Staršem v pomoč ...
Domače naloge so pomembne zaradi izobraževalnih (utrjevanje, poglabljanje, razširjanje znanja,...) in vzgojnih (razvijanje učnih navad) namenov. So sestavni del učnega procesa, zato poskušajmo otrokom pomagati, da jih bodo imeli za samoumevne.
Delovni prostor
Otrok potrebuje učni kotiček. Po možnosti naj bi otrok imel svojo pisalno mizo, ki mora biti ustrezno osvetljena (desničarjem naj svetloba prihaja z leve, levičarjem pa z desne). Pazimo še na primerno višino stola (otrok se mora z nogami dotikati tal) ter na urejenost pisalne mize (na mizi naj bo le tisto, kar potrebuje pri delu).
Čas učenja
Čas učenja določimo na začetku šolskega leta, ko otrok dobi urnik. Čas učenja načrtujmo skupaj. Vztrajajmo, da se otrok drži dogovorjenega časa za učenje! Samo tako si bo pridobil delovno disciplino, domače delo bo od njega zahtevalo vedno manj napora, otrok bo dobil občutek odgovornosti za delo in bo ob končanem delu začutil zadovoljstvo.
Samostojnost pri opravljanju domačega dela
Domače naloge so namenjene učencem in ne staršem. Otroku povemo, da smo mu pripravljeni priskočiti na pomoč, če bo zanjo zaprosil, učimo pa ga tudi, kako naj se sam spoprime s problemi in sam najde način, kako probleme rešiti. Naučimo ga samostojnosti in odgovornosti za svoje delo. Tako bodo zasluge za pridobljeno dobro oceno ali pohvalo le njegove, prav tako bo sam nosil posledice slabo opravljenega dela.
Nadzor staršev
Otrok mora biti do določene mere nadzorovan. Imeti mora občutek, da sledimo njegovemu delu v šoli, da se zanj zanimamo in ga kontroliramo, pri svojem delu pa naj bo samostojen.
In še za konec:
Kakšen odnos bo imel vaš otrok do domačih nalog, je odvisno od tega, kakšen odnos imate do njih starši. Sprejmite jih kot POTREBNE, KORISTNE in za otrokov uspeh OBVEZNE.