Sosedje se bojijo še večjega hrupa
Nasprotniki asfaltiranja letališke steze se bojijo večjega prometa in s tem tudi hujšega hrupa, zagovorniki zagotavljajo, da bo hrupa potlej celo manj.
Radovljica – Radovljiški občinski svet je na junijski seji sklenil, da bo občina še pred odločitvijo o premiku vzletno pristajalne steze na Letališču Lesce pripravila o tem javno tribuno. V sredo je takšna tribuna tudi bila, največ razprave je bilo o hrupu, ki ga povzroča letališče, in o tem, ali je treba asfaltirati letališko stezo ali ne. Jaka Demšar, predsednik upravnega odbora ALC Lesce, je dejal, da so za zmanjšanje hrupa že sprejeli več ukrepov, skupaj s strokovnjaki pa bodo proučili še dodatne. K manjšemu hrupu naj bi prispevalo tudi asfaltiranje steze, razmislili pa bodo še o nabavi vitla za vleko jadralnih letal. Letališče bo po rekonstrukciji zadržalo sedanjo klasifikacijo, kar pomeni, da bodo tudi potlej na njem lahko pristajala enako velika letala kot doslej. Andrej Kolar, predsednik jadralne sekcije v aeroklubu, je zagotavljal, da se bo na asfaltni stezi skrajšal čas vzletanja, letala pa bodo tudi prej dosegla večjo višino. Boštjan Pristavec, po duši letalec in po poklicu kontrolor letenja, je poudaril, da so največja ovira za povečanje prometa na letališču bližnji hribi, po letalskih izkušnjah pa na takšnih letališčih, kot je leško, ni kruha (donosnega posla), saj so radar in druga navigacijska oprema predraga naložba.
Miha Zalokar iz Društva Gibanje proti širitvi in hrupu letališča Lesce meni, da asfaltiranje letalske steze pomeni le začetek uresničevanja strategije razvoja letališča, v kateri piše, da bodo na letališču začeli razvijati splošno letalstvo, povečali dejavnost turističnega in športnega letenja, zgradili dodatne objekte … Občina je vložila veliko denarja v razne elaborate, prav nič pa v analize, ki bi pokazale, kako bo razvoj letališča vplival na okoliško prebivalstvo. Janez Urbanc je prepričan, da občina dela v škodo lokalnega prebivalstva. Marija Vovk je povedala, da so kot prvi sosedje letališča petdeset let živeli v sožitju z letališčem, zadnje leto pa je pravi pekel, saj se je hrup zelo povečal. Nasprotovali bodo asfaltni stezi. Andrej Avsenek se je zavzel za izdelavo presoje vplivov na okolje.
Na letališču naj bi v okviru načrtovane naložbe uredili 30 metrov široko in 1.150 metrov dolgo asfaltno vzletno-pristajalno stezo, enako široko in šeststo metrov dolgo travnato stezo in še pet metrov široko in sto metrov dolgo stezo za modelarje. Direktor občinske uprave Boris Marčetič je povedal, da bodo predvidoma še ta mesec oddali na upravno enoto vlogo za pridobitev gradbenega dovoljenja in objavili razpis za izvajalca del, avgusta pridobili od sklada kmetijskih zemljišč in gozdov še potrebnih deset tisoč kvadratnih metrov zemljišča, sredi septembra začeli gradbena dela in jih končali v poldrugem mesecu. Če se bo zapletlo z zemljišči, bodo nekaj načrtovanih del ali vsa dela izvedli spomladi. Kar zadeva preselitev družine Vovk na drugo lokacijo, je občina že pridobila zemljišče za gradnjo, manjkajo pa ji še slaba polovica kmetijskih zemljišč in dve soglasji. Gradnja naj bi začela septembra in končala v desetih mesecih.