Mediacija za loško obvoznico
Sejna dvorana občine Škofja Loka je bila v torek zvečer pretesna za vse, ki so prišli na izredno sejo občinskega sveta, namenjeno razpravi o poljanski obvoznici. Z njo se bo v prihodnje ukvarjala mediacijska skupina treh svetnikov.
Škofja Loka - Poleg občinskih svetnikov so na njej sodelovali tudi člani civilne iniciative za Suho in Sorško cesto, ki imajo na prihodnjo obvoznico mimo Škofje Loke največ pripomb. Na zahtevo pobudnikov izredne seje, dvanajstih opozicijskih svetnikov, je bil navzoč tudi direktor direkcije za ceste Gregor Ficko s sodelavci. V dobre tri ure dolgi razpravi, v kateri so sklicatelji seje želeli najti krivca, da je bilo že izdano gradbeno dovoljenje za prvo fazo poljanske obvoznice razveljavljeno, so najprej dobili besedo predlagatelji. Anton Peršin (SDS), Zorica Škorc (Glas žensk), Dušan Krajnik (NIT) in Franci Feltrin (Lista za boljšo Loko) so znova poudarili, da je gradnja obvoznice potrebna, vendar je treba pri tem prisluhniti tudi prizadetim krajanom. Županu Igorju Drakslerju očitajo, da tega ni storil, in če ni zmožen dialoga, naj svoje mesto prepusti drugemu. Svetniki so tudi menili, da so o dogajanjih okoli obvoznice slabo obveščeni, da župan skriva dokumente, da je bilo gradbeno dovoljenje zavrnjeno zaradi sistemskih napak vlagateljev, kar naj bi bila spet županova odgovornost in ne krivda prizadetih krajanov in civilne iniciative za Suho. Zanimala jih je tudi usoda že zagotovljenih državnih in evropskih sredstev za poljansko obvoznico, če te še nekaj časa ne bo. Svojo plat zgodbe je pojasnila tudi Zala Kemperle, predsednica civilne iniciative, ki je ovrgla očitek, da iniciativa nasprotuje obvoznici. Ne nasprotujejo več niti trasi obvoznice, pač pa na njej želijo nekaj sprememb: da ne bi bilo krožišča in da bi cesta namesto po nasipu tekla po viaduktu, da promet ne bi obremenjeval vasi in da bi bila obvarovana zemlja.
Gregor Ficko, direktor direkcije za ceste, ki je poleg občine investitor Poljanske obvoznice, je izrazil pričakovanje, da bodo projekt začeli izvajati še letos. Sedaj so odvisni od ponovne izdaje gradbenega dovoljenja. V zvezi s spremembami v lokacijskem načrtu pa je dejal, da bi te projekt zamaknile za pet let, začetek gradnje pa lahko tudi za osem. Predlagatelji izredne seje so zahtevali tudi vse dokumente o obvoznici doslej, na seji pa smo slišali tudi zgodovino obvoznice od leta 1992 naprej in načrte, kako se bodo gradile njene tri faze (prva skozi Suhi do predora pod Stenom, druga predor in tretja od predora do Zminca). Pričakujejo, da bodo avgusta dobili gradbeno dovoljenje in do konca leta začeli gradnjo prve faze, septembra letos naj bi dobili dovoljenje za predor, gradili bi ga prihodnje leto, dovoljenje za tretjo fazo pa pričakujejo marca 2009 in gradnjo do 2010.
Stranke in drugi v Škofji Loki naj bi stopili skupaj in se zavzeli, da bi bila obvoznica čim prej narejena in da bi se ne delala škoda, se je s svetnico Mirjam Jan Blažič (SD) strinjala vrsta razpravljavcev. Naj se najde rešitev znotraj sedanjega lokacijskega načrta, so menili predvsem svetniki županove koalicije, medtem ko se je nasprotna stran zavzemala, naj bi vendarle našli način, kako zbližati stališča s krajani Suhe. Obe strani pa sta ocenili, da je bila seja koristna, in naposled so svetniki soglasno sprejeli vse tri sklepe, ki so jih predlagali podpisniki za izredno sejo, in še četrtega, ki ga je predlagal župan Igor Draksler. Na njegov predlog so imenovali mediacijsko skupino z »uravnoteženo« sestavo: Franci Feltrin (Lista za boljšo Loko, sicer tudi član civilne iniciative), Franc Šifrer (DeSUS) in Jože Galof (LDS).