Gorivne celice bodo spoznali že v šoli
Podjetje Domel je Osnovni šoli Železniki poklonilo model gorivne celice.
Železniki – Aktivnosti podjetja Domel so v zadnjem času usmerjene tudi v projekte v zvezi z energetiko, ekologijo, učinkovito rabe energije, obnovljivih virov energije. Veliko si obetajo od razvoja gorivnih celic, ki pretvarjajo kemično energijo vodika v električno energijo, stranska produkta reakcije pa sta voda in toplota. Kot je pojasnil Aleš Markelj, direktor novoustanovljenega podjetja Domel Energija, ki se bo ukvarjalo z inženiringom, svetovanjem in trženjem na področju alternativnih virov energije, je pretvorba energije vodika v gorivnih celicah zelo učinkovita in brez škodljivih emisij. Podjetje Domel je v želji, da se z novo tehnologijo začnejo seznanjati že učenci in tudi njihov bodoči kader, OŠ Železniki podarilo učni pripomoček - prikaz verige pridobivanja in uporabe vodika. Ravnatelj Franc Rant je dejal, da ga bodo uporabljali pri pouku naravoslovnih predmetov in za osveščanje učencev o varstvu okolja.
Nova tehnologija je uporabna tudi v vojski, zato je obrambno ministrstvo Domelu že zaupalo raziskovalni projekt z namenom postavitve osnovne infrastrukture za raziskave za gorivnih celic, lotili pa so se ga v sodelovanju z devetimi institucijami. »Vodikova tehnologija ima za vojsko prednosti: tiho delovanje in nizko infrardečo sliko,« pravi Robert Šipec z obrambnega ministrstva, ki se je v podporo temu projektu odločilo za nakup treh komercialno dostopnih sistemov gorivnih celic. Lani je Domel s kanadskim proizvajalcem gorivnih celic Hydrogenics sklenil razvojno pogodbo za razvoj EC puhala v zaprtem in nerjavnem ohišju. Gorivne celice se zaenkrat uporabljajo predvsem v demonstracijske namene, vendar pa naj bi bila uporaba tovrstnih celic kot nadomestek akumulatorja v viličarjih prva aplikacija, ki bo prešla v serijsko izdelavo. Največ aktivnosti je v razvoju rešitve alternativnega pogona za avtomobile, kjer trenutno prevladujejo hibridne rešitve, industrializacija pa je napovedana za leto 2015.