Skupni inšpektorat s Cerknim
V Železnikih bodo medobčinski inšpektorat ustanovili s Cerknim. Inšpektor bo v Železnikih 24 ur na teden, kar se nekaterim svetnikom zdi vsekakor preveč.
Železniki – Čeprav so odlok o ustanovitvi skupnega medobčinskega inšpektorata občine Škofja Loka, Gorenja vas-Poljane, Žiri in Železniki sprejele že pred letom in pol, do ustanovitve slednjega ni prišlo. Občinski svetniki so minuli četrtek v Železnikih sprejeli odlok o prenehanju veljavnosti odloka o ustanovitvi inšpektorata štirih občin na Škofjeloškem in za tem potrdili še odlok o ustanovitvi medobčinskega inšpektorata občin Cerkno in Železniki.
Občina Železniki je o izstopu iz skupnega inšpektorata preostale občine na Loškem obvestila konec aprila. Župan Mihael Prevc je poudaril, da inšpektor svoje delo lahko kakovostno opravlja na območju z deset do petnajst tisoč prebivalci. Nasprotnega mnenja je bil, denimo, svetnik Peter Prezelj, ki je prepričan, da bi en inšpektor lahko kakovostno »pokrival« območje štirih loških občin. V tem primeru bi bil v Železnikih prisoten osem ur na teden. »Za našo občino bi bilo to za začetek povsem dovolj,« je dejal Peter Mesec. Na novo sprejeti odlok predvideva, da bo inšpektor v občini Železniki prisoten 24 ur na teden, v Cerknem pa 16. »Ne potrebujemo ga za 24 ur na teden. Mogoče se prehitro odločamo o tem, saj ne vemo niti, ali imajo sosednje občine inšpektorate že ustanovljene,« je dejal Mesec in opozoril še, da bodo stroški inšpektorata s Cerknim večji, kot če bi ga ustanovili s tremi loškimi občinami.
Koliko bodo v Železnikih morali na leto odšteti za inšpektorat s Cerknim, ki naj bi začel delovati septembra, se ne ve. Občini si bosta delili stroške, glede na število prebivalcev. Železniki s skoraj sedem tisoč prebivalci bodo morali zagotavljati 58 odstotkov sredstev, občina Cerkno s pet tisoč prebivalci pa preostalo. »O stroških še ne moremo natančno govoriti. Predvidevamo, da bo letos 8.300 evrov zadostovalo za štiri mesece, vendar je v ta znesek vključen tudi nakup osnovnih sredstev in opreme, kar je enkraten strošek. Prihodnja leta bomo prispevali le za plačo in tekoče stroške, poleg tega naj bi država pokrila 50 odstotkov vseh izdatkov,« je pojasnila direktorica občinske uprave Jolanda Pintar. Podžupan Janez Ferlan je predlagal, da lahko občini naknadno v inšpektorat vključita še katero od sosednjih občin in s tem zmanjšata stroške.