Šola za roke, glavo in srce
Bodočim gorenjskim prvošolčkom se letos ponuja možnost šolanja v waldorfski šoli na Gorenjskem.
Starši iz Gorenjske so se pred enim letom povezali v ideji, želji in potrebi otrok, da zaživi waldorfska šola tudi na Gorenjskem. Nekateri gorenjski otroci so se do sedaj šolali v waldorfski šoli v Ljubljani. Starši si želijo, da bi bila ta oblika šolanja lažje dostopna gorenjskim otrokom, zato so vložili svoj trud, čas, denar, energijo ter voljo, da bi ustanovili takšno šolo na Gorenjskem. Ustanovili so društvo Misel, društvo ljubiteljev waldorfske pedagogike. Pristopili so še bodoči waldorfski učitelji z Gorenjske, ki so že v specializaciji. Skupni cilj je, da se šola odpre septembra 2007.
Waldorfska šola je šola, ki omogoča otroku celovit razvoj. Izhaja iz upoštevanja in poznavanja otrokovega fizičnega psihičnega in duhovnega razvoja (je šola za roke, glavo in srce). Učna snov v tej šoli ni pomembnejša od človeka. Otrok se vzgaja v sočutju do sočloveka, v spoštovanju do narave … Velik poudarek je namenjen umetnosti in uporabi naravnih materialov. Šola otroka podpira pri razvijanju talentov in potencialov. Poudarek pri podajanju in obsegu učne snovi ni na kvantiteti, ampak na kvaliteti. Učna snov se otroku približuje na zanimiv »živ« način, kar pomeni, da se ne uporabljajo učbeniki, ob katerih se otroci večkrat dolgočasijo, ampak otroci sodelujejo aktivno v pisanju svojih lastnih učbenikov. Tako si krepijo samozavest in samozaupanje. Waldorfska šola uči otroka samostojnosti in kreativnosti, ki sta zelo pomembni kvaliteti v življenju. Waldorfski učitelji imajo zato poleg končane fakultetne izobrazbe opravljeno še tri- ali štiriletno specializacijo.
Kot učiteljici v javni šoli mi poučevanje pomeni vsakodnevni izziv. Ko se vrata razreda zaprejo, se oči učencev uprejo vame ... Od mene pričakujejo razumevanje, prijaznost, empatijo, igrivost, pa tudi znanje in strokovnost. Po nekaj letih dela v razredu sem se odločila, da želim znanje, ki sem ga dobila na fakulteti, poglobiti. Zato sem se odločila za podiplomski študij na pedagoški fakulteti. Tu sem dobila nekaj metod za reševanje problemov ter nekaj odgovorov na vprašanja, ki se mi zastavljajo pri delu v razredu. Toda začutila sem, da to ni vse znanje, ki ga potrebujem za delo z otroki in ki si ga želim. Začela sem se izobraževati za waldorfsko učiteljico. V Sloveniji učni načrt, ki se izvaja v waldorfskih šolah ustreza državnim normativom. Waldorfske šole so v Sloveniji zasebne šole. Zakon o osnovni šoli pravi, da lahko zasebne šole, ki izvajajo program osnovne šole po posebnih pedagoških načelih (Steiner, Decroly, Montessori ipd.), oblikujejo program osnovne šole v skladu s temi načeli tako, da zagotovijo minimalno znanje, ki omogoča zaključek osnovnošolskega izobraževanja. Rezultati, ki jih učenci waldorfske šole v Ljubljani dosegajo na nacionalnem preverjanju znanja, so nad slovenskim povprečjem. Več informacij o waldorfski šoli ter waldorfskem vrtcu na Gorenjskem ter o možnosti izobraževanja za waldorfske učitelje in vzgojitelje je dostopnih na: http://www.waldorfska-sola.com/.