Še zadnji se upira obvoznici
Zakaj še ne gradijo poljanske obvoznice, zanima občane Škofje Loke. Župan Igor Draksler pojasnjuje, da imajo težave še z zadnjim lastnikom zemljišča, ki se upira gradnji.
Škofja Loka - Zakaj se zatika gradnja poljanske obvoznice, 36 milijonov vrednega projekta, za katerega je predvidenih tudi precej evropskega denarja, je novinarjem ta teden pojasnil župan občine Škofja Loka Igor Draksler. Dejal je, da država pridobiva zemljišča, zanja je šlo že okoli milijon evrov denarja, ljudje iz nekaterih hiš, kjer bo potekala obvoznica, so izseljeni, trasa je pripravljena. Pred zadnjo pogodbo o razlastitvi pa je prišlo do ustavne pritožbe. Vložil jo je lastnik zaščitene kmetije na območju obvoznice Jože Hartman, ki zahteva odškodnino in ponoven razmislek o trasi obvoznice, za ta cilj pa bo izkoristil vsa pravna sredstva. V odgovoru, ki ga je za ustavno sodišče pripravila občina, so ponovili vso kronologijo nastajanja tega projekta in poudarili, da so imeli v postopkih vsi prizadeti možnost dati svoje pripombe. Ko je bil sprejet lokacijski načrt za obvoznico, je prišlo tudi do predloga o razlastitvi.
»Vmes smo ocenili, da bo kmetija pri Španu utrpela škodo, zato smo sprejeli določene ukrepe za njeno lažje obratovanje. S spremembo družbenega plana občine smo omogočili, da je kmetija prišla do dodatnega hleva, v družbeni plan smo vnesli tudi spremembe za 2200 kvadratnih metrov zemljišča in namembnost spremenili iz kmetijskega v zazidalno zemljišče. Občina se je s Hartmanom še vedno pripravljena pogajati, saj je obvoznica za nas pomembna in je brez tega še zadnjega zemljišča ne bo,« je povedal Igor Draksler, ki dodaja, da pritožnik z vlaganjem pritožb zadnji dan pred iztekom pritožbenih rokov postopke še zavlačuje.
Jože Hartman pravi, da se je prometna situacija v letih, odkar je bil sprejet lokacijski načrt, občutno spremenila, prometa je veliko več. »Četrta razvojna os pomeni še več prometa. Občina se je odločila, da bo prometne zagate reševala na naših plečih. V resnici poljanska obvoznica, katere trasa poteka čez vas Suho in jo preseka, ne rešuje prometnega problema Škofje Loke, pač pa ga le premešča s Spodnjega trga in Poljanske ceste na Suho,« pravi Hartman, ki občini tudi očita, da je spremenila načrte obvoznice tako, da jo postavlja na nasipe, namesto da bi jo speljala po nadvozu, s čimer se povečuje tudi nevarnost poplav. »Najbolj pa nasprotujem zaradi krožišča, po katerem bo potekal promet, ki ga vas ne bo zmogla, poleg tega pa se bom moral večkrat na dan z vso mehanizacijo peljati skozi krožišče, kajti večina mojih zemljišč je na drugi strani.« Jože Hartman še pojasni okoliščine, povezane s spremembo namembnosti enega njegovih zemljišč, kjer naj bi mu občina šla zelo na roko. Dejal je, da je parcelo prodal po večletnem pregovarjanju občine, ki jo je potrebovala za cesto, a pod pogojem, da iz kmetijskega zemljišča postane zazidljivo. Občina je uveljavljala predkupno pravico, odstop od nje pa po Hartmanovih besedah pogojevala s podpisom za obvoznico. Šele po sedmih mesecih je občina odstopila od predkupne pravice, ni pa pozabila za ves ta čas zaračunavati nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča.