Cestni režim je treba spremeniti
Na razdalji tristo metrov sta kar dve kritični točki; prva preti voznikom na koncu Delavskega mostu, druga v bližini farme Rešet je nevarna pešcem. Na Direkciji Republike Slovenije za ceste so bili skopi z odgovorom.
Kranj - Lani je bilo na odseku v dolžini borih tristo metrov - od odcepa za farmo Rešet na Planini do konca Delavskega mostu v smeri proti Škofji Loki - 33 prometnih nesreč. Med najpogostejšimi vzroki so bili neprilagojena hitrost, nespoštovanje prednosti in neprimerna varnostna razdalja. »Na srečo so se vse nesreče končale brez hujših posledic,« je povedal Damjan Bertoncelj, pomočnik komandirja Policijske postaje Kranj. Letošnja statistika je bolj tragična. Do meseca maja so bile na tem odseku štiri nesreče, v dveh sta umrli peški. Kritični odsek se nahaja na cesti, ki je v pristojnosti Direkcije Republike Slovenije (RS) za ceste. Na plečih kranjske občine pa je, da direkciji pošilja pobude po spremembi stanja - na boljše.
Pobuda za krožišče že v letu 2005
Jeseni 2005 se je kranjska občina - s sklepom mestnega sveta - obrnila na Direkcijo RS za ceste s pobudo za pripravo študije za preureditev križišča v krožišče v bližini podjetij Sava in Iskratel. Obstoječe križišče je križišče prednostne ceste s stransko, zato je oteženo vključevanje vozil iz neprednostne ceste. Lahko si predstavljate gnečo ob začetku ali zaključku delovnika, saj imata podjetji približno 1300 parkirnih mest. Odgovora občina od direkcije kljub dodatnim posredovanjem do danes ni dobila. »Direkcija Republike Slovenije za ceste v letu 2007 na omenjenem območju nima predvidenih rekonstrukcij križišč,« je bila za Gorenjski glas skopa z odgovorom Tina Bučić iz tamkajšnje Službe za odnose z javnostmi.
Jeseni bodo na območju Planine-jug odprli nakupovalni center Qulandia, zaradi katerega se bo povečal cestni promet v tej smeri. Na tem območju bodo začeli graditi 330 novih stanovanj, kar pomeni približno tisoč novih prebivalcev in veliko avtomobilov. V načrtu je pozidava Planine vzhod! Že zdaj pa je slaba volja voznikov več kot upravičena: pretočnost in preglednost križišč na omenjenem odseku je zaradi gostote prometa slaba. Takšna prometna situacija od voznikov zahteva dodatno zbranost in potrpežljivost, ki ji nekateri niso kos.
Nadvoz ali prehod za pešce
Letos sta v bližini farme Rešet umrli dve peški. Ogled kraja nesreče so si ogledali tudi občinski predstavniki, prometna inšpektorica, predstavnikov Direkcije RS za ceste pa ni bilo. Kranjski podžupan Stane Štraus je povedal, da so direkciji 18. junija poslali dopis, v katerem občina kot kratkoročni ukrep predlaga, da se na tem odseku, ki ga prečkajo številni sprehajalci iz bližnje soseske, uredi semaforizirani prehod na tipko za pešce in kolesarje z ustrezno razsvetljavo in da se zniža dovoljena hitrost z 90 na 60 ali 70 km/h. Kot drugo možno rešitev so predlagali izgradnjo nadhoda. Za večjo učinkovitost so predlagali tudi postavitev zvočnih opozorilnih naprav. »Odgovora še nismo prejeli,« je povedal Štraus in dodal: »Prejšnji teden smo imeli sestanek na Ministrstvu za promet. Prometne študije kažejo, da bo ta del Kranja moral dobiti štiripasovnico. Ta naj bi bila zgrajena čez nekaj (2013), morda šele čez deset let. Nič še ni dorečenega, za izgradnjo štiripasovnice bo treba zagotoviti državna proračunska sredstva.« Štraus je še povedal, da so na sestanku na ministrstvu kot prednostno nalogo izpostavili razširitev krožišča pri Mercatorjevem centru na Primskovem.