Francoski nemir

Test: Citroën C4 1.6 HDI VTR BVMP

Tako kot večina avtomobilskih proizvajalcev tudi francoski iščejo svojo pot do uspeha v ostrem konkurenčnem boju, ki je še posebej izrazit v spodnjem srednjem razredu. To kaže tudi Citroënov model C4, ki je ob svoji predstavitvi vzbudil precej zanimanja, ustrašili pa so se ga tudi številni tekmeci. S prepoznavno in od večine tekmecev precej drznejši zunanjosti se C4 že dobra tri leta skuša uveljavljati v eni od najmočnejših avtomobilskih skupin. Zaobljeni Francoz je bil sprva opažen predvsem zaradi svoje dinamične podobe, potem zaradi ekonomičnih in uglajenih turbodizelskih motorjev, morda tudi zaradi nenavadno oblikovane armaturne plošče z volanom, ki ima fiksno sredico in z digitalnimi merilniki. Ključna beseda za C4 je torej drugačnost, ki jo že nekaj časa ponazarja tudi robotizirani menjalnik v kombinaciji s turbodizelskim motorjem. Turbodizelski 1,6-litrski štirivaljnik s 110 konjskimi močmi, pri katerem za preskrbo z gorivom skrbi najsodobnejši vbrizgovalni sistem s skupnim vodom in visokotlačno črpalko, v Citroënu C4 deluje popolnoma suvereno. Hladen po pričakovanjih ni v celoti odziven, a že kmalu se segreje na delovno temperaturo in potem postane precej uglajen. Motor ima najvišjo navorno točko že pri zelo nizkih vrtljajih in energije je dovolj za zmerno in hitrejšo vožnjo, tudi zahtevnejši vzponi mu ne odvzemajo sape. Motorne energičnosti v celoti ne izniči niti samodejni robotizirani menjalnik, ki sicer še zdaleč ni med najbolj hitrimi in odzivnimi, a vendar dovolj prepričljiv za tiste, ki jim je ročno prestavljanje mučno, ali se med vožnjo raje prepustijo čemu drugemu. Predvsem pri parkiranju zna biti takšen menjalnik uporaben pomočnik, saj samodejna sklopka poskrbi tudi za minimalne premike. Kadar pa se vozniku zahoče, lahko s premiki prestavne ročice tudi sam poskuša določiti, kdaj se mu zahoče več ali manj vrtenja motorja. Res pa je tudi to, da takšen menjalnik ni za vsakogar: prvič zahteva »posebne želje« in drugič poldrugi evrski tisočak doplačila.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1596 ccm

Največja moč pri v/min: 81 kW/110 KM

Najvišja hitrost: 192 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 5,8/3,8/4,5 l/100 km

Maloprodajna cena: 22.520 EUR (5.396.693 SIT)

Uvoznik: Citroën Slovenija, Koper

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gorenjska / petek, 5. februar 2021 / 11:01

Vse regije odslej v rdečem

Ponovljeno testiranje zaposlenih v šolah in vrtcih na širšem območju Kranja prinaša večinoma negativne izvide. V nedeljo pride k nam prva pošiljka cepiva AstraZenece. Državni zbor je potrdil osmi prot...

Objavljeno na isti dan


Gospodarstvo / torek, 9. oktober 2007 / 07:00

Pocenitev naftnih derivatov

Kranj - Z današnjim dnem so se spet spremenile maloprodajne cene naftnih derivatov, tokrat so se vse znižale. 95-oktanski motorni bencin se je pocenil za 1,2 centa, na 0,988 evra...

Prosti čas / torek, 9. oktober 2007 / 07:00

Kaj se dogaja na svetovnih živilskih trgih?

Tokrat v Globusu (danes, ob 20.30 na TVS2): Kaj se dogaja na svetovnih živilskih trgih in kolikšne so bile doslej podražitve osnovnih živil v državah Evropske unije? Druga tema bo Kosovo, kje se...

Kamnik / torek, 9. oktober 2007 / 07:00

Minister Podobnik v Kamniku

Skupaj z županom in občinsko ekipo si je ogledal zemeljska plazova v Stolniku. Škode v občini je za blizu šest milijonov evrov.

Prosti čas / torek, 9. oktober 2007 / 07:00

Sosed pomaga sosedu

V Mestni hiši v Borovljah bo v četrtek, 11. oktobra, ob 19.30 dobrodelni koncert za prizadete v neurju v škofjeloški regiji. Koncert so poimenovali Sosed pomaga sosedu...

Prosti čas / torek, 9. oktober 2007 / 07:00

Varuškin dnevnik

Romantična komedija, kjer dekle iz predmestja ugotavlja, kakšno je življenje premožnih.