Prve gradnje v poslovni coni leta 2008
Pogovor z županom Leopoldom Pogačarjem
Sredi maja ste s podjetjem Protim Ržišnik&Perc podpisali pismo o nameri, v katerem ste se domenili za sodelovanje pri gradnji obrtno-poslovne cone v Žirovnici. Kdaj pričakujete prve gradnje?
»Glede na dogovorjeni terminski plan že v prihodnjem letu 2008. Obrtna cona se bo predvidoma razprostirala na devetih hektarjih. Protim je že pričel z odkupi zemljišč, prve pogodbe so že podpisane. V pismu o nameri smo se sicer zavezali, da bo Protim nosilec investicije (realiziral odkupe zemljišč in izvedel komunalno ureditev območja). Občina bo v vseh fazah in postopkih tesno sodelovala.«
Vam je že uspelo pridobiti gradbeno dovoljenje za gradnjo kanalizacije na Rodinah?
»Sredi junija je upravna enota Jesenice razpisala javno obravnavo pred izdajo gradbenega dovoljenja za gradnjo kanalizacije na Rodinah. Samo gradbeno dovoljenje je bilo izdano 27. junija. Dela naj bi se pričela pozno poleti, izpeljati je treba še postopek javnega razpisa. Poleg tega še ni zaključeno sofinanciranje s strani regijskih sredstev, ti postopki bodo še nekaj časa trajali zaradi sprememb, ki se dogajajo glede višine predvidenega sofinanciranja iz regijskih spodbud. Župani bomo šele na svetu regije dobili končno shemo sofinanciranja, od tega pa je odvisno, katerih kanalizacij se bomo v letošnjem letu še lahko lotili. Za zdaj je v prvi fazi predvidena gradnja kanalizacije na Rodinah, v drugi pa kanalizacija v Vrbi in na Breznici. Vrednost investicije za kanalizacijo na Rodinah je predvidoma 1,1 milijona evrov, od tega je predvidenih 420 tisoč evrov proračunskih virov, preostalo naj bi predstavljalo sofinanciranje iz regionalnih spodbud. Za kanalizacijo v Vrbi in na Breznici pa bodo proračunski viri znašali 240 tisoč evrov, poleg tega pa pričakujemo sofinanciranje v višini 650 tisoč evrov.«
Ste zemljišča za pločnik in avtobusna postajališča ob regionalni cesti že začeli odkupovati?
»Sredi junija smo imeli javno predstavitev skupaj s predstavniki družbe za državne ceste, projektanta in občine. Pozvali smo vse lastnike zemljišč, ki živijo ob trasi, na predstavitev načina odkupa zemljišč. Prišlo je okoli 70 občanov, zemljišča bomo sicer morali odkupiti še od več občanov. Projekt smo jim še enkrat pokazali in sam sem bil zelo zadovoljen s to predstavitvijo, občani so dobili vse informacije. Nekateri so sicer zmotno menili, da gre za javno obravnavo in razgrnitev (ti postopki so že bili izvedeni) in so tako predvidevali, da lahko še vedno dajo svoje pripombe. Predstavnik države je jasno povedal, da če tega ne bomo mogli speljati, bodo denar, ki so ga predvideli za rekonstrukcijo regionalne ceste ter gradnjo pločnika in avtobusnih postajališč ob njej, namenili za kakšen drug projekt, češ da marsikje čakajo in moledujejo, da jih uvrstijo v program. Odkupi zemljišč se bodo v teh dneh zagotovo pričeli, in kot sem že obljubil, se bom tam, kjer bo treba, tudi sam vključil v to. Predstavniki DDC še vedno zagotavljajo, da če ne bo večjih zapletov z odkupi, se bodo dela začela letošnjo jesen.«
Nekateri krajani so imeli pomisleke, češ da bo zaradi rekonstrukcije cesta še bolj nevarna, da bodo vozniki dosegali višje hitrosti …
»Prepričan sem, da ne bo tako in da bo cesta po rekonstrukciji veliko bolj varna. Zgradili bomo pločnik, promet pešcev bo ločen od prometa vozil. Ali bodo vozniki zaradi tega vozili hitreje, je težko napovedati, obstajajo pa organi, ki sankcionirajo tiste, ki prekoračujejo hitrost. Ob tem moram dodati, da sem absolutno proti hitrostnim oviram. Predstavnik države je tudi jasno povedal, da obstajajo za postavitev ovir na državni cesti mnogi kriteriji. Nesmiselno se mi zdi na cesti že prej postavljati hitrostne ovire zaradi strahu, ki je neutemeljen. Nenazadnje gre za povezovalno cesto skozi občino. Resnično ob rekonstrukciji te ceste vidim le pozitivne stvari - obnovljena bo cesta, komunalni vodi bodo šli v zemljo, uredili bomo ograje, uvoze in podobno.«
Občina Žirovnica je ena od osmih občin, ki se zavzema za pokrajino Zgornja Gorenjska. Zakaj ste se vključili v aktivnosti?
