Med storitvami se je po ugotovitvah zveze potrošnikov najbolj podražilo parkiranje vozil. (Foto: Tina Dokl)

Črna lista podražitev

Zveza potrošnikov Slovenije je objavila črno listo, na kateri so izdelki in storitve, ki so se od februarja do novembra podražili za več kot deset odstotkov.

V zvezi potrošnikov ugotavljajo, da tudi banke izkoriščajo uvedbo evra in nepreglednost pri tarifah za neopravičeno zviševanje cen storitev plačilnega prometa. Nekatere med njimi so od marca dalje plačilo plačilnega naloga preko bančnega okenca ali preko spleta podražile celo za več kot 50 odstotkov.

Kranj – Izkušnje evropskih držav, ki so uvedle evro leta 2002, so pokazale, da je zamenjava denarja tudi priložnost za neupravičene podražitve. Nekaj podobnega se očitno zdaj, pred uvedbo evra, dogaja v Sloveniji. Vsaj tako je možno sklepati na podlagi ugotovitev Zveze potrošnikov Slovenije, ki spremlja gibanje cen in je na podlagi cenovnih »skokov« sestavila dve listi – oranžno, na kateri so od 6- do 10-odstotne podražitve izdelkov in storitev, in črno z več kot 10-odstotnimi podražitvami. Poglejmo na črno listo podražitve izdelkov! Spar je krompir za pomfrit Ledo podražil za 54 odstotkov, Hardi zamrznjen krompir Friand za 50 odstotkov, ponudnik http://www.superge.si/ športne copate All star za 33 odstotkov, Tuš beli italijanski riž Tuš za 31 odstotkov, Mercator grah Ardo za 30 odstotkov, Spar tunino v oljčnem olju Rio Mare za 28 odstotkov, Hofer limone za 24 odstotkov, Lekarna v Zdravstvenem domu Škofja Loka otroški sirup Kindervital za 18 odstotkov in Rupurut (50 tablet) za 14 odstotkov. Na črni listi podražitve storitev je Pošta Slovenije, ki je ceno za odpravo pošiljke na nov naslov zvišala za 164 odstotkov. Z Gorenjskega sta na listi Alpetour Kranj z 32-odstotno podražitvijo mesečne vozovnice za odrasle in Občina Bohinj s 27-odstotno podražitvijo celodnevnega parkiranja ob Bohinjskem jezeru.

V trgovinski zbornici so prepričani, da je črna lista lahko krivična do posameznih podjetij in da bi podražitve morali ločiti glede na vzrok. Vse namreč niso posledica uvajanja evra, ampak tudi objektivnih razlogov. Ponudniki izdelkov in storitev s črne liste opravičujejo podražitve tudi z zvišanjem dobavnih cen, sezonskim nihanjem cen, večjim povpraševanjem na trgu in podražitvijo surovin. Razlog za zvišanje Alpetourjeve vozovnice naj bi bila prekinitev subvencijske pogodbe z Občino Kranj, Pošta Slovenije poudarja, da je 164-odstotna podražitev posledica sprememb v tehnoloških procesih.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Pisma bralcev / ponedeljek, 25. april 2011 / 07:00

Obvestilo DARS-a

Že nekaj časa opažamo, da prebivalci Hrušice ter Jesenic uporabljajo dostopno pot do avtocestne baze Hrušica, ki vodi po desnem bregu reke Save, od mostu čez Savo mimo vhoda na mejni plato Karavanke d...

Objavljeno na isti dan


Splošno / nedelja, 6. april 2008 / 07:00

V deželo pomaranč

Obisk Andaluzije (Andalucie), najjužnejše španske pokrajine, bi lahko poimenoval tudi (H)ola, ole in drugo govoričenje iz telenovel.

Splošno / nedelja, 6. april 2008 / 07:00

Z balonom pod nebo

Posebne vrste avantura je polet s toplozračnim balonom, velikansko napihljivo pošastjo, ki v košaro sprejme tudi "običajne" potnike, željne adrenalina ...

Splošno / nedelja, 6. april 2008 / 07:00

Besede

Rada imam besede. Z njimi se igram, jih sestavljam, črtam in premetavam sem in tja. Imam jih za svoje zaveznice, pogosto pa mi prav njihova uporaba prinese tudi težave.

Splošno / nedelja, 6. april 2008 / 07:00

Čarobna moč pravljic

Ko je Rdeča kapica prišla v gozd, je srečala volka. Ni vedela, kakšna hudobna žival je, in zato se ga ni nič ustrašila. "Dober dan, Rdeča kapica," ji je rekel volk. "Dober dan, volk," je odgovorila de...

Splošno / nedelja, 6. april 2008 / 07:00

Vzgoja malega potrošnika

Otroci nas opazujejo in oponašajo, zato se vprašajmo, kako se obnašamo kot kupci. Nakupujemo impulzivno ali načrtujemo nakupe?