Nadarjeni otroci (3)
Da ne smemo in ne moremo nadarjenih otrok prepuščati naključju, pove dejstvo, da je njihovo izobraževanje obravnavano tudi v Zakonu o osnovni šoli. Njihovo odkrivanje poteka preko treh različnih stopenj. Najprej je na vrsti evidentiranje učencev, ki bi lahko bili nadarjeni. O tem odloča učni uspeh, rezultati na regijskih in državnih tekmovanjih, dosežki pri interesnih dejavnostih, učiteljevo mnenje o otrokovem napredku ter mnenje šolske svetovalne službe. Na tej stopnji poteka zgolj opazovanje otroka in beleženje njegovega napredka, niso pa vključeni različni testi in druge ocenjevalne metode. Do testiranja pride šele v fazi identifikacije, ki zajema bolj poglobljeno obravnavo učencev, ki naj bi bili nadarjeni. Učitelji podajo oceno, ki se nanaša na razumevanje in pomnjenje snovi, na razmišljanje in sklepanje, na ustvarjalnost, motivacijo, interese, sposobnosti vodenja, na telesno gibalne sposobnosti ter na izjemne dosežke na posameznih področjih. Otroci rešijo še test inteligentnosti ter test sposobnosti in ustvarjalnosti. Nadarjenost se oceni na podlagi vseh teh rezultatov in podatkov. Evidentiranje poteka v prvi triadi izobraževanja, prav tako se že takrat seznani starše in pridobi njihovo mnenje. Testiranja pa potekajo šele v drugi ali tretji triadi. Ko so nadarjeni otroci enkrat identificirani in je pridobljeno mnenje s strani staršev, se začne njihova obravnava. Zanje se pripravi individualiziran program, ki zajema različne metode dela. Še posebej naj bi upoštevali otroku lasten tempo razvoja, razvijanje višjih miselnih procesov, učenje mora biti fleksibilno in odprto. Pomembno je, da otroka s tem ne odtujimo od vrstnikov, da mu hkrati z razvijanjem njegove nadarjenosti nudimo zadosti čustvene podpore in varnosti in da nimajo intelektualni izzivi prednosti pred razvijanjem njegove celotne osebnosti. To vse pa zahteva dobre programe, usposobljene kadre in veliko prilagajanja v šolskem sistemu.