Primer dobro načrtovanega krožišča na Kokrici, ki iz vseh štirih smeri zagotavlja ustrezno pretočnost prometa.

Boljša varnost in pretočnost

Krožišča lahko prispevajo k večji pretočnosti prometa, v primeru napačnega načrtovanja in izvedbe pa ne pripomorejo k odpravljanju zastojev.

Nadomeščanje običajnih križišč s krožišči ni vedno upravičeno, smiselno je predvsem v primerih, ko je mogoča večja pretočnost prometa ali ko drugačna oblika križišča ne zagotavlja zadostne preglednosti in je ogrožena varnost. Krožišča so problematična tudi z vidika vzdrževanja cest in predvsem zimske službe. Odstranjevanje snega s krožne poti je namreč zahtevnejše kot v klasičnem križišču.

Kranj – V zadnjih letih je tudi na slovenskih cestah vse več krožišč, ki so začela zamenjevati klasična križišča s prednostnimi in neprednostnimi cestami. Krožišča so namenjena predvsem večji pretočnosti prometa na stičišču več prometnic, v primeru napačnega načrtovanja ali izvedbe pa ne prispevajo k odpravljanju zastojev. Tudi na območju Kranja imamo že nekaj krožišč, najbolj znano in prometno je na vzhodni vpadnici pred komunalno cono na Primskovem. To krožišče je izredno obremenjeno, saj se vanj stekata državna cesta proti brniškemu letališču, ki se nadaljuje v vzhodno mestno vpadnico, in cesta s smeri Delavskega mosta, ki se nadaljuje v smeri Jezerskega. Križišče je bilo sprva načrtovano kot dvopasovno, vendar se je za takšno rešitev izkazalo kot premajhno, zato je bil notranji pas ukinjen, zunanji pa nekoliko razširjen. zaradi velike gostote prometa, krožišče zlasti ob popoldanski konici ne zmore velikega števila vozil zlasti s smeri Šenčurja in Delavskega mosta, zaradi česar nastajajo dolge kolone. Slabost tega krožišča je poleg (pre)majhnega polmera, zaradi katerega je oteženo predvsem manevriranje tovornih vozil s priklopniki in polpriklopniki, tudi slaba preglednost zaradi visoke sredinske gomile. Po drugi strani je zaradi nizkih hitrosti na tem krožišču verjetno manj prometnih nesreč, kot bi jih bilo na večjem krožišču z dvema pasovoma.

 

Precej bolje je zasnovano štirikrako novejše krožišče na Kokrici, skozi katero potekata dve glavni in stranska cesta. Gostota prometa na tem krožišču je sorazmerno majhna, zato praviloma ne prihaja do zastojev, polmer pa je dovolj velik, da ne povzroča težav daljšim tovornim vozilom. Med dobre rešitve nedvomno sodi tudi rahel ovinek iz smeri Naklega, ki prispeva k umiritvi hitrosti. Prav tako pa dovolj širok dostop v krožišče s stranske, pred kratkim razširjene in obnovljene ceste s smeri Kokrice.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kranjske novice / torek, 22. december 2020 / 16:49

Kranjske novice, št. 7

Kranjske novice, 22. december 2020, št. 7

Objavljeno na isti dan


Prosti čas / četrtek, 13. september 2012 / 07:00

Lepo vreme zbližuje ljudi

Konec tedna je minil v objemu sončnih žarkov, kar je bila krasna vremenska slika za organizatorje Kmečkega praznika pod Storžičem in Rovtarskega bala na Starem vrhu. Sonce pa očitno sije tudi pri Kriš...

Humor / četrtek, 13. september 2012 / 07:00

V bojnih indijanskih barvah

Nekdanji kamnolomi okre so tako rekoč v mestu samem. Sentier des Ocres (kar bi pomenilo sledi okre ali pa okrine steze recimo) so nedvomno prva znamenitost Roussillona, saj na turističnih prospek...

Nasveti / četrtek, 13. september 2012 / 07:00

Zeli za male učenjake (2)

Da bi bili naši mali učenjaki čim bolj zdravi, sproščeni, pomirjeni, zbrani, naspani, odporni, zadovoljni in navsezadnje tudi brihtni, jim sem in tja po potrebi pripravimo kakšen domač čaj ali kak dru...

Gospodarstvo / četrtek, 13. september 2012 / 07:00

Višja bilančna vsota in nižji dobiček

Ljubljana - UniCredit Banka Slovenija je v letošnjem prvem polletju ustvarila 6,7 milijona evrov dobička pred obdavčitvijo, kar je 2,9 milijona evrov ali dobrih 30 odstotkov manj kot v pri...

Avtomobilizem / četrtek, 13. september 2012 / 07:00

Na kratko

Ford: Ford Focus je najbolje prodajani avto na svetu v letu 2012, saj je s prodajo v prvih sedmih mesecih leta prehitel vse modele drugih proizvajalcev vozil. Od januarja do juli...