V Loki o četrti razvojni osi
Stranka SLS je v okviru predtaborskih srečanj na Gorenjskem pripravila že drugo okroglo mizo o cestah, tokrat v Škofji Loki, kjer so govorili o četrti razvojni osi.
Škofja Loka - Omizje so sestavljali predsednik SLS in minister za okolje in prostor Janez Podobnik, minister za promet Janez Božič, Vili Žavrlan z direkcije za državne ceste, župan občine Škofja Loka, ki je hkrati predsednik sveta SLS Igor Draksler in poslanec SLS ter župan sosednje občine Železniki Mihael Prevc. Predstavili so načrte četrte razvojne osi, ki predvidevajo cestno povezavo zgornje Savske in zgornje Soške doline od Tolmina, Dolenje Trebuše in Cerknega do Novakov s predorom v dolino Kopačnice skozi Hotavlje in Gorenjo vas po Poljanski dolini, po obvoznici okrog Škofje Loke do Medvod in Ljubljane. Gradnja loške obvoznice se je že začela, v državnih proračunih do leta 2010 je zagotovljen denar za cesto, ki bo veljala 30 milijonov evrov, do tega leta naj bi bila tudi dograjena, je povedal minister Božič. Denar zanjo po besedah Vilija Žavrlana pričakujejo tudi iz evropskih strukturnih skladov, kjer bodo morda dobili denar za 60 odstotkov celotne investicije. Za vso četrto razvojno os pa bo potrebnih 1,4 milijarde evrov. Zanjo trenutno izdelujejo variantne rešitve, ob tem bodo po besedah Janeza Podobnika rešiti tudi specifični položaj Sovodnja, da ne bi ostal slepo črevo na povezavi Gorenjska–Primorska. Posvetovanja se je udeležilo tudi več članov SLS s Sovodnja, ki so predlagali možnost, da bi šla prometna povezava četrte razvojne osi čez Sovodenj s predorom pod Kladjem. Potrebna je profesionalna umestitev te ceste v prostor, za lokalno prebivalstvo pa kar najmanj boleča, o čemer so že večkrat govorili tudi župani občin ob četrti razvojni osi in o tem sprejeli tudi »žirovsko izjavo«. Ministra pričakujeta, da se bo to z državnim lokacijskim načrtom zgodilo do konca njunega mandata. Do konca tega leta pa obljubljajo predlog najustreznejših variant.
Razprave se je udeležilo veliko ljudi in po pričakovanju je veliko polemike sprožila prav gradnja škofjeloške obvoznice. Za zemljišča, ki jih še niso uspeli pridobiti, gredo v neljubi postopek razlastitve, ki ga narekuje javni interes. Oglasilo se je več predstavnikov civilne iniciative, ki so poudarjali, da ne nasprotujejo gradnji obvoznice, pač pa želijo le nekaj sprememb. Ni jim pogodu, da trasa preseka vas Suho, skrbi jih poplavna varnost, krožišče v Suhi se jim ne zdi dobra rešitev, bojijo se tudi močno povečanega prometa na četrti razvojni osi. Postopek loške obvoznice je šel skozi vse javne postopke, ljudje so imeli možnost povedati svoje pripombe, so menili zagovorniki obvoznice, ki jim je do tega, da se projekt nadaljuje v dobro prebivalcev Škofje Loke (na Spodnjem trgu celo napovedujejo »blage zapore« ceste skozi mesto), Poljanske doline in Posočja. Če bo nasprotovanje, bo država za cesto namenjen denar usmerila kam drugam, kjer so bolj složni.