iz Bremna...