Visok jubilej šolstva v Retečah
V Retečah so pretekli četrtek pripravili sklepno prireditev ob 120-letnici šolstva v tem kraju, ki so jo povezali s 50-letnico OŠ Cvetka Golarja, katere del je tudi šola v Retečah.
Reteče – Priprave na praznovanje visoke obletnice so se začele že lani, ko so se po besedah vodje podružnične šole Reteče Majde Ovsenek najprej lotili raziskovanja zgodovine šole. Začetek pouka v Retečah sega v leto 1893 v Matevževi kajži, ko se je branja, pisanja in računstva učilo sedemdeset otrok. Tri leta kasneje so zgradili prvo šolsko stavbo, ki jo je obiskovalo 85 otrok. V sklopu praznovanja obletnice so učenci in starši med drugim spoznavali, kako je bil včasih videti pouk v šoli, v šolski urnik pa so vključili tudi predmete, ki jih že dolgo ni več – lepopis, zeliščarstvo in ročna dela. Sprehod skozi preteklost šole pa je bila tudi rdeča nit osrednje prireditve ob praznovanju obletnice, ki so jo minuli četrtek pripravili v dvorani kulturnega doma v Retečah.
Šola v Retečah pa je zadnjih petdeset let povezana tudi z OŠ Cvetka Golarja Škofja Loka, saj je leta 1963 postala njena podružnica. »Šolska stavba v Retečah se je skozi leta močno spreminjala, vedno pa so jo skušali prilagajati potrebam pouka in številu učencev,« je poudarila ravnateljica OŠ Cvetka Golarja Karla Krajnik. Šola je bila sprva enorazrednica, leta 1929 pa je prerasla v dvorazrednico, ki jo je obiskovalo več kot sto otrok. Po letu 1935 se je začela gradnja današnje stavbe, v kateri so bili štirje oddelki. Med vojno so šolo požgali, zato so jo leta 1947 obnovili, v nove šolske klopi pa je potem sedlo 161 otrok. Nekaj let, od 1953 do 1960, so imeli v Retečah celo popolno osemrazredno osnovno šolo. Ob uvedbi devetletke v letu 2001 so v Retečah oblikovali pet oddelkov, v šoli pa ima svoje prostore tudi vrtec, ki ga obiskuje 21 otrok. Zaradi premajhnega vpisa v prvi razred, je pojasnila Karla Krajnik, so v letošnjem šolskem letu 65 učencev spet razporedili v štiri oddelke, saj imajo v 1. in 2. razredu kombiniran pouk. Ob tem je še poudarila, da na podružnici tako kot v matični šoli izvajajo celoten program, tudi jutranje varstvo in podaljšano bivanje, prav tako učencem omogočajo številne interesne dejavnosti.