Francoski nemir

Test: Citroën C4 1.6 HDI VTR BVMP

Tako kot večina avtomobilskih proizvajalcev tudi francoski iščejo svojo pot do uspeha v ostrem konkurenčnem boju, ki je še posebej izrazit v spodnjem srednjem razredu. To kaže tudi Citroënov model C4, ki je ob svoji predstavitvi vzbudil precej zanimanja, ustrašili pa so se ga tudi številni tekmeci. S prepoznavno in od večine tekmecev precej drznejši zunanjosti se C4 že dobra tri leta skuša uveljavljati v eni od najmočnejših avtomobilskih skupin. Zaobljeni Francoz je bil sprva opažen predvsem zaradi svoje dinamične podobe, potem zaradi ekonomičnih in uglajenih turbodizelskih motorjev, morda tudi zaradi nenavadno oblikovane armaturne plošče z volanom, ki ima fiksno sredico in z digitalnimi merilniki. Ključna beseda za C4 je torej drugačnost, ki jo že nekaj časa ponazarja tudi robotizirani menjalnik v kombinaciji s turbodizelskim motorjem. Turbodizelski 1,6-litrski štirivaljnik s 110 konjskimi močmi, pri katerem za preskrbo z gorivom skrbi najsodobnejši vbrizgovalni sistem s skupnim vodom in visokotlačno črpalko, v Citroënu C4 deluje popolnoma suvereno. Hladen po pričakovanjih ni v celoti odziven, a že kmalu se segreje na delovno temperaturo in potem postane precej uglajen. Motor ima najvišjo navorno točko že pri zelo nizkih vrtljajih in energije je dovolj za zmerno in hitrejšo vožnjo, tudi zahtevnejši vzponi mu ne odvzemajo sape. Motorne energičnosti v celoti ne izniči niti samodejni robotizirani menjalnik, ki sicer še zdaleč ni med najbolj hitrimi in odzivnimi, a vendar dovolj prepričljiv za tiste, ki jim je ročno prestavljanje mučno, ali se med vožnjo raje prepustijo čemu drugemu. Predvsem pri parkiranju zna biti takšen menjalnik uporaben pomočnik, saj samodejna sklopka poskrbi tudi za minimalne premike. Kadar pa se vozniku zahoče, lahko s premiki prestavne ročice tudi sam poskuša določiti, kdaj se mu zahoče več ali manj vrtenja motorja. Res pa je tudi to, da takšen menjalnik ni za vsakogar: prvič zahteva »posebne želje« in drugič poldrugi evrski tisočak doplačila.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1596 ccm

Največja moč pri v/min: 81 kW/110 KM

Najvišja hitrost: 192 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 5,8/3,8/4,5 l/100 km

Maloprodajna cena: 22.520 EUR (5.396.693 SIT)

Uvoznik: Citroën Slovenija, Koper

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Škofja Loka / torek, 10. maj 2016 / 12:47

Loške novice, št. 5

Loške novice, 10. maj 2016, št. 5

Objavljeno na isti dan


Razvedrilo / sreda, 14. oktober 2015 / 17:28

Še Dimež je prišel na kostan'

Kako tudi ne, saj so besniški Rokovnači na veliko oglaševali novost letošnjega kostanjevega piknika – tekmovanje v ličkanju koruze.

Jesenice / sreda, 14. oktober 2015 / 17:18

Občinski svetniki na tržnici

V soboto, 10. 10., ob 10. uri so se na Tržnici Jesenice na Stari Savi srečali jeseniški občinski svetniki, župan in člani občinske uprave, da bi se seznanili s poslovanjem tržnice in poiskali rešitve...

Šenčur / sreda, 14. oktober 2015 / 17:18

Kamniti ponos Šenčurja

Sredi krožišča Kranj–Brnik–Voklo–Šenčur so v soboto postavili skulpturo sv. Jurija, v nedeljo so ga slovesno odkrili in blagoslovili.

Škofja Loka / sreda, 14. oktober 2015 / 17:11

Prvi kip v parku škofov

V Stari Loki nastaja Park škofov, prvi je v njem kip škofa Andreja Karlina.

Mularija / sreda, 14. oktober 2015 / 17:07

Praznovali rojstni dan

Ob 124. rojstnem dnevu šole v Podljubelju so se spomnili dolgoletne učiteljice Milke, učenci so tudi zaigrali v njenih kostumih. Praznično je pri njih tudi zato, ker so dobili novo sodobno učilnico.