Sladka Evropa
Prekmurska gibanica in pehtranova potica sta se znašli med evropskimi sladicami, Jana Plestenjaka je očaralo dekle s plakata, v soboto pa v Ihanu ne zamudite že petega tekmovanja v peki na žaru.
Sladka Evropa je knjiga Založbe Kmečki glas, ki so nam jo predstavili v idiličnem, skorajda romantičnem okolju Dvora Jezeršek na Zgornjem Brniku, pretekli četrtek. V Sladki Evropi so zbrali 54 evropskih sladic, ki so tipične za določeno državo Evropske unije. Avtor knjige dr. Janez Bogataj nam je razložil, da so izbrali le po dve sladici za določeno državo, je pa res, da imajo nekatere države več tipičnih sladic in zato, da ne bi izpustili bolj tipičnih, so pri izbiri seveda uporabili določene kriterije. Pomembna je bila splošna značilnost sladice neke države, sodelovali pa so tudi z ambasadorji evropskih držav, ki imajo sedež v Ljubljani. Tako je nastal izbor 54 sladic na precej demokratičen način, se je še pošalil avtor knjige.
V knjigi najdemo recepte v slovenskem in angleškem jeziku, navedeno je tudi uradno ime sladice, slika pa je pospremljena s kakšnim zanimivim stavkom, ki nam pove, od kod izvira, zakaj takšno ime ali pa ob kakšnih praznikih, slavjih jo postrežejo. Dr. Bogataj še dodaja, da trenutno v svetu narašča zanimanje za kuharske knjige, predvsem pa tu izstopata dva trga - Rusija in Kitajska.
Vse sladice, ki jih knjiga omenja, je najprej poskusno, tokrat pa tudi za goste, pripravil kuharski mojster Andrej Goljat, tako da smo si vsi prisotni obliznili vseh deset prstov na rokah že samo ob pogledu nanje, kaj šele, ko smo jih pokušali. Bogati, polni okusi, med katerimi najdemo tudi nekaj znanih sladic. Slovensko 'pehtranko' in gibanico poznamo, avstrijski šmorn smo Slovenci že kar posvojili, Sacherjevo torto in italijanski tiramisu tudi radi okušamo, nemška schwarzwaldska torta pa nam ravno tako ni tuja. O britanskem božičnem pudingu smo pa vsaj veliko slišali, če ga že nismo kdaj okusili.
Jana Plestenjaka pa je letošnje poletje očarala skrivnostna lepotica Wella. Govorimo o marketinški potezi, ki je najbolj vidna na velikih plakatih ob cesti, kjer Jana srečujemo v objemu različnih 'lasnih in barvitih' lepotic. Tako si je pač Wella zamislila svojo kampanjo za Wellaflex Briliant Colors in prenovljeno linijo Wella Design. Prvi pomagajo ohraniti sijaj barvanih las, prenovljena linija pa navdušuje z inovativnim videzom in novim prijaznim označevanjem moči utrjevanja pričeske.
V Ihanu pa se tokrat 14. julija že petič obeta Državno tekmovanje v peki na žaru Žar mojster 2007, tako da vsi profesionalni in ljubiteljski mojstri žara – obeh spolov tega ne smete zamuditi. Več o tekmovanju na http://users.volja.net/pgdihan/zarmojster.htm.