Francoski nemir

Test: Citroën C4 1.6 HDI VTR BVMP

Tako kot večina avtomobilskih proizvajalcev tudi francoski iščejo svojo pot do uspeha v ostrem konkurenčnem boju, ki je še posebej izrazit v spodnjem srednjem razredu. To kaže tudi Citroënov model C4, ki je ob svoji predstavitvi vzbudil precej zanimanja, ustrašili pa so se ga tudi številni tekmeci. S prepoznavno in od večine tekmecev precej drznejši zunanjosti se C4 že dobra tri leta skuša uveljavljati v eni od najmočnejših avtomobilskih skupin. Zaobljeni Francoz je bil sprva opažen predvsem zaradi svoje dinamične podobe, potem zaradi ekonomičnih in uglajenih turbodizelskih motorjev, morda tudi zaradi nenavadno oblikovane armaturne plošče z volanom, ki ima fiksno sredico in z digitalnimi merilniki. Ključna beseda za C4 je torej drugačnost, ki jo že nekaj časa ponazarja tudi robotizirani menjalnik v kombinaciji s turbodizelskim motorjem. Turbodizelski 1,6-litrski štirivaljnik s 110 konjskimi močmi, pri katerem za preskrbo z gorivom skrbi najsodobnejši vbrizgovalni sistem s skupnim vodom in visokotlačno črpalko, v Citroënu C4 deluje popolnoma suvereno. Hladen po pričakovanjih ni v celoti odziven, a že kmalu se segreje na delovno temperaturo in potem postane precej uglajen. Motor ima najvišjo navorno točko že pri zelo nizkih vrtljajih in energije je dovolj za zmerno in hitrejšo vožnjo, tudi zahtevnejši vzponi mu ne odvzemajo sape. Motorne energičnosti v celoti ne izniči niti samodejni robotizirani menjalnik, ki sicer še zdaleč ni med najbolj hitrimi in odzivnimi, a vendar dovolj prepričljiv za tiste, ki jim je ročno prestavljanje mučno, ali se med vožnjo raje prepustijo čemu drugemu. Predvsem pri parkiranju zna biti takšen menjalnik uporaben pomočnik, saj samodejna sklopka poskrbi tudi za minimalne premike. Kadar pa se vozniku zahoče, lahko s premiki prestavne ročice tudi sam poskuša določiti, kdaj se mu zahoče več ali manj vrtenja motorja. Res pa je tudi to, da takšen menjalnik ni za vsakogar: prvič zahteva »posebne želje« in drugič poldrugi evrski tisočak doplačila.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1596 ccm

Največja moč pri v/min: 81 kW/110 KM

Najvišja hitrost: 192 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 5,8/3,8/4,5 l/100 km

Maloprodajna cena: 22.520 EUR (5.396.693 SIT)

Uvoznik: Citroën Slovenija, Koper

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

GG Plus / ponedeljek, 6. junij 2011 / 07:00

Stiki otrok po razvezi staršev (1)

Toliko kot je razvez, toliko je zgodb. Ene so bolj srečne, druge manj, tretje še čakajo na razplet.

Objavljeno na isti dan


Železniki / petek, 2. november 2007 / 07:00

V Železnikih vroče zaradi obvoznice

Zaradi obvoznice se bosta v Železnikih oblikovali kar dve civilni iniciativi: prva zahteva ustavitev vseh aktivnosti v zvezi z njeno gradnjo, drugo pa bodo ustanovili, da bo bedela nad gradnjo obvozni...

Gorenja vas-Poljane / petek, 2. november 2007 / 07:00

Občina prevzema utrdbe

Na okrogli mizi o turizmu je župan Milan Čadež napovedal, da bodo prevzeli upravljanje utrdb Rupnikove linije.

Zanimivosti / petek, 2. november 2007 / 07:00

Anketa: Treba bo menjati gume

Kranj - Petnajsti november je datum, ko moramo po zakonu opremiti avtomobile za zimsko vožnjo; semkaj sodijo predvsem zimske gume. Pa boste to naredili?

Zanimivosti / petek, 2. november 2007 / 07:00

Ocenili urejenost Škofje Loke

Škofja Loka - Skupina za lepšo Loko je v petek v gostišču Starman v Stari Loki (lani najlepše urejenem gostinskem objektu v občini) podelila priznanja tistim, ki si prizadevajo z...

Kranj / petek, 2. november 2007 / 07:00

Protestni shod proti smetišču

Krajani Mlake in Tenetiš so odločeni: "Nobenih smeti več na deponijo Tenetiše. Siti smo praznih obljub." Komunala Kranj odvaža smeti drugam, zaradi tega se lahko cena odvoza na gospodinjstvo zviša za...