Ohranjanje kraljestva
Test: Renault Grand espace 2.0 dCi Privilege.
V Renaultovi spominski knjigi je model espace zapisan z zlatimi črkami. Bil je prvi, ki je oral enoprostorsko ledino, dolga leta že vztraja v samem prodajnem vrhu in do nedavnega ni imel doraslih tekmecev. Ohranjevanje njegovega kraljestva je seveda povezano tudi s stalno bogatitvijo; lanska rahla pomladitev je med drugim prinesla tudi nov 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik, s katerim je espace postal še bolj prepričljiv. Nov pogonski stroj je namreč v vseh pogledih nadgradnja v primerjavi s tistimi, ki so se doslej vrteli pod motornim pokrovom tega avtomobila. Teče izjemno mirno, z visokim navorom pri nizkih vrtljajih omogoča lenarjenje z ročico šeststopenjskega ročnega menjalnika, je zmeren pri porabi in se izkaže predvsem na daljših potovanjih. Da gre za pravi potovalnik, dokazuje tudi na udobje naravnano podvozje, ki brez večjih pretresov prenaša cestne grbine in je hkrati dovolj naklonjeno tudi nezahtevnemu vodenju.
Vse ostalo je pri espaceu in njegovi »grand« različici bolj ali manj znano. Sedežev je sedem in v prtljažniku v podaljšani izvedbi ostaja še soliden prostor za prtljago, udobja je več v prvi in drugi kot v tretji vrsti, če tako narekujejo potrebe, se potniški prostor z zlaganjem in odstranjevanjem sedežev lahko spremeni v tovornega. Vozniku je namenjena digitalizirana instrumentna plošča, ki je v smislu boljše preglednosti prav tako dobila nekaj osvežitvenih posegov, volanski obroč bi lahko manj grdo štrlel iz plastike in sedež bi bil lahko bolje prilagojen telesu. Očitkov sicer ni veliko, zato pa je espaceu mogoče priznati, da se kljub ne ravno najmlajšim letom še vedno drži odlično. Kraljestvo bo težko prevzeti.
Tehnični podatki:
Gibna prostornina: 1995 ccm
Največja moč pri v/min: 127 kW/175 KM
Najvišja hitrost: 204 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 9,5/6,6/7,6 l/100 km
Maloprodajna cena: 40.900 EUR (9.801.276 SIT)
Uvoznik: Renault-Nissan Slovenija, Ljubljana