»Glede na vladni predlog o razdelitvi Slovenije na štirinajst pokrajin, se župani Zgodnje Gorenjske zavzemamo za svojo pokrajino, ki bi jo sestavljalo osem občin. Če se Gorenjci razdelimo na dve pokrajini, dobimo več razvojnih sredstev. Med občinami na Gorenjskem so velike razlike; Zgornjo Gorenjsko povezujejo turizem, kmetijstvo, narava … Če država namerava ustanoviti pokrajine, ki nimajo ne zgodovinske ne teritorialne ne kulturne zasnove, se lahko tudi mi zavzemamo za svojo pokrajino. Imela bi 81 tisoč prebivalcev, vendar so nekatere druge pokrajine še celo manjše. Glede na zadnjo verzijo predloga zakona o financiranju je primerna poraba na prebivalca v Zgornji Gorenjski za 36 evrov večja, kot bi bila v eni pokrajini. Obenem moram na tem mestu poudariti, da nam je, županom Zgodnje Gorenjske, sprejemljiva tudi delitev Slovenije na osem pokrajin.«
Pred kratkim je v kulturni dvorani na Breznici potekala okrogla miza o obvoznici skozi Vrbo. Za katero varianto ste vi in zakaj?
»Tako kot večina krajanov sem tudi sam za varianto C, ker najmanj posega v prostor. Zaradi poteka je del od Breznice do Cesarske ceste že izdelan. Strategija prostorskega razvoja bo prihodnje leto zaključena, projekt je opredeljen v načrtu razvojnih programov v letu 2008, v prihodnjih treh letih pa je predvidena izvedba.«
So se dela na cestah že pričela?
»Izvedli smo redno vzdrževanje, asfaltirali smo tudi cesto na Bregu, makadamsko cesto na Rodinah ter del parkirišča pri mrliških vežicah nasproti cerkve. Podaljšali smo tudi asfalt proti Cesarski cesti in cesti v Piškovco. Dobili smo tudi sklep o sofinanciranju s strani urada za lokalno samoupravo, da bodo v višini 47 tisoč evrov sofinancirali obnovo občinske ceste Žirovnica 38-40, obnova bo sicer stala 107 tisoč evrov. Vedno pravim, da bom najbolj vesel, ko bodo ljudje klicali na občino, da so luknje na cestah, da se dviguje prah, ker to pomeni, da se stvari premikajo.«
Sredi junija ste z občinskimi svetniki imeli prvo usklajevanje načrta razvojnih programov za obdobje 2007-2010 …
»Tako je. Razvojno se pogledi svetnikov ne razhajajo, gre le za podrobnosti. Konec poletja se bomo spet sestali. NRP je pomemben tudi zato, ker je podlaga za prijavo na različne projekte. Glavne investicije so kanalizacije skozi celo občino, pločniki in avtobusna postajališča ob regionalni cesti, gradnja večnamenske dvorane in vodohrana Smokuč, obvoznica Vrba, dokončanje športno-rekreacijskega centra Glenca in obnova občinskih cest.«