Nič več v senci

Test: Hyundai Sonata 2.0 CRDi GLS TOP-K

Želja po sodobnih turbodizelskih motorjih je na evropskem avtomobilskem zemljevidu navzoča pri prepričljivi večini kupcev, zato so tudi pr Hyundaiju v svojo največjo limuzino lani vsadili takšen pogonski stroj. Zdaj že skoraj dve leti stara sonata se je rojevala v Hyundaijevih evropskih razvojnih oddelkih, kjer so predvideli, da se bo v njenem nosu vrtel tudi 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik s 103 kilovati. Motor je hkrati uglajen in dovolj dinamičen, da se elegantna limuzina premika s pričakovano energičnostjo in da pri tem v potniški kabini ne povzroča pretiranega hrupa. Menjalnik je sicer samo petstopenjski, a dovolj dobro sledi motorju in prestavna ročica je dokaj natančna. Vse skupaj je dovolj za udobno vožnjo, sicer pa se kombinacija udobja in voznih lastnosti izkažeta predvsem na dolgih vožnjah, saj avtomobil ni utrujajoč. Drugačen pristop kot pri sonatah preteklih generacij, je pri zadnji viden že na zunanjosti, kajti sonata še nikoli ni imela tako strogih karoserijskih linij in tako odločnega obraza z velikima modernima žarometoma, z masko hladilnika, ki bi ji lahko nadeli malo več kroma in z gubo na motornem pokrovu. Zadek s širokimi lučmi morda ni povsem po evropskem okusu in všečnost na prvi pogled zagotovo ni sonatin adut. Zato pa svojo vlogo prepričljivo odigra prostorna notranjost, katere učinek še povečujejo svetle barve oblazinjenja sedežev. Ta občutek nekoliko razblini sicer oblikovno razgibana, a ne v vseh pogledih posrečena armaturna plošča, ki bi z nekaj finesami lahko kazala povsem drugačno podobo. Kritiko si zaslužijo previsoko nameščen radijski sprejemnik, štrleči stikali za nastavitev klimatske naprave in neugledne reže za dovod zraka. Ob tem gre pohvala preglednim merilnikom, dostopnim stikalom in možnostim nastavitve položaja voznikovega sedeža. Sonata je s svojo velikostjo in temu pripadajočem kancu prestiža, seveda naravnana predvsem na udobje; podvozje se dokaj mehko odziva na cestne grbine, vendar brez nadležnega pretiranega nagibanja in nihanja karoserije. Seštevek vsega pa je nevpadljiv, a z voznimi lastnostmi prepričljiv in soliden avtomobil.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1991 ccm

Največja moč pri v/min: 103 kW/140 KM

Najvišja hitrost: 203 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 5,0/ 8,2/ 6,6 l/100 km

Maloprodajna cena: 21.190 EUR (5.078.151 SIT)

Uvoznik: Hyundai Avto Trade, Ljubljana

 

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kultura / sreda, 18. maj 2022 / 09:10

O minevanju in trajanju

Galerija Prešernovih nagrajencev bo mesec dni v znamenju skupnega umetniškega projekta pesnika Milana Dekleve in slikarja Jožefa Muhoviča.

Objavljeno na isti dan


Splošno / ponedeljek, 7. maj 2007 / 07:00

Ela in Lejla

Mladi glasbenici Ela Adamec (kitara) in Lejla Rakovič (harmonika) skupaj nastopata dobro leto, tako v okvirju Glasbene šole Jesenice kakor na različnih kulturnih prireditvah in slovesn...

Prosti čas / ponedeljek, 7. maj 2007 / 07:00

Adam in Eva z napako

Tokrat že šestič, v Cankarjevem domu, 17. maja 2007.

Prosti čas / ponedeljek, 7. maj 2007 / 07:00

Velika sestra

V Veliki sestri beseda "svizec" ne obstaja.

Prosti čas / ponedeljek, 7. maj 2007 / 07:00

Magdalena

Čas za prijavo del na razpis 9. mednarodnega festivala kreativnih komunikacij se počasi izteka. Magdalena je mednarodni festival za oblikovalce, t...

Mularija / ponedeljek, 7. maj 2007 / 07:00

Indijski vlak za pet centov

V sklopu projekta Kulturno povezovanje aprila in maja na petih gorenjskih šolah in vrtcih gostijo študente iz Indije, Romunije, Turčije in Kolumbije.