Primer dobro načrtovanega krožišča na Kokrici, ki iz vseh štirih smeri zagotavlja ustrezno pretočnost prometa.

Boljša varnost in pretočnost

Krožišča lahko prispevajo k večji pretočnosti prometa, v primeru napačnega načrtovanja in izvedbe pa ne pripomorejo k odpravljanju zastojev.

Nadomeščanje običajnih križišč s krožišči ni vedno upravičeno, smiselno je predvsem v primerih, ko je mogoča večja pretočnost prometa ali ko drugačna oblika križišča ne zagotavlja zadostne preglednosti in je ogrožena varnost. Krožišča so problematična tudi z vidika vzdrževanja cest in predvsem zimske službe. Odstranjevanje snega s krožne poti je namreč zahtevnejše kot v klasičnem križišču.

Kranj – V zadnjih letih je tudi na slovenskih cestah vse več krožišč, ki so začela zamenjevati klasična križišča s prednostnimi in neprednostnimi cestami. Krožišča so namenjena predvsem večji pretočnosti prometa na stičišču več prometnic, v primeru napačnega načrtovanja ali izvedbe pa ne prispevajo k odpravljanju zastojev. Tudi na območju Kranja imamo že nekaj krožišč, najbolj znano in prometno je na vzhodni vpadnici pred komunalno cono na Primskovem. To krožišče je izredno obremenjeno, saj se vanj stekata državna cesta proti brniškemu letališču, ki se nadaljuje v vzhodno mestno vpadnico, in cesta s smeri Delavskega mosta, ki se nadaljuje v smeri Jezerskega. Križišče je bilo sprva načrtovano kot dvopasovno, vendar se je za takšno rešitev izkazalo kot premajhno, zato je bil notranji pas ukinjen, zunanji pa nekoliko razširjen. zaradi velike gostote prometa, krožišče zlasti ob popoldanski konici ne zmore velikega števila vozil zlasti s smeri Šenčurja in Delavskega mosta, zaradi česar nastajajo dolge kolone. Slabost tega krožišča je poleg (pre)majhnega polmera, zaradi katerega je oteženo predvsem manevriranje tovornih vozil s priklopniki in polpriklopniki, tudi slaba preglednost zaradi visoke sredinske gomile. Po drugi strani je zaradi nizkih hitrosti na tem krožišču verjetno manj prometnih nesreč, kot bi jih bilo na večjem krožišču z dvema pasovoma.

 

Precej bolje je zasnovano štirikrako novejše krožišče na Kokrici, skozi katero potekata dve glavni in stranska cesta. Gostota prometa na tem krožišču je sorazmerno majhna, zato praviloma ne prihaja do zastojev, polmer pa je dovolj velik, da ne povzroča težav daljšim tovornim vozilom. Med dobre rešitve nedvomno sodi tudi rahel ovinek iz smeri Naklega, ki prispeva k umiritvi hitrosti. Prav tako pa dovolj širok dostop v krožišče s stranske, pred kratkim razširjene in obnovljene ceste s smeri Kokrice.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Cerklje na Gorenjskem / sobota, 9. maj 2015 / 14:54

Izvedli bodo sedem nadzorov

Cerklje – Nadzorni odbor občine Cerklje je v letošnji program dela uvrstil sedem nadzorov porabe sredstev iz občinskega proračuna, nadzorovana oseba pa bo v vseh primerih občina. Preveril bo pravil...

Objavljeno na isti dan


Škofja Loka / nedelja, 30. september 2018 / 19:07

Kakšen zrak diha Škofja Loka

Poročilo o varstvu zraka v občini Škofja Loka kaže, da v Škofji Loki dihajo dober zrak, vsi pa se s tem ne bi strinjali. Na Godešiču jih skrbijo podatki z njihove merilne postaje.

GG Plus / nedelja, 30. september 2018 / 19:01

Naša usoda je v naših rokah

Glasovo prejo, pogovorni večer z dr. Ernestom Petričem, je tokrat gostila nova radovljiška knjižnica. Cenjen diplomat, pravnik, politik in profesor je s svojimi iskrivimi odgovori in drznimi komentarj...

Zanimivosti / nedelja, 30. september 2018 / 18:59

So prijazni in strokovni

Na dan slovenskih lekarn, 26. septembra, smo nekaj naključnih mimoidočih v Kranju vprašali, kdaj obiščejo lekarno, kako so zadovoljni s storitvijo in odnosom ter kakšne se jim zdijo cene i...

Zanimivosti / nedelja, 30. september 2018 / 18:57

Kje je zaklad?

V Kranju se v kratkem obeta gradnja parkirišč pod Slovenskim trgom, še prej pa bo treba obnoviti nekaj mostov. Med njimi je tudi most na zahodni obvoznici pri Supernovi. Po napovedih bo ob...

GG Plus / nedelja, 30. september 2018 / 18:54

Ernest Ferdinand Weriand in Suvobor na Bledu

Na mestu, kjer stoji sedaj »Titova« Vila Bled je stal nekoč dvorec Suvobor. Zgradil ga je Ernest Ferdinand Weriand, ki se je rodil 27. septembra 1827. Bil je tretji sin Aloisa Werianda iz slavne ro...