Cerkvica sv. Štefana na Štefanji gori

Namig za planinski izlet

Izbrali smo tri cilje: Kočo na Kriški gori, Lovrenc in Štefanjo goro.

Koča na Kriški gori leži na nadmorski višini 1471 metrov. Ta priljubljena izletniška točka Kranjčanov je v zimski sezoni odprta ob vikendih. Dostopov je več:

- "ta strma" pot se začne pred vasico Gozd. Na levi strani je veliko parkirišče, ki ga ne morete zgrešiti. Pot je strma in lepo speljana. Do vrha boste potrebovali eno uro. Od konca gozda se boste naprej vzpenjali po travniku. Ko pridete skozi gozd, se po travniku sprehodite do Koče na Kriški gori, kjer vedno mrgoli ljudi.

- tisti manj naporen pristop je iz vasice Gozd, kjer pri koči parkirate avto ter se po lepo speljani poti povzpnete na vrh. Vendar pozor! V vrhnjem delu te poti ostane sneg, če ga je dovolj, lahko zelo dolgo, kajti pot je v senci. Ker je pot zelo obljudena in shojena, je pogosto ledena, zato je nujno, da imate s seboj vsaj štirizobe dereze, ki vam bodo tako vzpon kot sestop naredile lažje in varnejše.

Lovrenc je 892 metrov visok hrib nad Bašljem. Na vrhu je idilična cerkvica sv. Lovrenca, ki je v osnovi romanska stavba z gotskim prezbiterijem. Freske s prizorom Pohoda treh kraljev na zahodni ladijski steni so delo furlanskih mojstrov iz začetka 15. stoletja. Tik pod vrhom je tudi Koča na Lovrencu, kjer vam bodo ob koncih tednov postregli s hrano in pijačo. Naj vam zaupam, da prijazna oskrbnica Anka cvre izjemne krofe. Najbolj običajen je dostop preko Zgornje Bele, do Bašlja, od tam pa sledimo smerokazom za Gamsov raj, nekdaj bolj znanim kot Dom Rade Končar, le da na zadnjem odcepu zavijemo levo. Svetujem Vam, da avto pustite niže na opuščenem peskokopu. S peskokopa nadaljujete pot po makadamu in na desni strani boste kmalu zagledali lično leseno tablo Lovrenc. Zavijete levo in gozdna pot se začne kmalu vzpenjati. Pot je prijetna, brez pretiranih vzponov, ves čas pa se rahlo dviguje. Na koncu gozdne poti se priključite gozdni cesti, nahajate pa se tik pod planinskim domom. Od planinskega doma do vrha Lovrenca, kjer se odpira pogled na Kranjsko ravan in Sorško polje, je še 5 minut.

Štefanja gora je s svojimi 748 metri prijeten popoldanski izlet. V križišču v Hotemažah zavije cesta levo proti Jezerskem, vi pa peljete kar naravnost do Olševka. Ob gozdu, na koncu vasi, v bližini nogometnega igrišča, kjer stoji spomenik padlim v NOB, parkirate avto in peš nadaljujete naravnost po gozdni poti. Vodijo vas markacije in smerna tabla pa vas usmeri levo v gozd in pot se začne počasi vzpenjati. Celotna pot je dobro markirana, tako da ni problema z orientacijo. Na prvem razcepu vas pot usmeri levo, desno se spustite proti vasi Adergas; drugo razpotje pa vas usmeri proti vrhu, levi krak poti pa se obrne nazaj proti Možjanci. Nadaljujete desno navzgor skozi gozd, dokler ne pridete na travnik. Na vrhu Štefanje gore je simpatična, obnovljena cerkvica sv. Štefana. S Štefanje gore je lep razgled proti Kočni in Grintovcu, Kalškemu grebenu in Krvavcu. Iz Olševka do vrha je približno 45 minut zmerne hoje. Pod cerkvijo sv. Štefana sta mežnarija in kmečki turizem, kjer se boste lahko okrepčali.

Gorenjska / sreda, 4. julij 2018 / 12:43

Lionsi uredili hruškov park

Gorenjski lionsi so v soboto, 30. junija, v Škofji Loki odprli hruškov park. Zanj bodo skrbeli učenci Osnovne šole Jela Janežiča, na slovesnosti je nastopila njihova folklorna skupina Jelčki.

Gospodarstvo / torek, 21. oktober 2008 / 07:00

Delnice Abanke na borzo

Abanka Vipa je pri Ljubljanski borzi vložila zahtevo za uvrstitev delnic na borzo.

Slovenija / torek, 21. oktober 2008 / 07:00

Njeno veličanstvo kraljica Elizabeta II. v Sloveniji

Na letališče Jožeta Pučnika sta v torek popoldne pripotovala britanska kraljica Elizabeta II. in njen soprog princ Philip, vojvoda Edinburški.

Gospodarstvo / torek, 21. oktober 2008 / 07:00

Neomejeno jamstvo do konca leta 2009

Ljubljana - Vlada je sprejela predlagane spremembe in dopolnitve zakona o bančništvu, s katerimi uvaja neomejeno jamstvo za neto bančne vloge. Neomejeno jamstvo naj bi zaenkrat v...

Štefka Pavlin kmetica leta

Zveza kmetic Slovenije je za kmetico leta razglasila Štefko Pavlin s Police.

Zanimivosti / torek, 21. oktober 2008 / 07:00

Najlepše hiše v občini Tržič

V letošnjem izboru sta največ točk dobila Aljana in Uroš Meglič za hišo v Dolini. Podelitev priznanj bo decembra.