SCT bo obnavljal steze
Zmago Skobir in Ivan Zidar sta podpisala pogodbo za podaljšanje vozne steze, delno obnovo vzletno-pristajalne steze in razširitev ploščadi splošnega letalstva na Letališču Jože Pučnik Ljubljana.
Brnik – Komaj dva tedna po odprtju prve faze potniškega terminala na Letališču Jožeta Pučnika Ljubljana sta predsednika uprav Aerodrom Ljubljana in SCT podpisala pogodbo za nova gradbena dela v skupni vrednosti šest milijonov evrov. »S podaljškom vozne steze se bo povečala varnost in zmogljivost vzletno-pristajalne steze, in sicer s 15 na 20 vzletov ali pristankov na uro,« je o razlogih za podaljšanje vozne steze, obnovi vzletno pristajalne steze in razširitvi ploščadi splošnega letalstva povedal Zmago Skobir.
Podaljšanje vozne steze zajema dograditev vzporedne vozne steze za letala ob vzletno pristajalni stezi v dolžini 1.300 metrov in izgradnjo dveh 170 metrov dolgih spojnic med novozgrajeno vozno in vzletno-pristajalno stezo. Nove vozne površine bodo merile približno 45 tisoč kvadratnih metrov. S podaljškom vozne steze se bo povečala varnost in zmogljivost vzletno-pristajalne steze s 15 na 20 vzletov ali pristankov na uro. »V poletnih mesecih imamo približno 60 odhodov in prav toliko prihodov letal na dan v javnem rednem prometu, to je brez manjših letal,« so nam povedali v družbi Aerodrom Ljubljana.
Pogodba zajema tudi delno obnovo vzletno-pristajalne steze. Steza dolžine 3.300 metrov in širine 45 metrov z obojestranskima 7,5-metrskima varovalnima pasovoma je bila asfaltirana leta 1978 in jo je na mestu, kjer pristajajo letala potrebno obnoviti. Ker bo začasno prestavljeno mesto pristajanja, bodo izdelane dodatne talne označbe. V sklopu del bo izvedena tudi kabelska kanalizacija za novo osvetlitev pristajalne steze. »Zaradi načrtovanih investicij v podaljšanje vozne steze in razširitve ploščadi splošnega letalstva ne predvidevamo, da bi prihajalo do motenj v letalskem prometu,« pojasnjuje Boris Kraljič iz Aerodroma.
Prestavitev mesta pristajanja, preplastitev vzletno pristajalne steze, dela na spojnicah v 50-metrskem pasu ob stezi in vsa instalacijska dela na tem območju bodo izvedena v devetih dneh. V treh mesecih, kolikor bodo trajala gradbena dela, bo zgrajena še dograditev vzporedne vozne steze in za dodatnih 9.600 kvadratnih metrov razširjena tudi obstoječa letališka ploščad za potrebe splošnega letalstva. Skupno bo izkopanih okoli 60.000 kubičnih metrov materiala, vgrajenih 73.000 kubičnih metrov nasipov in tamponov, zrezkanih 20.000 in položenih 80.000 kvadratnih metrov asfalta ter vgrajenih 19.000 metrov cevi za kabelske instalacije.
Omenjeni projekt bo po odprtju terminala naslednji korak k uresničevanju zastavljenega cilja, da se letališče v prihodnjih 15 letih razvije v vodilno regijsko letališče. Na območju ob letališču nastaja poslovno-logistični center, t.i. Letališko mesto, kjer se bodo razvijale dejavnosti turizma, trgovine, skladiščenja, logistike in druge dejavnosti, povezane z letališčem. Z letališčem se načrtuje vzpostavitev železniške povezave, cesta Kranj–Mengeš pa bo pomaknjena proti severu. Na območju letališča bodo zgrajeni tudi novi objekti za poslovno-upravne programe s parkirišči, hotelski, rekreacijski in športni objekti, proizvodno-ekonomski objekti ter objekti za vzdrževanje letal in letališča.