Odsevi Mileninih neskončnosti
V galeriji Ivana Groharja bo še do 15. aprila na ogled razstava akademske slikarke Milene Gregorčič.
V »groharici« tokrat valovi. Svoja umetniška dela razstavlja akademska slikarka, magistrica umetnosti Milena Gregorčič iz Ljubljane, ki sicer deluje na različnih likovnih področjih, Ločanom pa se tokrat predstavlja s ciklom slik, ki jih je naslovila »Valovanja«. V galeriji nas tako očarajo neke vrste pejsaži, ki v bistvu to niso, a vendarle na gledalca delujejo kot neke daljne neznane magične pokrajine. »Sama te slike preprosto imenujem valovanja, saj ob slikanju nikakor nimam občutka, da želim naslikati neko pokrajino, pri delu me zanimajo povsem druge stvari. V prvem planu so razmerja med svetlim in temnim, nasprotja in sožitja, ki jih ustvarjajo različni barvni spektri. Razpoloženjska svetloba je tista, ki me navdihuje pri delu,« razloži slikarka Gregorčičeva, ki prihaja iz generacije slikarjev, v katero med drugim sodita tudi dva znana gorenjska ustvarjalca Kranjčan Zmago Puhar in domačin iz Škofje Loke Simon Mlakar.
Pa vendarle, kot je zapisal kustos Loškega muzeja Boštjan Soklič: »S prirojenim občutkom za opazovanje in slikanje atmosfere nam Milena Gregorčič niza podobe spremenljive pojavnosti, bivajoče v kontekstu topografsko določljive krajine, znotraj katere se obravnavani motivi preobražajo v oblike simbolnih konotacij.« Njeno slikarstvo se na ta način izmika realističnemu pojmovanju, saj se slike prelivajo v razpoloženjsko svetlobo, ki lahko deluje tudi kot privid. Razstava je tematsko zaokrožena, kljub temu pa na gledalca deluje formalno in barvno raznoliko. Milena Gregorčič s svojimi deli dokazuje, da je klasično slikarstvo še vedno »rodovitno polje«, kot se je slikovito izrazil Soklič, za iskanje in odkrivanje novih izraznih vidikov, hkrati pa je tudi učinkovito sredstvo za osebna likovna raziskovanja. »Dela, s katerimi se tokrat predstavljam, so nastala predvsem v zadnjih sedmih, osmih letih, da se predstavim prav z njimi, sva se odločila skupaj s kustosom. Sicer vzporedno veliko slikam tudi na papir,« je povedala Gregorčičeva, sicer tudi sijajna grafičarka, oblikovalka in odlična risarka, ki je v devetdesetih za Pošto Slovenije oblikovala tudi več poštnih znamk.
»Ko pristopam k slikarskemu platnu, ponavadi pomislim, sem se preveč oblekla? Ko namreč v roke vzamem čopič, mi postane vroče, kot da se v ustvarjalnem zanosu dodatno prekrvim,« mi v duhovitem tonu pove Milena. Kar hkrati dokazuje, da pred platnom nastopa samozavestno in direktno s čopičem na platno. Motiv je v glavi, čopič v roki, na voljo spekter barv, vse ostalo je likovna poezija. V prihodnje jo čaka še ena samostojna razstava, prav tako pa bo pomladi razstavljala v Idriji na tamkajšnjem gradu in sicer v okviru čipkarskega praznika.