Pomoč nadarjenim učencem
Na Brdu pri Kranju je bilo srečanje na temo Edukacija nadarjenih - izobraževanje učiteljev in financiranje programov.
Brdo pri Kranju – Na dvodnevnem srečanju predstavnikov ministrstev za šolstvo in strokovnjakov iz Avstrije, Češke, Slovaške, Madžarske, Poljske in Slovenije so na Brdu pri Kranju spregovorili predvsem o problemih financiranja programov, ki povečujejo stopnjo personalizacije izobraževanja nadarjenih in izobraževanja učiteljev za delo z nadarjenimi učenci. »Prav nadarjeni odkrivajo nove poti, zato jim moramo omogočiti, da najprej razvijejo svojo nadarjenost. Zavod za šolstvo zato skuša omogočiti čim boljšo usposobljenost strokovnih delavcev za delo z nadarjenimi,« je ob tem dejala Natalija Komljanc, strokovna direktorica Zavoda RS za šolstvo.
Mojca Škrinjar, generalna direktorica direktorata za vrtce in osnovno šolstvo na šolskem ministrstvu, je povedala, da država spodbuja odkrivanje in razvoj nadarjenih v šoli s financiranjem nivojskega pouka, dodatnega pouka, interesnih dejavnosti, izbirnih predmetov, skupinske in individualne pomoči nadarjenim in slabšim učencem, različnih tekmovanj iz znanja itd. Pri odkrivanju in razvijanju nadarjenosti pomembno vlogo odigrajo tudi starši, zato v slovenskih osnovnih šolah delujejo svetovalne službe, katerih osrednja naloga je povezava med šolo in starši. Avstrijska strokovnjakinja dr. Waltraud Rosner je pohvalila dejstvo, da na vsaki tretji slovenski šoli v okviru svetovalne službe dela psiholog, medtem ko je pri severnih sosedih učencem in staršem na razpolago le peščica psihologov za vso regijo.