Jaka in Jerca že uveljavljena
Blagovna znamka naravnih izdelkov iz škofjeloških hribov - Dedek Jaka in Babica Jerca - je vse bolj prepoznavna tudi v prestolnici.
Škofja Loka – V blagovno znamko s škofjeloških kmetij je danes vključenih že 39 ponudnikov, ki skupaj proizvajajo 358 različnih izdelkov. »Med številnimi izdelki so tudi takšni, ki jih lahko ponudimo zgolj za vzorec, saj jih ni možno pridelovati v industrijskih količinah,« je dejala Kristina Miklavčič, iz Razvojne agencije Sora (RAS) – skrbnice blagovne znamke.
Med bolj prepoznavne in tudi najuspešnejše prodajne uspešnice v blagovni znamki Dedek Jaka in Babica Jerca spada ponudba pekovskih izdelkov, ki bi jih, po prepričanju Miklavčičeve, ponudnice prodale vse, kar bi napekle, vendar: »Običajno imajo ponudnice blagovne znamke registrirano le dopolnilno dejavnost na kmetiji, zato jim zmanjkuje časa za obilno peko. Poleg tega lahko napečejo omejeno količino pekovskih izdelkov oziroma so omejene pri dohodkih, ki so sicer razdeljeni na družinske člane.« Kljub vsemu si v RAS želijo privabiti vsaj še deset kmetic, ki bodo pekle slastne izdelke z loških hribov.
Poleg pekovskih izdelkov (več vrst kruha, piškotov, potic, …) pa so škofjeloške kmetovalke in kmetovalci z dopolnilno dejavnostjo poznani tudi po mlečnih (skuta, sir, …) in sadnih izdelkih (marmelade, suho sadje in žganje), dražgoških kruhkih in medu ter po izdelkih domače in umetnostne obrti, to je izdelkih iz lesa, čipke, volne, … V dobrih sedmih letih, ko je bila blagovna znamka registrirana pri uradu za intelektualno lastnino, so jo potrošniki in tudi proizvajalci dobro sprejeli. Večina kupcev prihaja s Škofjeloškega, čeprav se ponudniki vse večkrat podajajo tudi v Ljubljano, ob Plečnikovo tržnico, in v Kranj, njihovi kupci iz Ljubljane in Gorenjske pa po izdelke prihajajo tudi v Škofjo Loko.
»Za večjo prepoznavnost bi radi nadaljevali projekt Partnerstvo dobrot brez meja, kjer smo združili sedem lokalnih blagovnih znamk in skušali povečati prepoznavnost izdelkov na širšem območju. Spoznali smo, da bi lahko lokalne znamke nadgradili z novo krovno znamko, ki bi bila prepoznavna po vsej Sloveniji,« je razložila Kristina Miklavčič. Naj k smelim načrtom po skupni blagovni znamki (Dobrote s kmetij) navedemo še, da se naravni izdelki Dedek Jaka in Babica Jerca na ocenjevanju Dobrot slovenskih kmetij na Ptuju vedno vrnejo nagrajeni. Tudi letos je bilo tako.