Pohodništvo v krvi

Test: Mazda BT-50 4x4 Free Style Cab

Terenski poltovornjaki so tista avtomobilska skupina, ki je v zadnjih letih začela pridobivati veljavo, še zlasti jih cenijo tisti, ki želijo imeti vsestransko uporaben avtomobil za prevoz tovora in ljudi. Pri Mazdi so potrebe teh uporabnikov vrsto let zadovoljevali z modelom B2500, lansko jesen pa je prišel na cesto novi BT-50. Ker tudi pri dostavnih avtomobilih vse pomembnejšo vlogo igra oblikovanje, je nova mazda BT-50 precej bolj uglajen, kot je bila predhodnica. Prav oblikovna posebnost, ki pade v oči, je velika maska hladilnika, s poudarjenima kromiranima letvicama in z masivnim okvirjem pod njo, nato visoko privzdignjena žarometa in zajetne obrobe blatnikov. Za dodatno ustvarjanje lepotnega vtisa poskrbijo skoraj kičast kromiran zadnji odbijač in stopnici na bokih, ki pomagajo tistim, ki težko zlezejo v višji avtomobil.

Všečnost seveda ni najpomembnejša lastnost tovrstnih štirikolesnikov, pri katerih sta še vedno najbolj cenjeni prostornost in nosilnost tovornega prostora. Mazdina novinka se ponaša z višjimi stranicami in možnostjo namestitve prekrivnega roloja, ki ni s spiska originalne opreme, vendar je »ukrojen« po meri. Z izjemo nerodne ključavnice in kljukice za odpiranje, tej širitvi ni očitati nič slabega. Pohvale na račun funkcionalnosti gredo tudi serijski plastični oblogi tovornega prostora. Potniška kabina je pri karoserijski izvedbi, ki ji pravijo free style svojevrstna, saj jo odpirajo dvojna krilna vrata, zadnja z odpiranjem v nasprotno smer. Sredinskega stebrička ni, zato je dostop do zadnjih dneh sedežev precej olajšan, sedenje pa nič boljše, saj sta sedeža pravzaprav zasilna klop s pokončnim naslonjalom. Precej bolje je poskrbljeno za voznika in sopotnika na sprednjem desnem sedežu, saj je okolje že blizu potniškim avtomobilom. Armaturna plošča je pregledna, vsa stikala so na dostopnih mestih, le ročica ročne zavore še vedno grdo štrli z desne strani pod dobro oprijemljivim volanskim obročem.

Ob upoštevanju dejstva, da je osnova Mazde BT-50 ostala skoraj enaka kot pri predhodnici, je bil največji napredek narejen pri motorju. Pogonski stroj je še vedno 2,5-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki so mu s »friziranjem« krepko povečali zmogljivost, povečali in na novo razporedili navor, očistili izpuh tako, da je v okviru veljavnih predpisov, in znižali hrupnost. Pogon je v osnovi speljan k zadnjemu kolesnemu paru, zato je obnašanje brez obremenitve tovornega prostora nekoliko bolj negotovo, še zlasti na mokri podlagi. Za premagovanje terenskih preprek je treba ročno vključiti štirikolesni pogon, pri najtežjih naporih pomaga tudi reduktor motorne moči.

Mazda BT 50 je torej postala nekakšen vsestransko uporaben terenski poltovornjak, ki se z izboljšanim udobjem dobro znajde tudi na cestah. Seveda pa niti ni nujno, da se na tovornem prostoru znajde le tovor namenjen gradnji ali kakšni drugi obrtni dejavnosti; zlahka se tam prevaža tudi kakšen večji športni rekvizit.

Tehnični podatki

Mere: d. 5,075, š. 1,805, v. 1,760 m, medosje 3,000 m

Teža (prazno v./ dovoljena): 1855/3030 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 2500 ccm

Največja moč pri v/min: 105 kW/143 KM pri 3500

Največji navor pri v/min: 330 pri 1800

Najvišja hitrost: 175 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 12,5 s

Poraba goriva po EU norm.: 10,9/ 7,8/ 8,9l/100 km

Maloprodajna cena: 24.996 EUR (5.990.000 SIT)

Uvoznik: MMS, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Zanimivosti / sreda, 19. maj 2021 / 15:23

Nevladne organizacije osvajajo vrhove

Ljubljana – Na Stičišču Središče, stičišču nevladnih organizacij (NVO) osrednjeslovenske regije, so se odločili, da osvojijo najvišje vrhove regije, k aktivnosti pa vabijo tudi vse posamez...

Objavljeno na isti dan


GG Plus / ponedeljek, 3. januar 2011 / 07:00

Moja žena je hladna kot led in mi ne da (8)

Iz prejšnjega nadaljevanja: »Najbolje bo, da avto odpeljete na cenitev, potem pa k mehaniku,« je še dodal policist in me mimogrede potrepljal po ramenu.

GG Plus / ponedeljek, 3. januar 2011 / 07:00

Vaš razgled

GG Plus / ponedeljek, 3. januar 2011 / 07:00

Šepetalnica za veter (28)

Pa vendar je napeto prisluškoval temu momljanju, zdaj ko se je dokončno odpovedal misli na spanje, poskušal iz šepetanja razbrati, kam za vraga jih peljejo, pa so v njega udarjali le d...

Kultura / ponedeljek, 3. januar 2011 / 07:00

Povezati kulturno dediščino in turizem

V stebriščni dvorani Mestne hiše v Kranju je na ogled arheološka razstava Železna pot, v Gorenjskem muzeju pa so ob tej priložnosti predstavili tudi kulturno-pohodniški vodnik z enakim naslovom.

Prosti čas / ponedeljek, 3. januar 2011 / 07:00

Radolfi snemal v Sloveniji

Davor Radolfi je slovenskim oboževalcem poklonil posebno glasbeno darilo. »Ker me slovensko občinstvo izjemno toplo spremlja že celotno mojo glasbeno kariero, sem se odločil, da...