Dve desetletji preobrazbe
Pred dvajsetimi leti je češka Škoda izdelala prvi primerek modela Favorit.
Prvega julija 1987 so v tovarni v Mladi Boleslav izdelali prvi primerek predserijskega Favorita. Šest mesecev kasneje se je s serijsko proizvodnjo začelo eno izmed najpomembnejših obdobij v zgodovini največjega avtomobilskega proizvajalca v današnji Češki republiki. Favorit je bil kot model z delovno oznako Škoda 781 prvo Škodino vozilo s pogonom spredaj. Favorit je bil tudi glavni razlog, da se je Volkswagen leta 1991 odločil za vstop v Škodo.
Škoda je pri razvoju Favorita sodelovala s številnimi tujimi podjetji – najpomembnejše je bilo partnerstvo z italijanskim oblikovalskim studiem Nuccia Bertoneta. Drugo veliko podjetje, ki je bilo vključeno v razvoj novega vozila, je bil Porsche, ki je prevzel nalogo, najti rešitev za uležajenje motorja, ki bi zagotovilo čim bolj optimalne parametre glede hrupa in vibracij. Skupno je bilo za novo vozilo prijavljenih 42 patentov. Vendar pa je bila finančna moč tedaj češko-slovaškega proizvajalca omejena, saj je proračun določila vlada. Zaradi političnih pritiskov bi pri Škodi skoraj morali uporabili stari motor, vendar so jim vse večje zahteve po ukrepih za varovanje okolja omogočile, da so na motorju naredili vsaj nekaj osnovnih sprememb. Stroški razvoja so dosegli 210 milijonov kron, kar je bilo še vedno ceneje, kot če bi Škoda kupila licence za ustrezne komponente. Vodstvo Škode je sprva načrtovalo proizvodnjo 336 tisoč vozil do leta 1990 in nato ukinitev proizvodnje. Vendar so Favorita izdelovali do leta 1994 (skupno 783.163 vozil) in seriji postopno dodali še modela Forman in Pick Up. Cena Škode Favorit je znašala 143.500 kron – povprečna plača je bila tri tisoč kron.