Ravnatelji na Orehku
Osnovno šolo Orehek je v organizaciji Slovenskega šolskega foruma obiskalo šest osnovnošolskih in srednješolskih ravnateljev iz Anglije, Francije, Nizozemske in Nemčije.
Kranj - Tema srečanja je bila Partnerstvo med starši, učenci in učitelji – pot h kakovostni šoli. Gostje so se srečali z učitelji, učenci in predstavniki staršev šole. Pogovarjali so se o trajanju osnovnošolskega in srednješolskega izobraževanja, primerih dobre prakse, poklicnem usmerjanju, o vlogi učencev in njihovih staršev pri oblikovanju vizije šole. »Tako kot v Sloveniji imajo tudi v teh državah težave zaradi premajhnega zanimanja za poklicno šolanje. Skupaj smo ugotovili, da je edina rešitev čim večja prehodnost med izobraževalnimi programi in dovolj zgodnje motiviranje osnovnošolcev za tehniško in naravoslovno znanje. Predstavnik staršev, ki izhaja iz gospodarstva, pa je poudaril velik pomen obvezne prakse v času šolanja,« je povedala ravnateljica OŠ Orehek Ivka Sodnik. Podobno kot pri nas je v teh državah urejeno vključevanje otrok s posebnimi potrebami v redne šole.
»Tudi v teh deželah šole na nacionalni ravni preverjajo znanje svojih učencev, v Angliji še ob vstopu v šolo, tako da se potem vidi, koliko znanja so otroci pridobili med šolanjem. Med otroki so namreč velike razlike, saj izhajajo iz različnih socialnih okolij, in kakovosti šole ni mogoče meriti samo po dosežkih na nacionalnem preverjanju znanja. Ugotavljajo pa, da standardizirane oblike preverjanja znanja hromijo ustvarjalnost učencev, saj se poučevanje preveč prilagaja zaključnemu testiranju,« je še povedala Sodnikova.