Dodatne učne ure

Test: Chevrolet Epica 2.0 LT

Evropski del znamke Chevrolet si je že nekajkrat prizadeval igrati vidnejšo vlogo v srednjem razredu, a so se poskusi vedno ponesrečili. Z lani novo epico, ki naznanja novo Chevroletovo obdobje, so si zastavili višje cilje in tudi dokončen izstop iz sence anonimnosti. Epica je zaradi vseh genetskih in lastniških prepletenosti v skupini General Motors, kljub svojemu korejskemu poreklu, nekakšen Chevroletov globalni model. Oblikovalcem se je tokrat kar dobro posrečilo »ujeti« zunanjost, čeprav ne gre za limuzino, ki bi ji lahko kar takoj pripeli priznanje za lepoto. Nenazadnje gre tudi tokrat za spretno kopiranje že videnega, ki se je tokrat osredotočilo na bavarski BMW, seveda pa to ni nujno slabo. Bavarskim limuzinam sta dovolj očitno podobna žarometa z zavihki na zunanjih robovih, nič izjemno izvirna pa nista niti bočna silhueta, niti limuzinski zadek z masivnim odbijačem in s sicer zanimivo oblikovanimi okroglimi lučmi, vdelanimi v poševno prirezano strukturo. Napredek, ki so ga pri Chevroletu storili v miselnosti in izvedbi, je opazen (tudi) v notranjosti. Volanski obroč je na oko in za hitro vrtenje še vedno prevelik, ročica za njegovo višinsko in globinsko nastavitev grdo štrli z leve strani, pri najbolje opremljeni različici so ob sredici gumbi za ukazovanje radijskemu sprejemniku in tempomatu. Merilniki z nežno modrikasto osvetlitvijo so prijazni voznikovim očem, enako velja tudi za zaslon, na katerem je z zelenimi simboli prikazano delovanje klimatske naprave in, kdo ve, zakaj, dodan povsem neuporaben digitalni kompas. Več kot soliden je radijski sistem, ki zna predvajati tudi glasbo zapisano v MP3 formatu, dokaj dobri pa so tudi plastični ponaredki brušenega aluminija, ki razblinjajo črno monotonost armaturne plošče in krasijo kroglo prestavne ročice. Za srednji razred zajetne zunanje mere obetajo prostorno potniško kabino, ki ponuja izdatno odmerjen prostor za voznika in sopotnika na desnem sedežu in s povsem zadovoljivo udobje za potnike na zadnji klopi. Prtljažnik je družinsko prostoren, s podaljškom, ki nastane s podiranjem naslonjal zadnje klopi, je mogoče vanj naložiti tudi daljše predmete, slabost je, da na pokrovu ni gumba za odpiranje, ampak samo ključavnica. Zanimivo je, da si za epico pri Chevroletu niso sposodili motorjev, ampak pod motorni pokrov vsadili na novo razvita bencinska šestvaljnika in štirivaljni turbodizel. Prečno postavljeni 2,0-litrski šestvaljnik je osnovna možnost, njegov tek je kultiviran in miren, tudi pri višjih vrtljajih ni preveč moteč. Zanimiva je kombinacija šestvaljnega motorja in ročnega petstopenjskega menjalnika, ki s predolgimi hodi prestavne ročice, kljub dobro preračunanim prestavnim razmerjem, ni dorasel motorju. Pogonski stroj je kljub sorazmerno skromni moči skoraj presenetljivo energičen in temu primerno pričakovano zahteven z bencinom, čeprav se poraba precej zniža ob prizanesljivosti z obremenjevanjem. Na novo zasnovano podvozje zaostaja za motornimi zmogljivostmi in čeprav kolesa v ovinkih dobro ohranjajo stik s cesto, se nagibanje karoserije in siljenje navzven dozdeva preveč očitno. Zato epica ne more do najvišjih ocen, poševnookim pa preostaja še nekaj učnih ur.

Tehnični podatki

Mere: d. 4,835, š. 1,810, v. 1,450 m, medosje 2,700 m

Prostornina prtljažnika: 480 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1460/1945 kg

Vrsta motorja: šestvaljni, bencinski, 24V

Gibna prostornina: 1993 ccm

Največja moč pri v/min: 105 kW/144 KM pri 6400

Največji navor pri v/min: 195 pri 4600

Najvišja hitrost: 207 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 14,1 s

Poraba goriva po EU norm.: 11,4/ 6,3/ 8,2 l/100 km

Maloprodajna cena: 22.120 EUR (5.300.837 SIT)

Uvoznik: GM SEE, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Mularija / četrtek, 9. julij 2009 / 07:00

Vse več mladih se uči slovenščino

Poletno šolo slovenščine obiskuje 125 mladih iz sedemnajstih držav. Minuli teden so si ogledali tudi Kranj in Bled.

Objavljeno na isti dan


GG Plus / ponedeljek, 23. maj 2011 / 07:00

Figure z drugega sveta

V Galeriji Prešernovih nagrajencev za likovno umetnost in v avli Elektra Gorenjske v Kranju je na ogled postavljena obsežna razstava del slovenskega rojaka s Koroškega v Avstriji, akademskega slikarja...

Kronika / ponedeljek, 23. maj 2011 / 07:00

Evakuirali Dom starejših občanov Naklo

Naklo - V Domu starejših občanov v Naklem so v sredo izvedli reševalno vajo z evakuacijo, s katero so preizkusili obstoječi načrt ukrepanja ob izrednem dogodku. Tako so ob namišl...

Šport / ponedeljek, 23. maj 2011 / 07:00

Po dvajsetih letih spet v golu

Potem ko je leta 1991 zaključil vaterpolsko kariero in se udeleževal še zgolj rekreativnih in veteranskih tekmovanj, Roman Naglič spet brani za člansko moštvo kranjskega Triglava.

Gospodarstvo / ponedeljek, 23. maj 2011 / 07:00

Petrol letos nad načrti in lanskimi rezultati

Ljubljana - Skupina Petrol je v prvih treh mesecih leta 2011 prodala 547.300 ton naftnih proizvodov ali osem odstotkov več kot v prvih treh mesecih prejšnjega leta in tri odstotk...

Tržič / ponedeljek, 23. maj 2011 / 07:00

Sofinancirajo programe za mlade

Tržič - Za sofinanciranje mladinskih programov so v proračunu občine Tržič za letošnje leto namenili pet tisoč evrov. Na razpis se je prijavilo šest organizacij, občina pa bo sof...