Mestni promet - jama brez dna
Jeseniški občinski svetniki so zavrnili pobudo Alpetourja, naj občina za subvencioniranje nameni dodatnih 42 tisoč evrov.
Jeseniški mestni promet je bil lani spet nerentabilen, saj so v podjetju Alpetour iz tega dela dejavnosti zabeležili dobrih 118 tisoč evrov izgube. Število potnikov se je še zmanjšalo, prepeljali so jih 478.346, kar je za dobrih 12 odstotkov manj kot leto prej. Kot je na zadnji seji občinskega sveta na Jesenicah pojasnila direktorica družbe Alpetour Ivanka Zupančič Gaber, je glavni razlog za izgubo slaba zasedenost linij mestnega prometa in slaba izkoriščenost voznega parka. Avtobusi so dobro zasedeni samo v jutranji in opoldanski konici, po zasedenosti so kritične vse linije, razen proge Hrušica-Belo Polje-Koroška Bela-Blejska Dobrava. Najbolj kritični pa sta že vrsto let liniji Planina pod Golico in Pristava. Septembra lani so uvedli nekatere ukrepe racionalizacije, med drugim so v avtobuse uvedli nov računalniški sistem, ki je omogočil uporabo iste vozovnice v mestnem, primestnem in medkrajevnem prometu. Odhode mestnega potniškega prometa, ki potekajo na enaki relaciji in približno istočasno kot primestni, so nadomestili s slednjimi.
Po mnenju Ivanke Zupančič Gaber so v Alpetourju naredili veliko za znižanje stroškov, kot prevoznik so se obnašali skrajno racionalno in s svojimi ukrepi začeli proces zmanjševanja izgube. Po njenem mnenju je zdaj na potezi Občina Jesenice kot koncedent, saj naj bi sedanja višina proračunske subvencije ne zagotavljala dolgoročnega razvoja mestnega prometa. Zato je Zupančič-Gabrova predlagala Občini Jesenice, naj za letošnje leto poveča subvencijo s sedanjih dobrih 83 tisoč evrov na dobrih 125 tisoč evrov. Obenem naj bi Občina razmislila o nadaljnji racionalizaciji prevozov ob sobotah, nedeljah in praznikih ter o morebitni ukinitvi ali dodatnem financiranju izrazito nerentabilnih linij. Občinski svetniki so podatke o poslovanju mestnega prometa sprejeli z nezadovoljstvom, prav tako se niso navdušili nad predlogi za rešitev nastalih težav. Pobude za dodatno subvencioniranje tako niso sprejeli, prav tako pa so nasprotovali nadaljnjemu ukinjanju linij. Na koncu so sklenili, da bodo skupaj z družbo Alpetour skušali najti ustrezne rešitve za izboljšanje stanja v mestnem prometu.