Za varnost gre
Policisti Policijske postaje Škofja Loka opravljamo naloge na območju štirih občin in sicer Škofje Loke, Gorenje vasi-Poljan, Železnikov in Žirov.
Območje je resda precejšnje pa vendar lahko rečem, da trenutne varnostne razmere obvladujemo. Eno od meril uspešnosti dela policistov je vsekakor zadovoljstvo oziroma nezadovoljstvo občanov v okolju, v katerem policisti opravljamo svoje naloge. Uspešnost policijskega dela je težko meriti s statističnimi pokazatelji. Na delo policistov velikokrat slišimo pripombe, da so običajno tam, kjer jih ni treba, da radarske meritve hitrosti opravljamo le z namenom polniti državni proračun, da voznikom dajemo pihati le zato, ker so v gostinskem lokalu morda s prijatelji popili eno pivo.
Ne dolgo tega je na Policijsko postajo Škofja Loka poklical anonimen, že nekoliko zgrožen občan občine Škofja Loka, ki na ulici, kjer stanuje, zadnje čase opaža, da se po njej podijo vozniki, ki jih policisti dobro poznamo in kljub temu ne storimo ničesar, da bi to preprečili. Ocenjevati delo policistov na tako lahek in enostaven način ni primerno. Tako zgroženega občana, kakor tudi vse druge občane vabim, da v primeru zaznave tovrstnih kršitev, le-te naznanijo, v nadaljevanju pa pokažejo tudi pripravljenost sodelovati v postopku, saj bo le tako pripeljan do uspešnega zaključka. Z namenom predstavitve dela Policijske postaje Škofja Loka pa ga vljudno vabim na postajo, kjer mu bom z veseljem predstavil delo in rezultate policistov. Taka divjanja so vredna vsega obsojanja in nedvomno pripomorejo k povečanju možnosti, da se bo na določenem mestu zgodila prometna nesreča, ki ima zaradi brezglavega početja lahko tudi najhujše posledice. Policisti na tovrstna obvestila vedno reagiramo, iluzorno pa je pričakovati, da bomo stali za vsakim vogalom. Nadzore prometa v 70 odstotkih opravljamo na mestih, kjer smo najpogosteje obravnavali prometne nesreče, v 20 odstotkih na mestih, kjer najbolj pogosto prihaja do hujših kršitev cestnoprometnih predpisov, v 10 odstotkih pa tudi tam, kjer občani najbolj pogosto zaznavajo kršitve in nas o tem tudi obveščajo. V letu 2007 smo policisti PP Škofja Loka obravnavali 284 (2006-303) prometnih nesreč, od tega tri s smrtnim izidom, 101 s telesnimi poškodbami, 180 pa brez poškodb. Največ prometnih nesreč se je zgodilo na regionalnih cestah, kjer sta dve osebi izgubili življenje, trinajst je bilo hudo telesno poškodovanih, 59 pa lažje telesno poškodovanih. Najhujše posledice so bile na regionalnih cestah, na drugem mestu so bile lokalne ceste, na tretjem mestu pa naselja z uličnim in brez uličnega sistema, kjer smo obravnavali eno prometno nesrečo s smrtnim izidom, sedem prometnih nesreč s hudimi telesnimi poškodbami, 19 prometnih nesreč z lažjimi telesnimi poškodbami. Navedeni podatki nam nazorno kažejo, kje smo beležili največ prometnih nesreč in kje bomo posledično tudi najbolj prisotni. V letu 2007 smo zaradi kršitev cestnoprometnih predpisov izrekli 2278 glob, zoper 359 voznikov pa na okrajno sodišče v Škofji Loki poslali obdolžilne predloge. 4168 voznikov smo preizkusili z alkotestom, predvsem z namenom pri voznikih vzbuditi visoko pričakovanje, da je možnost zaustavitve in sankcioniranja v primeru vožnje pod vplivom alkohola velika.
Bližajo so toplejši dnevi in s tem tudi ugodne vremenske razmere za šibkejše udeležence v cestnem prometu (pešci, kolesarji, vozniki koles z motorjem in motornih koles). Znano je, da sta tako cesta v Poljanski dolini kakor tudi v Selški dolini zelo aktualni za cestne dirkače na motornih kolesih, ki s svojo vožnjo ogrožajo druge udeležence v cestnem prometu. V preteklosti so celo snemali svoje cestne vragolije in jih nato objavljali na spletnih straneh, seveda na način, da ni bilo mogoče ugotoviti njihove identitete. Policisti PP Škofja Loka smo kljub temu kar nekaj takih voznikov izsledili, zoper njih ukrepali, v določenih primerih pa jih tudi poiskali doma in z njimi, ponekod pa tudi z njihovimi starši, opravili temeljite razgovore in jim izrekli globe.
V mesecu marcu smo začeli z novim načinom merjenja hitrosti z radarjem Multanova 6F brez dodatne asistence policistov. To pomeni, da bo radar, ki je nameščen v civilnem vozilu, beležil kršitve hitrosti, voznika pa po ugotovljeni kršitvi policisti ne bodo ustavili na relaciji nadzora in oglobili na mestu zaustavitve. Tako bodo ugotovljene in dokumentirane kršitve podlaga za izdajo plačilnega naloga ali podajo obdolžilnega predloga na pristojno sodišče. Postopki obveščanja in vročanja obvestil in odločb bodo potekli v skladu z Zakonom o prekrških in Zakonom o splošnem upravnem postopku.
Spremenjenemu delu na področju nadzora hitrosti botrujejo izredno slabo stanje na področju varnosti cestnega prometa na območju PU Kranj v letu 2007, povečanje problematike na področju hitrosti v pomladnih mesecih, kot tudi strokovne raziskave in navodila, ki se nanašajo na nadzor hitrosti v prometu. Ugotovljeno je bilo, da je predvidljivost policijskega dela prevelika, zato je to poleg kontrol s civilnimi vozili in policisti-opazovalci v civilnih oblačilih dodaten ukrep za povečanje učinkovitosti policijskega nadzora v prometu.
Torej gre za varnost vseh nas. Za nič drugega.