Računalnik in jaz: Internetni nakupi

Ljudje precej nakupujemo preko interneta. Nakupovanje na tak način je enostavno, cenejše in predvsem z manj truda, istočasno pa s širšim vpogledom v celotno ponudbo.

Ob pomanjkanju časa je to zelo priljubljen način nakupovanja, ki lahko ob malo bolj poglobljenem pristopu pomeni pravcato raziskavo in analizo trga ter ponudbe. Pri nakupih največ štejejo izkušnje, dobre ali slabe. Ko se lotite nakupovanja, je dobro preveriti mnenja in izkušnje drugih, ki so podoben nakup že opravili pred nami. Tako pridobimo koristne informacije, ki nas vodijo k odločitvi o nakupu.

Internet močno vpliva na nakupovalne navade potrošnikov, tako tistih klasičnih kot tudi internetnih kupcev. Klasični kupci, ki se po nakupih še vedno raje odpravijo v trgovino, se lahko preko interneta predhodno oborožijo s kopico koristnih informacij, ki so jim potem dober pripomoček pri sami izvedbi nakupa. Letanja po trgovinah je tako manj in izbira lažja, saj že natančno vemo, kaj kupiti, kje kupiti in predvsem lahko primerno sodimo o kakovosti izdelka ali storitve. Sam nakup v trgovini je le še končni člen verige, ko izdelek pred plačilom vseeno še želimo videti v živo ali ga preizkusiti še sami. Nakup preko interneta odpravi tudi ta končni člen in s tem prihranimo čas in denar, vseeno pa tvegamo, ker vendarle kupujemo mačka v žaklju. Tveganja so zlasti usmerjena k prevarantom, ki nam naročenega sploh ne dostavijo ali pa dobimo povsem nekaj drugega, kar smo res naročili. A pri konvencionalnih ponudnikih, kot so večje trgovske verige, potovalne agencije, kulturno umetniške ustanove in knjigarne, ne moremo kaj veliko zgrešiti in tvegati.

Nekateri pa vseeno najprej kupijo in se šele nato pozanimajo o izdelku ali storitvi. Ta nevarnost na nas preži predvsem ob raznih akcijah in ugodnih nakupih, ko moramo z nakupom pohiteti. A v veliki večini internetni ponudniki dopuščajo možnost zamenjave ali vrnitve blaga, če z njim v določenem roku nismo zadovoljni. Raziskave kažejo, da se 40 odstotkov internetnih kupcev odloči za menjavo določene blagovne znamke, potem ko so se seznanili z izsledki raziskave o znamkah, ki so jo zasledili na internetu. Za tovrstne informacije so najbolj dovzetni prebivalci Velike Britanije, najmanj pa Italijani. Take izvedene internetne poizvedbe in raziskave o izdelkih najbolj vplivajo na menjavo blagovne znamke pri nakupu električnih naprav, kar v 59 odstotkih primerov, ter pri potovanjih in počitnicah, v 43 odstotkih primerov.

V letu 2007 je 80 odstotkov evropskih uporabnikov interneta že kupilo izdelek ali storitev prek interneta, kar je za 3 odstotkov več kot pa v letu 2006, ter kar dvakrat več v primerjavi z letom 2004. V šestih mesecih so nakupovalci za spletne nakupe zapravili 1,3 milijarde evrov, to znese v povprečju 747 evra na kupca. Veliko, a še vedno manj kot pa zapravimo s klasičnim nakupovanjem. Najpogostejši spletni nakup je nakup potovanj, ki jih je kupilo 54 odstotkov spletnih nakupovalcev. Sledi rezervacija počitnic (42 odstotkov), nakup knjig (40 odstotkov) ter nakup vstopnic za koncerte, gledališče in festivale (38 odstotkov). Ljudje običajno, preko interneta, nakupujemo stvari, pri katerih ne moremo veliko zgrešiti, oziroma tisto, kar nam tudi s klasičnim načinom nakupovanja ne prinaša nobenih dodatnih prednosti in nevarnosti.

Med internetnimi kupci je zaznati velike razlike nakupovalnih navad med spoloma. Ženske več kot moški kupujejo obleke in rezervirajo počitnice, medtem ko moški v večji meri kupujejo električne naprave in zgoščenke. Podobno, kot je to tudi pri klasičnem načinu nakupovanja.

Nakupovanje preko interneta zna biti še kako zanimivo in poučno, saj dostikrat odkrijemo in izvemo prav presenetljive reči. Vseeno pa tudi na internetu velja, pamet v glavo. Previdnost in skrb za varnost nikoli ni odveč. Tako bodo naši nakupi lepši, cenejši in kakovostni, zlasti pa taki, kot jih pričakujemo in si želimo.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Prosti čas / četrtek, 9. maj 2013 / 07:00

Maratonska leta Andreja Sajovca

Če dočakaš 42 let, potem se spodobi, da pretečeš dvainštiridesetkilometrsko maratonsko razdaljo. Tako nekako velja sveto pravilo med rekreativnimi tekači, vendar Andrej ni tekač ...

Objavljeno na isti dan


Slovenija / nedelja, 23. februar 2020 / 22:34

Koronavirus blizu naše meje

Italijanski mediji poročajo že o več kot 150 primerih okužb z novim koronavirusom. V Sloveniji do zdaj še nimamo potrjenega primera okužbe, vendar infektologinja Tatjana Lejko Zupanc meni, da skoraj n...

Šenčur / nedelja, 23. februar 2020 / 18:33

Blagneče hiše (še) ne bodo porušili

Zavod za varstvo kulturne dediščine dal negativno mnenje glede rušenja preostanka Blagneče hiše. Medgeneracijski center v prizidku bodo vendarle dali v uporabo.

Škofja Loka / nedelja, 23. februar 2020 / 18:32

Pravilen izračun minimalne plače

Škofja Loka – Sindikat za zasebno varovanje prihodnji teden vabi na skupna srečanja, na katerih bodo predstavili pravilen obračun minimalne plače. Na Gorenjskem bo srečanje v sredo, 26. februarja,...

Radovljica / nedelja, 23. februar 2020 / 18:30

Četrt stoletja Društva hospic

Gorenjski odbor Društva hospic ob obletnici pripravlja sklop predavanj; v sredo je predsednica društva Renata Jakob Roban v radovljiški knjižnici gostila patra Karla Gržana.

Kultura / nedelja, 23. februar 2020 / 16:11

Gal o koncu otroštva

V Mergentalerjevi ulični galeriji se predstavlja vsestranski ustvarjalec Gal Grobovšek s kolažem Konec otroštva.