Kam s pločevino v Vrečkovi
Pomanjkanje parkirnih mest je v Kranju velik problem, našo tokratno pozornost pa smo namenili zgolj prometu v Vrečkovi ulici.
Kranj – S parkiranjem v stanovanjskih naseljih je že dolgo velika težava. Kako tudi ne bi bila, saj so pred več kot 30 leti zgrajenimi večstanovanjskimi objekti projektanti predvideli manj kot eno parkirno mesto na stanovanje, danes pa imajo v številnih družinah po dva ali več avtomobilov (naj ob tem dodamo, da nova stanovanjska soseska na Sotočju premore zgolj po eno parkirno mesto v garaži na stanovanje!).
Tokrat smo pod drobnogled postavili parkiranje v Vrečkovi ulici, ki si parkirna mesta in garažno hišo deli skupaj z Gubčevo ulico in stanovalci še nekaterih bližnjih ulic. Dovozna cesta, parkirišča na garažni hiši in celo vsak, kolikor toliko dovolj velik prostor med objekti najde lastnika jeklenega konjička. Tako se predvsem ob nedeljah, ko so stanovalci doma, ulica tako zabaše s pločevino, da nekateri parkirajo tudi po sredi parkirišča na garažni hiši. Ponavadi lastniki vozila računajo na solidarnost drugih avtomobilistov, ki bodo njihov avto zgolj porinili. A ni vedno tako. Tako nam je bralec pred dnevi potarnal, kako ga je zaparkiral siv kombi (na ploščici v kabini ima zapisano ime Marko), ki ga ni bilo mogoče premakniti niti za milimeter in ga je lastnik odpeljal šele okoli poldneva naslednji dan. Zaparkirani (in jezni) lastniki vozil so tako morali čakati na usmiljenje brezbrižnega lastnika! Bravo Marko!(?)
Pustimo malenkosti in poglejmo, s kakšnimi problemi se srečujejo stanovalci Vrečkove ulice (in številnih drugih ulic na Planini). Pred kratkim je Mestna občina Kranj (MOK) na pobudo stanovalcev Vrečkove ulice 3 postavila cvetlična korita ob koncu ekspoziture Gorenjske banke, saj je veliko stanovalcev avtomobile zaradi stiske s parkirnimi prostori čez noč pustila na za promet zaprti ulici (med večjimi in manjšimi večstanovanjskimi objekti Vrečkove ulice). Hkrati so nam na MOK povedali, da imajo na področju Vrečkove v načrtu v letu 2009 oziroma 2010 gradnjo manjšega parkirišča z osmimi parkirnimi mesti, večjo investicijo pa načrtujejo z izgradnjo parkirne hiše ob Likozarjevi cesti.
Na občino smo vprašali tudi, kdo je pristojen oziroma kdo bo plačal obnovo ceste v ulico in garažne hiše. Slednja naj bi bila po mnenju strokovnjakov v zelo slabem stanju – na zgornji plošči se avtomobili pogreznejo v parkirno mesto, notranjost (kjer so garaže) pa moči dež, s tem mehča beton in uničuje armaturo. »Za obnove garažne hiše tečejo postopki glede ugotavljanja lastništva objekta, ki ga sestavljajo vsi solastniki garaž. Ko bo urejen ta del, bi MOK lahko pristopila k projektu, da bi poskušala najti investitorja, ki bi morebiti saniral obstoječo ploščad ali morda celo nadgradil objekt z dodatno pokrito etažo. S tem bi na obstoječi lokaciji pridobili veliko parkirnih mest,« odgovarjajo na občini.
O cesti pa nič, čeprav je ta pred trgovino, ki je na koncu ulice zelo uničena. Stanovalce moti tudi dostava v trgovino. Ne le, da veliki tovornjaki velikokrat zaprejo ulico, dostavni čas trgovine traja od nočnih (ob 3. uri) do poznih popoldanskih ur. Na MOK so nam povedali, da oddelek, ki ureja prometne zadeve, do sedaj ni bil seznanjen z omenjeno problematiko, zato z lastnikom trgovine glede časa dostave niso potekali nobeni pogovori.