Ponujamo Milko namesto zlatega cekina
Pogovor z direktorico Zavoda za turizem Kranj Natalijo Polenec o promociji kranjske občine v času predsedovanja Slovenije Evropski uniji.
Prvega marca je imel etnolog dr. Janez Bogataj predavanje za kranjske gostince na temo Kulinarika v Kranju. Tudi vi ste sodelovali na delavnici. Kaj novega ste izvedeli?
»Dr. Bogataj nam je predstavil gorenjsko in kranjsko kulinariko. Nismo dobili konkretnih receptov, ampak namige, v kateri smeri naj bi delovali. Slovenska turistična organizacija je za simbol Gorenjske izbrala kranjsko klobaso. To je simbol za bogato paleto mesnin, ki obstajajo na tem območju; od krvavic, posebnih jedi, ki so že skoraj izumrle pri naših mesarjih, do kranjske klobase. Janez Bogataj je izpostavil Kranj kot Prešernovo mesto, zato naj bi v gostilnah ponudili jedi (vsaj eno), ki so značilne za čas Prešernovega življenja. Katere jedi so to, pa je lahko izziv za Gorenjski muzej, da to razišče.«
»Istovetimo se z nazivom Prešernovo mesto, pa tega v Kranju ni čutiti.« To ste rekli oktobra lani, ko ste prevzeli mesto direktorice Zavoda za turizem Kranj. Je danes kaj bolje?
»Trudimo se, zato smo tudi organizirali srečanje z gostinci. Od 17 povabljenih gostincev iz mestnega jedra se jih je odzvalo 10. Cel kup je novih idej, ampak zakaj ne bi začeli z malenkostmi in ponudili fige ali zlatega cekina s Prešernovim motivom ob kavi, namesto da ponujamo čokolado Milka?«
Pripravljate projekte za promocijo kranjske občine v času predsedovanja Slovenije Evropski uniji. Eden od teh je Barve Evropske unije. Za kaj gre?
»Projekt je namenjen predvsem širši slovenski javnosti in sosednjim deželam. V času predsedovanja je ravno toliko tednov, kot je držav Evropske unije, zato bomo vsak teden posvetili eni državi. V gostilnah bomo ponudili kakšno tipično jed iz določene države, v mestu bodo na ogled razstave, prirejali bomo koncerte in pripravili predavanja na temo teh dežel ... Za pomoč pri pripravi dogodkov se bomo obrnili na veleposlaništva, kulturne centre, na Muzej novejše zgodovine.«
Katere prireditve boste namenili tujim gostom, tujim novinarjem?
»V skladu z dogovorom Komisije, ki je odgovorna za promocijo Kranja v času predsedovanja Evropski uniji, smo izbrali nekaj dogodkov. Prvi bo 8. februarja; to je tradicionalna prireditev, ki jo bomo nadgradili z dogodkom v kanjonu, vanjo bomo vključili tudi dogajanje v ambientu Plečnikovega stopnišča. Drugi dogodek naj bi bil marca 2008; dogovarjamo se s Prešernovim gledališčem, da naj bi v Tednu slovenske drame poskušal pridobiti čim več tujih gledališč, ki bi na svoj repertoar vključila slovenske avtorje, in se s tem predstavila na odru Prešernovega gledališča. Za tretji večji dogodek, ki ga želimo vključiti, še nimamo določenega termina. To bo praznik obrti in jedi, v katerega bomo poleg meščanskega okolja vključili tudi podeželje. Pri pripravi prireditve pričakujemo odziv organizacij, kot so Center za trajnostni razvoj podeželja in Zavod za kmetijstvo in gozdarstvo ter turistična društva.«
Omenili ste dogodek v kanjonu Kokre. Ste našli skupni jezik z Zavodom za varstvo naravne dediščine?
»Povedali so mi, da so dogodki v času, ko ni gnezdenja ptic, mogoči. Treba je le paziti, da to ne bo neki glasen rockovski koncert, ampak primeren glasbeni dogodek.«
Očitek je, da premalo sodelujete s podeželjem in da bo dogajanje v letu 2008 preveč osredotočeno na mesto Kranj.
»Zavod skrbi za koordinacijo in promocijo. Če imajo na drugih koncih občine svoje prireditve, jih lahko vključimo v skupni program, ki ga bomo na zavodu pripravljali mesečno in bo na voljo na Brdu in na drugih informacijskih točkah.«
Koliko finančnih sredstev imate na voljo za projekte?
»Večino finančnih sredstev naj bi zagotovila občina. Upam, da bomo za del sredstev uspešno kandidirali na javnem razpisu Ministrstva za gospodarstvo in Ministrstva za kulturo. Zlasti za projekt Barve Evropske unije pa upam, da bodo tudi kranjska podjetja prisluhnila tej promociji, saj smo v končni fazi vsi v istem košu.«
Koliko sredstev za promocijo vam je v proračunu - gre sicer še za osnutek proračuna 2007 - namenila Mestna občina Kranj?
»Od skupnih 320 000 evrov za promocijo, prireditve in materialne stroške je posebej za promocijski material in druge aktivnosti, povezanimi s promocijo Kranja, predvidenih136 tisoč evrov. Še letos računamo, da bomo pripravili celostno podobo občine za čas predsedovanja Slovenije Evropski uniji.«
Občina je še vedno slabo promovirana na letališču Brnik. Ste že imeli kakšen sestanek z vodstvom letališča na to temo?
»Z direktorjem Vinkom Možetom se že dogovarjava za sestanek. BSC, Regionalni razvojni center, in Slovenska turistična organizacija pa želita odpreti regijsko informacijsko pisarno na letališču. V njej naj bi turisti dobili vse potrebne informacije za gorenjski regijo. Želja je tudi, da bi v okviru Carniole, torej povezanih mest Škofja Loka, Kamnik in Kranj, vzpostavili avtobusno linijo, ki bo povezovala ta mesta. S tem bi turiste animirali za oglede teh mest.«