Večja varnost in manj hrupa
Na Letališču Jožeta Pučnika Ljubljana bodo posodobili navigacijski sistem, zaradi katerega bodo zmanjšali tudi vpliv hrupa na okolje.
Kontrola zračnega prometa Slovenije bo tudi zaradi povečanega prometa na Letališču Jožeta Pučnika Ljubljana do konca letošnjega leta obnovila obstoječi radio navigacijski sistem Marker West, katerega so postavili leta 1978 v bližini Šenčurja oziroma ceste Kranj-Mengeš. Z namestitvijo ustrezne tehnične opreme bodo zagotovili varno odvijanje prometa tudi v neugodnih razmerah, še posebno v delu procedur neuspelega pristanka oziroma vzleta v smeri Šenčurja, ter posledično izboljšala regulacijo prometa in zmanjšala moteč okoljski vpliv, česar se bodo gotovo razveselili prav Šenčurjani. Direktor Kontrole zračnega prometa Slovenije Srečko Janša tako napoveduje: »Novi navigacijski sistem bo omogočal oblikovanje novih procedur za vsakodnevne vzlete zrakoplovov v smeri proti Šenčurju, kar bo zmanjšalo vpliv hrupa na okolje.«
Kot so sporočili s kontrole zračnega prometa, sta prenova in posodobitev radio navigacijskega sistema in nadgradnja operativnih zmožnosti obstoječe lokacije v bližini Šenčurja nujni z vidika mednarodnih standardov in priporočil mednarodne organizacije za civilno letalstvo ICAO (International Civil Aviation Organization). Z njo bodo zagotovili zahtevano integriteto, stabilnost in nemoteno delovanje navigacijske opreme. Preprosto povedano: povečali bodo neposredno varnost letalskega prometa v zračnem prostoru in tudi na območju letališča Jožeta Pučnika Ljubljana.
Klasični navigacijski sistemi, kot je vsesmerni radijski oddajnik VOR, deluje na frekvencah 108-118 MHz in oddaja referenčni signal ter zagotavlja zrakoplovu instrumentalno pozicioniranje oziroma natančna kot in smer letenja med dvema točkama, s tem povezano pa varno odvijanje letališkega prometa med doletom, pristankom in vzletom. DVOR, ki je Doppler izvedba sistema VOR (več manjših anten razporejenih v krogu na dvignjeni mrežasti ploščadi premera približno 30 metrov), zagotavlja še večjo navigacijsko natančnost in integriteto, kar bistveno izboljša zmogljivosti konvencionalnega navigacijskega sistema. Konstrukcija in postavitev sta zato nekoliko zahtevnejši in dražji. »Rok za izvedbo obnove in posodobitve navigacijskega sistema Terminalni Doppler VOR pri Šenčurju je december 2007, obstaja pa možnost hitrejše izvedbe projekta,« je še napovedal Srečko Janša.