Graditeljem predora črne pike
Vlada zahteva za dogodke v šentviškem predoru odgovornost in plačilo nastale škode, na SCT pa jo obtožujejo zlonamernega uničenja podjetja.
Ljubljana – Slovenska vlada je v četrtek na svoji redni 179. seji obravnavala poročilo ministrstva za promet o dogodkih v predoru Šentvid, pri čemer je bila na dnevnem redu tudi razprava o ponujenih odstopih ministra za promet Radovana Žerjava in uprave Družbe za avtoceste Republike Slovenije (DARS). Predsednik vlade Janez Janša je ocenil, da minister za predorske zaplete ni odgovoren, celo več, da je ustrezno ukrepal in napravil vse, da se posledice čim prej odpravijo. O usodi uprave DARS-a vlada ni sprejela dokončnih sklepov, pač pa dala 14 dni časa, da uresniči sklepe v zvezi z dogodki v predoru in da pripravi predloge ukrepov, ki bodo podobne dogodke preprečili v prihodnje.
SCT in ZIL grozi 3-letna izločitev
Sicer pa Poročilo o dogodkih v predoru Šentvid po odprtju za javni promet podrobno predstavlja te dogodke in podaja kronologijo vsega, kar se je ob tem dogajalo in ukrepalo, posebej še kronologijo uvajanja protipožarne zaščite v obdobju 2005 do 2008. Poleg seznama odgovornih oseb pa je ministrstvo predlagalo tudi sedem ukrepov. Od glavnega izvajalca družbe SCT zahtevajo pokritje nastalih posrednih (v roku enega tedna morajo pripraviti oceno škode, ki nastaja zaradi zaprtja predora) in neposrednih stroškov (tudi z unovčitvijo garancije), da se v primeru, če bo dokazana velika strokovna napaka, SCT in družba, ki je izvajala nadzor, ZIL Inženiring, za dobo treh let izloči iz kandidatur na naslednje javne razpise in da se za najbolj ključne projekte v bodoče uvede supernadzor iz tujine.
Obsojanje za nedokazano krivdo
Na vladne sklepe so se še isti dan odzvali z izjavo za javnost pod naslovom Poskus zlonamernega uničenja podjetja. Ministrstvo za promet obtožujejo nepoznavanja gradbene stroke. Gradnjo odseka Šentvid-Koseze so namreč konzorciji (joint venture) podjetij SCT, Primorje, Kraški Zidar in Cestno podjetje Ljubljana v skladu s svojimi pogodbenimi obveznostmi dokončali pravočasno in vsa dela izvedli kakovostno. Protipožarna zaščita v stari galeriji predora ni bila predmet pogodbe za gradnjo predora Šentvid, temveč je naročnik ta dela naročil v okviru posebne pogodbe za gradnjo priključnih ramp in vodohrana. Izvedbo protipožarnega ometa je JV SCT in Primorje oddal za ta dela specializiranemu podizvajalcu Ceramicoat iz Velike Britanije.
Podtikanje krivde pred volitvami
Na SCT ugotavljajo, da se v predvolilnem obdobju očitno skuša s podtikanjem krivde in z demagogijo, ki vzbuja strasti volivcev, na račun SCT pridobiti volilne koristi. Vsi akterji, ki se neodgovorno poigravajo z osnovnimi načeli pravne države, pa pozabljajo, da s svojim ravnanjem povzročajo nepopravljivo škodo slovenskemu gospodarstvu. Poziv za izločitev družbe SCT iz prihodnjih javnih naročil zato, ker je odpadel protipožarni omet, ki ga je brez ustreznih projektnih rešitev izdelal in nanesel angleški podizvajalec, dejansko pomeni, da želi slovenska država v prihodnje iz gradnje slovenskih cest in avtocest izločiti domače gradbince in oddajati dela tujim izvajalcem. Krivca za dogodke bo treba po ustreznih pravnih postopkih poiskati, je v petek na pogovoru z novinarji zatrdil prvi mož SCT Ivan Zidar. Kdo je kriv za dogodke v zvezi z odpadanjem protipožarne zaščite v stari galeriji predora Šentvid, bo morala raziskati mednarodna komisija. SCT se umestitve na črno listo ne boji. "To, da bomo mi prišli na kakršnokoli črno listo, so samo iluzije," je menil.
Ivan Zidar je tudi opozoril, da je bila protipožarna zaščita stare galerije nadstandard, saj je predpisi ne zahtevajo, menil pa je tudi, da se z odprtjem predora namerno zavlačuje, ker ni izdelan protipožarni projekt. Na zahodni ljubljanski obvoznici pa stoje kolone …