Primer dobro načrtovanega krožišča na Kokrici, ki iz vseh štirih smeri zagotavlja ustrezno pretočnost prometa.

Boljša varnost in pretočnost

Krožišča lahko prispevajo k večji pretočnosti prometa, v primeru napačnega načrtovanja in izvedbe pa ne pripomorejo k odpravljanju zastojev.

Nadomeščanje običajnih križišč s krožišči ni vedno upravičeno, smiselno je predvsem v primerih, ko je mogoča večja pretočnost prometa ali ko drugačna oblika križišča ne zagotavlja zadostne preglednosti in je ogrožena varnost. Krožišča so problematična tudi z vidika vzdrževanja cest in predvsem zimske službe. Odstranjevanje snega s krožne poti je namreč zahtevnejše kot v klasičnem križišču.

Kranj – V zadnjih letih je tudi na slovenskih cestah vse več krožišč, ki so začela zamenjevati klasična križišča s prednostnimi in neprednostnimi cestami. Krožišča so namenjena predvsem večji pretočnosti prometa na stičišču več prometnic, v primeru napačnega načrtovanja ali izvedbe pa ne prispevajo k odpravljanju zastojev. Tudi na območju Kranja imamo že nekaj krožišč, najbolj znano in prometno je na vzhodni vpadnici pred komunalno cono na Primskovem. To krožišče je izredno obremenjeno, saj se vanj stekata državna cesta proti brniškemu letališču, ki se nadaljuje v vzhodno mestno vpadnico, in cesta s smeri Delavskega mosta, ki se nadaljuje v smeri Jezerskega. Križišče je bilo sprva načrtovano kot dvopasovno, vendar se je za takšno rešitev izkazalo kot premajhno, zato je bil notranji pas ukinjen, zunanji pa nekoliko razširjen. zaradi velike gostote prometa, krožišče zlasti ob popoldanski konici ne zmore velikega števila vozil zlasti s smeri Šenčurja in Delavskega mosta, zaradi česar nastajajo dolge kolone. Slabost tega krožišča je poleg (pre)majhnega polmera, zaradi katerega je oteženo predvsem manevriranje tovornih vozil s priklopniki in polpriklopniki, tudi slaba preglednost zaradi visoke sredinske gomile. Po drugi strani je zaradi nizkih hitrosti na tem krožišču verjetno manj prometnih nesreč, kot bi jih bilo na večjem krožišču z dvema pasovoma.

 

Precej bolje je zasnovano štirikrako novejše krožišče na Kokrici, skozi katero potekata dve glavni in stranska cesta. Gostota prometa na tem krožišču je sorazmerno majhna, zato praviloma ne prihaja do zastojev, polmer pa je dovolj velik, da ne povzroča težav daljšim tovornim vozilom. Med dobre rešitve nedvomno sodi tudi rahel ovinek iz smeri Naklega, ki prispeva k umiritvi hitrosti. Prav tako pa dovolj širok dostop v krožišče s stranske, pred kratkim razširjene in obnovljene ceste s smeri Kokrice.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gorenjska / torek, 14. julij 2009 / 07:00

Gorenjski glas

Gorenjski glas, 14. julij 2009, št. 55

Objavljeno na isti dan


Kranj / četrtek, 14. februar 2008 / 07:00

Več želja, kot je denarja

V kranjsko občinsko blagajno se bo letos steklo nekaj manj kot 55 milijonov evrov.

Kranj / četrtek, 14. februar 2008 / 07:00

Nova tribuna v športnem centru

Športni center Kranj naj bi dobil manjšo tribuno med glavnim in pomožnim nogometnim igriščem. Za popravilo in upravljanje z dotrajano glavno tribuno občinsko vodstvo še išče rešitev.

Kranj / četrtek, 14. februar 2008 / 07:00

Kranj in La Ciotat pobratena že petdeset let

Visoko obletnico pobratenja dveh mest bodo v Kranju obeležili s prireditvami. Občinska svetnica Petra Mohorčič pa je predlagala, naj park pred Fakulteto za organizacijske vede na Zlatem polju poimenuj...

Kranj / četrtek, 14. februar 2008 / 07:00

Energetsko potratne javne stavbe

V kranjski občini naj bi v prihodnje pospeševali rabo obnovljivih virov energije, predvsem biomase in sončne energije.

Splošno / četrtek, 14. februar 2008 / 07:00

Garažna hiša je rešitev

Olivera Stojanović: »Pozdravljam odločitev občine, da parkirišče pred Čebelico uredi samo za stanovalce mestnega jedra. Za ostale obiskovalce mesta pa naj raz...