Gozdovi vse bolj obremenjeni
Prosto gibanje po gozdovih je vrednota, ki jo obiskovalci pogosto zlorabljajo. Naravovarstveni nadzor je še premalo učinkovit.
Lesce - »V porastu so predvsem za gozdove in vse naravno okolje škodljive prostočasne in pridobitne dejavnosti, kar povzroča konflikte z lastniki gozdov, lokalno skupnostjo in tudi med obiskovalci. Da bomo lahko ohranili vrednoto prostega dostopa in gibanja po gozdu, moramo z nadzorom zagotoviti spoštovanje pravil in vsega početja v naravnem okolju,« je na osrednji slovenski prireditvi ob letošnjem tednu gozdov, to je na pogovoru o ozaveščanju obiskovalcev gozdov, dejal Andrej Kermavnar, v.d. direktorja Zavoda za gozdove Slovenije. Pritisk na gozdni prostor je vse hujši, spreminjajo se tudi pojavne oblike in čas, je ugotavljal Andrej Avsenek, vodja blejske območne enote zavoda za gozdove, in navedel, da »pritisk« ni samo podnevi in ob koncu tedna, ampak tudi ponoči in med tednom. Vse več je voženj z motornimi sanmi, motorji in štirikolesniki, problem postajajo tudi gradbeni odpadki. Stanje bi po Avsenekovem mnenju lahko izboljšali z ozaveščanjem obiskovalcem, ureditvijo območij za posamezne dejavnosti in tudi z učinkovitejšim naravovarstvenim nadzorom. Nadzora razen v Triglavskem narodnem parku ni, čeprav ga zakon o ohranjanju narave iz leta 1999 omogoča. »Naša družba še ni toliko »zrela«, da bi lahko izključili kaznovanje,« je dejal Martin Šolar iz zavoda Triglavski narodni park in poudaril, da je težišče dela njihove naravovarstvene službe predvsem ozaveščanje in usmerjanje obiskovalcev. »Zelo pomembna je vzgoja otrok,« je menila pomočnica ravnatelja leške osnovne šole Neda Golmajer in povedala, da so njihovi otroci pogosto na gozdni učni poti in da so letos začeli tudi z zbiranjem plastične embalaže ter ločevanjem odpadkov. Hedvika Jenčič iz mariborske enote zavoda za gozdove je predstavila avstrijske, nemške in švicarske primere dobre prakse na področju gozdne pedagogike in učenja v gozdu o gozdu, dr. Janez Pirnat z biotehniške fakultete pa je ugotavljal, da samo znanje o gozdu ne zadošča in da bi mlade morali izobraževati tudi za odgovorno ravnanje v gozdu.