Skandinavci za več varnosti
Švedski Volvo želi izdelati avtomobile, s katerimi se ne bo mogoče zaleteti, še pred tem pa želi preprečiti žrtve in poškodbe.
Svetovna zdravstvena organizacija ocenjuje, da v prometnih nesrečah letno umre okoli 1,2 milijona ljudi, medtem ko se jih več kot 50 milijonov poškoduje. To število se bo brez ukrepanja po pričakovanjih hitro povečalo. Pri švedskem Volvu so zato odločni nadaljevati z razvojem elektronskih varnostnih sistemov, ki bi preprečevali prometne nesreče. Skupina za raziskave prometnih nesreč švedskega Volva prometne nesreče raziskuje že vse od leta 1970 in ima v svoji bazi podatkov trenutno zabeleženih preko 36.000 primerov.
Iz podatkov, ki so bili med raziskavo pridobljeni iz realnih prometnih situacij so strokovnjaki pri Volvu črpali znanje za oblikovanje avtomobilov, ki zagotavljajo visoko stopnjo varnosti v primeru trčenj. Te podatke obravnavajo kot izjemno pomembno osnovo pri iskanju tehnoloških rešitev, s katerimi bi se bilo mogoče popolnoma izogniti nesrečam ali ublažiti njihove posledice. Skupina za raziskovanje nesreč poleg preiskovanja vozil, ki so bila udeležena v nesreči, raziskuje tudi obnašanje voznikov, da bi ugotovila, kaj vse lahko pripelje do nevarnih situacij v prometu. Strokovnjaki raziskujejo celotno sosledje dogodkov, od vsakodnevne vožnje do dogodkov po nesreči. Varnostne funkcije avtomobila je moč razdeliti v pet faz, z začetno normalno vožnjo, ko voznik dobiva obvestila o dogajanju med vožnjo in svoji zbranosti; sledi druga faza s konfliktom, ko je voznik udeležen v nevarni situaciji, ki jo obvlada; tretja faza predstavlja izogibanje, ko je voznik manj sposoben obvladati situacijo; v četrti fazi se voznik in vozilo ne moreta izogniti nesreči, sistemi se pripravijo na trčenje in zmanjševanje sil ob trčenju; sledi še zadnja faza, ko sta vozniku ponujena pomoč in reševanje. Pri Volvu sledijo načelu, da mora voznik imeti nadzor. »Možgani« avtomobila bi morali vozniku pomagati, na primer z nadziranjem zaspanosti ali motečih elementov. Ti sistemi bi voznika morali opozoriti tudi, če bi se preveč približal ostalim vozilom. Avtomobil ne »prevzame nadzora«, na primer začne samodejno zavirati, vse dokler voznik ne uspe reagirati in je trčenje neizogibno. Znižana hitrost pri trčenju pomeni manjše sile, kar izboljša delovanje zaščitnih sistemov vozila, kot so varnostni pasovi, zračne vreče in območja, ki izničujejo kinetično energijo. V bližnji prihodnosti Volvo načrtuje uporabo varnostnih tehnologij, s katerimi bo moč zaznati pešce in samodejno zavirati ter se s pomočjo samodejnega krmiljenja celo izogniti bližajočim se vozilom.
Ta vizija predstavlja izziv za vso avtomobilsko industrijo in vlade, saj prihodnosti brez nesreč ne bodo mogli zagotoviti samo posamezni avtomobilski proizvajalci. Kreativno sodelovanje med prometnimi organi in ostalimi deli avtomobilske industrije je pomembno za doseganje rešitev, ki bi lahko imele daljnosežne posledice, so prepričani pri Volvu.